جستجو
Close this search box.

تاثیر فضای سبز بر اختلالات مربوط به کمبود توجه (ADD) در کودکان

نشانه هایی که به دلیل اختلالات کمبود توجه (ADD) در کودکان بروز می کنند، با حضور در طبیعت از رفته و هر چه محیط سبزتر باشد، نشانه ها بیشتر از بین می روند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


green-play-settingنشانه هایی که به دلیل اختلالات مربوط به کمبود توجه (ADD) در کودکان بروز می نمایند، پس از حضور در طبیعت از بین می روند. به هر میزان که محیط سبزتر باشد، میزان از بین رفتن این نشانه ها بیشتر می شود. زمانی که از والدین به همراه کودکان که دچار این اختلالات بودند، خواسته شد تا لیستی از فعالیت هایی که رفتار کودکانشان را بهبود بخشیده تهیه کنند، 85 درصد از افراد فعالیت هایی که در فضاهای سبز صورت می گیرد همچون ماهیگیری و فوتبال را ذکر کرده بودند. تنها 43 درصد از آنها فعالیت های مربوط به فضاهای داخلی را نوشته بودند.

گردآوری و ارائه: شبنم محمدزاده


Source: Taylor, Andrea Faber, Frances E. Kuo, and William C. Sullivan. (2001). Coping with ADD: The surprising connection to green play settings. Environment and Behavior, 33(1), 54-77.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *