جستجو
Close this search box.

تاثیر پوشش گیاهی بر کیفیت هوا در سطح خیابانها

بررسی های انجام شده در سال 2012 نشان داد که کاشت چمن، پیچک و پوشش گیاهی دیگر در خیابانهای شهری می تواند غلظت آلاینده ها را تا ۶۰ درصد کاهش دهد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


تاثیر پوشش گیاهی بر کیفیت هوا در سطح خیابانهااستفاده صحیح از پوشش گیاهی می تواند سبب بهبود سریع و پایدار کیفیت هوا در خیابانهای نواحی متراکم شهری شود. بررسی های انجام شده در سال 2012 نشان داد که کاشت چمن، پیچک و پوشش گیاهی دیگر در خیابانهای شهری می تواند غلظت NO2 موجود در سطح خیابان را تا 40٪ و PM (نوعی ذرات آلاینده هوا) را تا ۶۰ درصد کاهش دهد؛ به عبارتی حدود ۸ برابر بیش از آنچه قبلاً تصور می شد. درختان نیز در این زمینه تاثیرگذار بودند، اما تنها درصورتی که از به دام افتادن آلودگی در زیر تاج درختان جلوگیری به عمل آید.

گردآوری و ارائه: نورا وحیدیان


Source: Pugh, Thomas A.M., A. Robert MacKenzie, J. Duncan Whyatt, and C. Nicholas Hewitt.(2012). Effectiveness of green infrastructure for improvement of air quality in urban street canyons. Environmental Science & Technology, 46 (14), 7692-7699.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *