خانه نقد صفحه 2

نقد

نقدی بر گردشگری تاریخی در شهر اصفهان در ایام نوروز

نقدی بر گردشگری تاریخی در شهر اصفهان در ایام نوروز

0
در گردشگری تاریخی اصفهان کفه بخش سرگرمی از دانستنی و تجربه کردنی برای گردشگر سنگینتر می شود. باید با تصحیح رویه از تغییر ماهیت گردشگری تاریخی جلوگیری کرد.
اعلام مرگ برنامه‌ ریزی طرح جامع و تفصیلی در کشور

اعلام مرگ برنامه‌ ریزی طرح جامع و تفصیلی در کشور

0
به دلایل متعدد، طرح های جامع و تفصیلی برای توسعه شهرهای ایران ناکارآمد و تاریخ گذشته است. لذا برای اصلاح فرآیندها ضروری است هر چه زودتر چاره ای اندیشید.
سفر پژوهشی چیست؟

سفر پژوهشی چیست؟

0
آموزش معماری نیازمند تحول جدی است. بینش دانشجویان معماری از دنیای دو بعدی و یا سه بعدی مجازی باید فراتر رود و تجربه ملموس و واقعی از طریق سفر را در برگیرد.
حرفه معماری بیش از دغدغه احیاء خود به منتقدان متفکر نیاز دارد

حرفه معماری بیش از دغدغه احیاء خود به منتقدان متفکر نیاز دارد

0
متیو جانسون در این نقد به تحلیل و نقد معماری پر زرق و برق پرداخته و در مقام پاسخ به منتقدان بر می آید که مرگ معماری اصیل را قریب الوقوع می دانند.
نقد روند توسعه روستای بلبر

نقد روند توسعه روستای بلبر

1
روستای بلبر که معماری و منظر بی نظیر و منحصر بفردی دارد، به سبب مسیر صعب العبور ناشناخته مانده اما با حضور توریست در آینده دچار تغییرات و تحولاتی خواهد شد.
معرفی و نقد منظر دریاچه زریبار

معرفی و نقد منظر دریاچه زریبار

0
معضلات زیست­ محیطی دریاچه آب شیرین زریبار علیرغم موقعیت ارزشمند آن و پتانسیلهای قابل توجه در خصوص تقویت صنعت توریسم منطقه، مانع از ترقی و رشد آن شده­ اند.
نقد و مقایسه یادمان شهدای مریوان و قزوین

نقد و مقایسه یادمان شهدای مریوان و قزوین

0
یادمان عنصری کالبدی است که با ذهنیت بیننده درگیر می شود. در این گزارش با بررسی یادمان شهدای مریوان و قزوین، راهکارهایی جهت عدم تکرار مناظر ناهمگون آمده است.
نقد اقدامات توسعه ای و گردشگری در روستای هورامان تخت

نقد اقدامات توسعه ای و گردشگری در روستای هورامان تخت

0
مردم هورامان تخت با معماری خاص، تلاش بر هماهنگ‌ سازی زندگی با محیط داشته‌ اند. هدف از این گزارش، بررسی تحولات اخیر و تاثیر آنها بر زندگی و هویت روستا است.
سندی تاریخی از نقد باغ ورسای

سندی تاریخی از نقد باغ ورسای

0
جسارت و نکته سنجی سن سیمون به ما یادآور می شود که بزرگی و یا مقبولیت یک اثر نباید مانع از نقد آن شود حتی اگر آن اثر باغ ورسای باشد.