درختان اکالیپتوس موجود در دو سمت جاده منتهی به شهر ایزه به عنوان عنصری منظرین و هویت بخش در مقیاس های متفاوت مسافتی، نمادی برای نزدیک شدن به شهر است.
با طراحی مناسب سایت بنای تاریخی با عناصر منظرین می توان جان تازه ای به محوطه اطراف آن بخشید که خود موجب پویایی اجتماعی و فرهنگی در سطح منطقه و شهر می شود.
سنگ کلید قوس در طول سالیان به نماد هویت ساز و بومی در روسیه تبدیل شده، به طوری که حتی در نمای ساختمانی که سنگی نیست، به عنوان عامل وحدت بخش خودنمایی می کند.
حاجتگاه یک مکان مقدس و تاریخی است که خارج از بافت روستای ابیانه قرار دارد. ساخت رستوران به جای جایگاه مقدس آب باعث انحراف مسیر و تخریب منظر آیینی شده است.
در جزیره نیوهلند در سنت پترزبورگ روسیه، در جزئیات اجرایی پله از سنگ به ضخامت ۱۵ سانتیمتر استفاده شده است به طوری که سنگ کف پله از سنگ پیشانی آن مجزا نیست.
یکی از نکات مهم در طراحی نورپردازی بناهای تاریخی، توجه به شدت نور انتخابی است. در باغ فتح آباد این شدت نور زیاد از ارزش معنوی عمارت کاسته است.
طراح مجموعه گنجعلی خان کرمان، منظر و معماری را تلفیق کرده به گونه ای که به هیچ وجه از یکدیگر قابل تفکیک نیستند و گویی هر کدام بر حضور دیگری تاکید می کنند.
مراسم درختکاری هر ساله توسط کمپین های محیط زیستی با هدف تشویق مردم به کاشت درخت و ارتقاء سطح دانش و آگاهی آنها برای حفاظت از این موهبت الهی انجام می­ شود.
ساخت کمپینگ آتش در لکه های سبز شهری، ضمن تامین ایمنی شهروندان موجب کاهش آسیب آنها به مبلمان شهری و متریال فضاهایی می شود که مخصوص برپایی آتش نیستند.
مهمترین عامل ارتباطی انسان با محیط پیرامون با به کارگیری حواس صورت می گیرد. در باغ شازده ماهان، هر عنصری که حضور دارد، با حواس ما ادراک می شود.
عدم مرمت صحیح و نوسازی به موقع در بازار مجموعه گنجعلی خان موجب ایجاد الحاقاتی توسط افراد محلی شده که منظر بصری را آشفته و خریدار را پریشان می کند.
با نورپردازی صورت گرفته در گنبد جبلیه کرمان و بازتاب نور توسط مصالح سنگی، این اثر به نشانه ای در شهر تبدیل شده که از دور نیز قابل مشاهده و هدایت کننده است.