جستجو
Close this search box.

نگاهی گذرا به فعالیتهای ما یانسانگ

ما یانسانگ اعتبار طراحی خود را از ارزشهای بین شرق و غرب می گیرد. منابع الهام وی از روشهای سنتی چینی و ژاپنی از جمله "منظر، نور، گیاهان و آب" است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

ما یانسانگ، متولد 26 نوامبر 1975، بنیانگذار شرکت معماری نوآور معماران MAD، به مطرح کردن چین در صحنه معماری بین المللی کمک کرده است. ما (یانسانگ) اولین معمار چینی است که برای دریافت یک کمک هزینه تحصیلی RIBA، به بررسی معماری معاصر در رابطه با ارزشهای شرقی و سنتی طبیعت پرداخته است که نتیجه آن ساختمانهایی پیچیده و آگاهانه و گاهی اوقات حتی فرا واقعیت گرا است.

نگاهی گذرا به فعالیتهای ما یانسانگ

ما یانسانگ بعد از اتمام کارشناسی ارشد خود در دانشگاه ییل، شروع به تحصیل در رشته معماری در موسسه مهندسی عمران و معماری پکن کرد؛ جایی که شروع شناخت او با پروژه “جزایر شناور” بود. پس از یک دوره کار در شرکت معماران زاها حدید، در سال 2004، شرکت معماری MAD را تاسیس کرد و در سال 2006 جایزه معماران جوان نیویورک را کسب کرد. در همان سال، شرکت MAD ساختمان پیشرفته خود با نام برجهای مطلق (Absolute Towers) را طراحی کرد که در نهایت در سال 2006 تکمیل شد.

نگاهی گذرا به فعالیتهای ما یانسانگ

ما یانسانگ اغلب اعتبار طراحی خود را از ارزشهای بین شرق و غرب می گیرد. منابع الهام وی برای طرحهای معماری خود از روشهای سنتی چینی و ژاپنی از جمله “ساختار، منظر، نور، گیاهان، آب”است؛ به عبارت دیگر، همانطور که او در مجله نیویورک تایمز در سال 2016 توضیح داد، در نگاه کلی و در تجربه اول در برخورد با یکی از ساختمانهای طراحی شده توسط او، با وجود ظاهری که غالباً حالت امروزی دارد، ریشه های عمیق در منظر، طبیعت و کوشش برای سهولت تعامل بین ساختمانها و مردم قابل درک است.

نگاهی گذرا به فعالیتهای ما یانسانگدر سال 2014، ما یانسانگ، رهبر جوان جهانی سال نام گرفت که اولین بار بود در چین کسی چنین عنوانی را دریافت می کرد. انجمن جهانی اقتصاد که این جایزه را اهدا می کرد، ما یانسانگ را یک معمار که خود را به کاوش در آینده معماری توسط ترکیب تراکم، عملکرد و روح  Shanshui، برای برقراری دوباره زنجیره عاطفی بین انسان و طبیعت، متعهد می کند، می داند. همانطور که ما یانسانگ به تصور و طراحی شهرها ادامه می دهد و به مردم اجازه می دهد که در محیط خارجی بمانند و به طبیعت بازگردند، جهان ممکن است شروع به دیدن نمونه های بیشتری نظیر شهرهای طبیعی MAD که عامل اتصال مجدد ما با جهان طبیعی است، کند.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *