جستجو
Close this search box.

توسعه مرکز حمل و نقل جدید در آمستردام

مرکز حمل و نقل به عنوان نقطه تبادل باعث می شود کاربران بین سامانه های مختلف جا به جا شده و از آن برای ایستگاه سیستم نوین CityPods آمستردام استفاده کنند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

بن ون برکل (Ben Van Berkel) و UNStudio با همکاری یک تیم چند رشته ای، پژوهشی در زمینه آینده زیرساخت و توسعه شهر پیرامون مسیر کمربندی A10 آمستردام و منطقه Leylaan انجام داده اند. طرحهای پیشنهادی حاصل از پژوهش، شامل یک مرکز حمل و نقل چندمنظوره جدید واقع در تقاطع Cornelis Lelyaan و A10 است و مناطق شهری جدید اطراف بزرگراه به مناطق مجاور متصل شده و مسیر جدیدی به آمستردام خواهند داشت.
در حال حاضر، جاده کمربندی A10 به عنوان مانعی میان شهرهای داخلی و خارجی عمل می کند و مناطق مجاور را به صورت غیرقابل سکونت و خالی درآورده است. در نتیجه، این پژوهش از سوی موسسه سلطنتی معماران هلند و شورای شهر آمستردام صورت گرفت تا از طریق یک سیستم زیرساختی پیشرفته به راهکارهایی بالقوه برای تجدید حیات منطقه دست یابند. نتیجه این بررسی راه حلهایی را نشان می دهد که ماهیت ناهمگون بزرگراه و شهر را از طریق تدارک برنامه ها و تسهیلات جدید تطبیق می دهد و از طریق افزایش قابلیت دسترسی مجددأ به نواحی اطراف متصل می شوند.
توسعه مرکز حمل و نقل جدید در آمسترداممرکز حمل و نقل طراحی شده به عنوان نقطه تبادل به کار می رود و باعث می شود کاربران بین سامانه های مختلف حمل و نقل جا به جا شوند؛ از وسایل نقلیه شخصی تا حمل و نقل عمومی، وسایل نقلیه موتوری تا برقی و از رانندگی، پیاده روی تا دوچرخه سواری. همچنین این مرکز به عنوان ایستگاه برای سیستم نوین CityPods آمستردام (گزینه ای برای حمل و نقل عمومی انبوه) مورد استفاده قرار می گیرد.
رستورانها و خرده فروشیها در داخل مرکز تعبیه شده اند تا فضا را پویا کرده و آن را تبدیل به یک مقصد سازند. این مرکز شامل یک ایستگاه شارژ برای وسایل نقلیه برقی نیز هست که در طول ساعات اوج می تواند به عنوان یک مرکز عرضه انرژی برای محله های مجاور فعالیت کند. ما به تازگی به دوره حمل و نقل مبتنی بر تقاضا انتقال یافته ایم و در آینده نزدیک، روشهای مختلف حمل و نقل مطابق با نیاز، اثرات زیست محیطی، جهت ساعات شلوغی، ترافیک و سایر پارامترها ترکیب می‌شوند. با کاهش سرعت حرکت در A10، ترافیک از طریق راه حلهای مبتکرانه مثل معابر انعطاف پذیر و بکارگیری سطوح جدید جاده مدیریت شده و فناوریهای کاهش آلودگی جوی و صوتی اتومبیل، سکونت در منطقه A10 را مطلوب خواهد کرد.
توسعه شهری از طریق پنج منطقه جدید اطراف مرکز حمل و نقل سازماندهی می شود و 8400 واحد مسکونی جدید را در یک منطقه 75 هکتاری فراهم می کند.تکمیل مناطق مسکونی جدید و طرح پیشنهادی A10 آمستردام معرف محیط های شهری جدید با مرکزیت انسانی است. با اتصالات زیرزمینی و روی زمین، دیگر مفهوم متداول از کمربندی داخلی یا بیرونی وجود ندارد. طرح در خیابانها و معابری در نظر گرفته شده است که به سود عابران، انبوه افراد و ساختمانهای اطراف است. این طرح سرزندگی، مجموعه‌ای از مصارف و سازگاریها با فضاهای عمومی را ایجاد کرده و زیرساخت اجتماعی قوی و فرصتهایی برای پیدایش مشاغل ایجاد می کند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *