جستجو
Close this search box.

پرونده منظر فرهنگی هورامانات

هورامانات به علت اعتقادات خاص مردمانش، سرزمین اهورایی خوانده می شود، در این پرونده مطالبی در مورد منظر اماکن مذهبی و سایتهای طبیعی روستاهای منطقه آمده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

سخن سردبیر پرونده منظر فرهنگی هورامانات

همنشینی با رشته کوه زاگرس، طبیعت منحصر بفرد، فرهنگ، زبان و همچنین موقعیت استراتژیک به موجب همجواری با مرز عراق، منظر خاصی در منطقه هورامانات خلق کرده است. در واقع هورامانات در استان کردستان که به علت اعتقادات و آیین خاص مردمانش، “سرزمین اهورایی” خوانده می شود، ترکیبی بی بدیل از منظر طبیعی، منظر فرهنگی و منظر آیینی را پیش چشم می گذارد که در جای جای آن، تعامل با طبیعت و احترام و اعتقاد به آن دیده می شود.

منحصر بفرد بودن این ترکیب زیبای منظرین، موجب شد تا سفری پژوهشی متشکل از دانشجویان دانشگاه های بین المللی امام خمینی، تهران، شهید رجایی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، به سرپرستی دکتر محمدرضا مهربانی گلزار و دکتر مهدی فاطمی به مقصد هورامانات و برای شناخت بهتر حوزه های منظر منطقه شکل بگیرد.

پرونده منظر فرهنگی هورامانات

در این سفر که با فعالیتهای پژوهشی دانشجویان و بازدیدهای میدانی همراه بود، از روستاهای نگل، بلبر، هورامان، رودخانه سیروان، دریاچه زریبار، ییلاق هه وار، مقبره پیر شالیار و … بازدید شد. پرونده حاضر، حاصل فعالیتهای پژوهشی و میدانی مذکور است که در قالب مقالاتی ارائه و به تدریج به آن افزوده خواهد شد. دستاوردهای دیگر سفر در قالب فوتوکامنت، نکات را به صورت تصویری عرضه خواهند کرد.

در این پرونده، مطالب زیر ارائه شده است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *