جستجو
Close this search box.

ایجاد محور سبز به عنوان ورودی یک مجتمع علمی

در شهر لیدن با استفاده از نظام کاشت و تغییر ارتفاع مسیرهای متنوعی شکل گرفته اند که می توانند به عنوان محور سبز پیاده و محل های تعامل مطرح شوند
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

شهرداری شهر لیدن در حال اصلاح قابلیتهای دسترسی شهر به طور کلی و مجتمع علمی – زیستی مستقر در آن به طور خاص است. برای بهره گیری کامل از پتانسیل پیشرفت و توسعه این پارک علمی – زیستی، یک ورودی جدید از خیابان اصلی در برنامه احداث قرار دارد. این امر علاوه بر کمک به مجتمع، وضعیت جریان ترافیک خیابان اصلی را هم بهتر می کند. هدف اصلی در این برنامه، تبدیل کردن خیابان اصلی به یک پارک منسجم با ردیف هایی از درختان و حاشیه های سرسبز است که با مشخصه هایی از آب همراه باشد.
این خیابان با نام پلسمن (Plesman) به عنوان یک محور سبز شاخص از بزرگراه سراسری جدا شده و تا مرکز شهر ادامه می یابد. با اجرای این طرح این خیابان و پارک شهری به یک مسیر جذاب و فراگیر تبدیل خواهند شد. طراحی این پروژه بر عهده کارز این برندس بوده و رویکرد وی در این پروژه، عینیت بخشیدن به ایده محور سبز بوده است.

ایجاد محور سبز به عنوان ورودی یک مجتمع علمی
شمایی کلی از ایجاد محور سبز جهت تعریف ورودی و ایجاد فضایی مخاطب محور

نظم کاشت درختان در طول خیابان از توازنی خاص که برگرفته از ریتم ردیف های متناوب درختان در امتداد خطوط سواره رو می باشد، تشکیل شده است. به وسیله آرایش اصولی و یکپارچه درختان یک خط میانی و حاشیه سرسبز ایجاد می شود و سواره رو بی حفاظ یک نمای یکدست و شفافی را ایجاد خواهد کرد. این محور سبز گاهاً تا داخل تونل های این خیابان نیز امتداد می یابند.
به جز نظام کاشت در این پروژه طراحی روگذرها و زیرگذرها به عنوان بخش اصلی این طرح مطرح هستند. با ایجاد این فضاها و تغییر ارتفاع، ورودی ها و مسیرهای متنوعی شکل گرفته اند که با توجه به امکانات تعبیه شده جهت پیاده روی و دوچرخه سواری، می توانند به عنوان محور سبز پیاده و محل های تعامل مطرح شوند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *