جستجو
Close this search box.

تبدیل پلازای تاریخی به فضای شهری معاصر

پلازای تاریخی وکیا (Piazza Vecchia) در برگام (Bergamo) ایتالیا، میدانی مربوط به دوره رنساس است که لوکوربوزیه آن را بهترین میدان اروپا می نامد.

مشخصات مطلب

پلازای تاریخی وکیا (Piazza Vecchia) در برگامو (Bergamo) ایتالیا، میدانی مربوط به دوره رنساس است که لوکوربوزیه  آن را بهترین میدان اروپا می نامد. بخش مهمی از یک سمپوزیوم بین المللی منظر در ماه سپتامبر 2014 در برگامو برگزار شد. این میدان تاریخی برای دو هفته به یک اتاق نشیمن در فضای باز تبدیل شده بود که به عنوان یک رویداد مهم، دهها هزار نفر از شهروندان و توریستها را در تمام سنین جذب می کرد.

پیتر فینک به عنوان کسی که ایده بازآفرینی این پلازای تاریخی از اوست، به دلیل شرکت در دو سمپوزیوم گذشته به خوبی برگامبو را می شناسد و برای طراحی دوباره یک پارک محلی در مالپنساتا (Malpensata)  با جامعه محلی درگیر شده و مشکلات زیادی داشته است.

تبدیل پلازای تاریخی به فضای شهری معاصر با تغییرات شگفت انگیز منظرین

او به خلاقیت پویای فرهنگ ایتالیایی علاقه مند است اما اغلب به نارضایتی خود درباره انرژی هدر رفته در مخالفتهای سیاسی و عدم وجود نقطه مشترک روشن در بین جامعه اعتراف کرده است. به همین دلیل، او تصمیم گرفت در یک دیالوگ در فرآیند طراحی، تضادهای هنرمندانه و مفهوم معاصری که وجود دارند را برجسته کند.

با در نظر گرفتن این تضادها، موضوع بهبود منظر باعث پایداری جامعه و نزدیک شدن به درکی قوی می شود. کار با پیتر که در سراسر جهان به عنوان یک طراح خبره شناخته شده، پاسخگوی نیازهای برگامو برای بیدار کردن قوه خلاقیت، بی پرده سخن گفتن از افکار و در نتیجه به خود ارزش قائل شدن و جرات پیدا کردن است.

اهداف طراحی پلازای تاریخی

هدف پیتر فینک از طراحی این پلازای تاریخی، تجدید کردن رابطه بین هنر و طراحی منظر از طریق تجربه و حس جدیدی از استفاده جسورانه از رنگ، شکل، بو و کاشت است. کاشت شطرنجی درختان و انداختن سایه تدریجی بر روی لبه های میدان راه را برای استفاده از گیاهان چند ساله و علفها باز می کند. تختهای گل بر روی سطحی یک رنگ قرار گرفته و با چمن مصنوعی در شیب مثلثی ادغام شده اند. این تختهای بالا رفته دارای گستره ای از انواع گیاهان اعم از گیاهان دارویی و درختان است که به عنوان معیار شفا و رفاه انتخاب شده اند.

مردم به بخش جدایی ناپذیر از مجموعه پلازای تاریخی مانند آب در حال جریان از سنگریزه ها تبدیل شده اند. ساخت مکان جدید برای ایجاد فضای غیررسمی در هر زمان برای استراحت و معاشرت و همچنین تبدیل موقتی به یک فضای شهری کمک می کند. علاوه بر این، ایجاد یک سکوی شگفت انگیز برای جلسات و حوادث و یک جاذبه قوی برای تمام سنین و تغییر موقتی در یک میدان تاریخی یک حرکت تفکر برانگیز برای هدایت افکار عمومی به ارزشهای مثبت، پیامدهای ساخت مکان و ایده های منظر است.

∴ Land8.com ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *