خانه چوبی بخشی از سری خانه هایی است که به نام "زیستگاه مسکن" شناخته می شوند. این نامگذاری بر رابطه دفتر طراحی و طراحان با طبیعت و دستاوردهای آن تاکید دارد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

“خانه چوبی” اقامتگاهی است که برای تعطیلات آخر هفته یک خانواده 4 نفره، متشکل از یک زوج جوان و 2 فرزند طراحی شده است. این بنا هم تراز با زمین و تمامأ از جنس چوب است. بر روی بام بنا که مکان مناسبی برای رشد گیاهان خودرو است، یک لایه سبز شکل گرفته و فضای طبیعی جدیدی با ترکیب شاخ و برگ و تاج درختان فراهم کرده است. خانه چوبی بخشی از سری خانه هایی است که توسط یک دفتر طراحی توسعه یافته و به نام “زیستگاه مسکن” شناخته می شوند. این نامگذاری بر رابطه این دفتر طراحی با طبیعت و دستاوردهای آن تاکید دارد. تمامی تصمیمات در طراحی این بنا در راستای به دست آوردن حداکثر کارایی فضاها، تقویت زندگی در فضای باز و تماس با طبیعت گرفته شده است.

تفکیک زمین بنا، هدایت پویا و چشم اندازها و تهویه متقابل، بام سبز و فضاهای سایه دار اطراف خانه، بر مبنای تصمیماتی است که این ارتباط و در نهایت حداکثر صرفه جویی در انرژی و منابع ممکن را تسهیل کند. اين بنا با در نظر گرفتن روشی مدولار و همراستا با امکانات تکنولوژی که با ساختار چوبی بنا همخوانی دارد و همچنين با حفظ كيفيت ضروري محيط طبيعي و بدون تغييري در اكوسيستم ، ظرف مدت 5 ماه ساخته شده است. این بنا حتی در صورت لزوم می تواند پس از گذر زمان و برای صدمه ندیدن محيط حذف شود.
انتخاب مصالح و چوب استفاده شده به عنوان سازه، روکش، جداکننده و عرشه، برای این بنا یکی از ویژگیهای خاص آن است که آنرا به یک منبع مناسب برای شناخت روشهای جدید ساخت بر پایه سیستمهای بومی، مصالح با تولید و کاربرد آسان و سازگار با موقعیتهای جغرافیایی و اقلیمی مختلف تبدیل کرده است. این خانه نه تنها پاسخی برای مشکلات خاص طراحی و ساخت وساز ارائه می دهد، بلکه برای مطالعه و بررسی تحقیقات درباره اجرای سیستمهای پیش ساخته، ارزان قیمت و سریع نیز راه حل پیشنهاد می کند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *