جستجو
Close this search box.

معرفی گروه معماری سانا

گروه سانا توسط معماران کازویا سیجا و ریو نیشیزاو تاسیس شد. پروژه های آنها به دلیل نور سفید رنگ دارای شهرت جهانی است که ریشه در فرهنگ معماران ژاپنی دارد.

نویسنده:

مشخصات مطلب

گروه سانا توسط معماران کازویا سیجا (متولد ۲۹ اکتبر ۱۹۵۶) و ریو نیشیزاو (متولد ۷ فوریه ۱۹۶۶)  در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد. کارهای گروه سانا به دلیل نور سفید رنگش شهرت جهانی پیدا کرد. ساختمانهای نورانی ریشه در فرهنگ معماران ژاپنی دارد. با وجود نمای خارجی سفید، معماری آنها دور از مدرنیسم است. الحاقات پایدار از ابهامات و شبهات، در ساختمانهای سانا سرزندگی و روشنایی را به همراه داشته است و خواص بازتابی شیشه و روشنایی سفید رنگ را به سطح جدیدی برده است.

معرفی گروه معماری سانا
تاریخچه گروه معماری سانا

قبل از تاسیس گروه سانا، سیجا با مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه زنان ژاپن در ۱۹۸۱ فارغ التحصیل شد. او در دفتر تویو ایتو و همکاران قبل از ایجاد شرکت کازویا سیجما و همکاران در سال ۱۹۸۷، کار می‌کرد. سیجما موسسه معماری معمار جوان را از سال ۱۹۹۲ پایه گذاری کرده بود. نیشیزاو بعد از فارغ التحصیلی از دانشکده ملی یوکوهاما برای کار در کازیو سیجما و همکاران استخدام شد و با هم گروه سانا را در سال ۱۹۹۵ تاسیس کردند. دو سال بعد نیشیزاو، ریو نیشیزاو و همکاران را تاسیس کرد و در شرح گروه معماران سانا، سه بخش گرد هم آمدن برای بحث و نقد ایده را مطرح کرد.

معرفی گروه معماری سانا

این دو معمار برنده جایزه زوج سوم پرتیزکر در سال ۲۰۱۰ شدند. اظهارات هیئت داوران پرتیزکر به خوبی خصوصیات این گروه معماری را نشان می دهد: “مانند چند نفر دیگر، خواص فوق العاده فضا را کشف کردند. روشنایی، شفافیت و مادیت تا یک ترکیب ظریف ایجاد کنند.”

سیجما همچنین درباره استواری شرکت نظر داده و استفاده از رنگ سفید را به عنوان روشی برای جلوگیری از سلسله مراتب در معماری خود بیان کرده است. آوردن نور در همه جا، به جای اینکه در فضای خاصی تشدید شود و انتشار عادلانه نور و گردش آن برای ایجاد احساس پیوستگی و اجتماع در فضای جمعی هدف آنها را در یکی از ساختمانهای اخیر نشان می‌دهد؛ این ساختمان در پروژه مزارع گریس که برنده جایزه کرون هال میس آمریکا در سال 2014-2015 شد، واقع شده است.

معرفی گروه معماری سانا

این حالت نیم شفاف، لایه لایه و مبهم بین فضاها می‌تواند در بسیاری از کارهای معروف گروه سانا دیده شود؛ مانند موزه لوور لنز که در سال ۲۰۱۲ تکمیل شده، موزه جدید هنر معاصر در نیویورک که در سال ۲۰۰۷ تکمیل شده و موزه قرن ۲۱ از هنر معاصر در کانازاوی ژاپن. این فضاهای عمومی همچنین توانایی گروه سانا را در ساخت فضاهایی که مردم می‌توانند با هم از آن لذت ببرند در حالی که هنوز در برنامه های فردی شرکت می‌کنند، را نشان می‌دهد.

∴ Archdaily.com ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *