مطالعه معیارهای امنیت برای 13 خیابان در شهر نیویورک که بین سالهای 1998 و 2008 صورت گرفته، بیانگر این است که برنامه ریزی صحیح برای خیابانها، با کاستن از باندهای سواری برای اتومبیلها و افزودن به باندهای دوچرخه، میزان تصادفات را تا 67 درصد کاهش می دهد. همچنین ایجاد میدان دید بالا در گذرگاه های عابر پیاده، تصادفات عابرین پیاده را تا 48 درصد کاهش می دهد. سرعت گیرها و محدودیتهای کاهش سرعت تاثیرات محدودی بر میزان تصادفات داشته اند.
گردآوری و ارائه: شبنم محمدزاده
Source: Chen, Li, Cynthia Chen, Reid Ewing, Claire E. McKnight, Raghavan Srinivasan, and Matthew Roe. (2013). Safety countermeasures and crash reduction in New York City-Experience and lessons learned. Accident Analysis & Prevention, 50, 312-322.
با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.