جستجو
Close this search box.

خانه های چوبی اثری از استودیو بوراتیا

خانه چوبی بخشی از سری خانه هایی است که به نام "زیستگاه مسکن" شناخته می شوند. این نامگذاری بر رابطه دفتر طراحی و طراحان با طبیعت و دستاوردهای آن تاکید دارد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

“خانه چوبی” اقامتگاهی است که برای تعطیلات آخر هفته یک خانواده 4 نفره، متشکل از یک زوج جوان و 2 فرزند طراحی شده است. این بنا هم تراز با زمین و تمامأ از جنس چوب است. بر روی بام بنا که مکان مناسبی برای رشد گیاهان خودرو است، یک لایه سبز شکل گرفته و فضای طبیعی جدیدی با ترکیب شاخ و برگ و تاج درختان فراهم کرده است. خانه چوبی بخشی از سری خانه هایی است که توسط یک دفتر طراحی توسعه یافته و به نام “زیستگاه مسکن” شناخته می شوند. این نامگذاری بر رابطه این دفتر طراحی با طبیعت و دستاوردهای آن تاکید دارد. تمامی تصمیمات در طراحی این بنا در راستای به دست آوردن حداکثر کارایی فضاها، تقویت زندگی در فضای باز و تماس با طبیعت گرفته شده است.

تفکیک زمین بنا، هدایت پویا و چشم اندازها و تهویه متقابل، بام سبز و فضاهای سایه دار اطراف خانه، بر مبنای تصمیماتی است که این ارتباط و در نهایت حداکثر صرفه جویی در انرژی و منابع ممکن را تسهیل کند. اين بنا با در نظر گرفتن روشی مدولار و همراستا با امکانات تکنولوژی که با ساختار چوبی بنا همخوانی دارد و همچنين با حفظ كيفيت ضروري محيط طبيعي و بدون تغييري در اكوسيستم ، ظرف مدت 5 ماه ساخته شده است. این بنا حتی در صورت لزوم می تواند پس از گذر زمان و برای صدمه ندیدن محيط حذف شود.
انتخاب مصالح و چوب استفاده شده به عنوان سازه، روکش، جداکننده و عرشه، برای این بنا یکی از ویژگیهای خاص آن است که آنرا به یک منبع مناسب برای شناخت روشهای جدید ساخت بر پایه سیستمهای بومی، مصالح با تولید و کاربرد آسان و سازگار با موقعیتهای جغرافیایی و اقلیمی مختلف تبدیل کرده است. این خانه نه تنها پاسخی برای مشکلات خاص طراحی و ساخت وساز ارائه می دهد، بلکه برای مطالعه و بررسی تحقیقات درباره اجرای سیستمهای پیش ساخته، ارزان قیمت و سریع نیز راه حل پیشنهاد می کند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *