جستجو
Close this search box.

بام سبز تالار شهر سیاتل

طراحان بام سبز تالار شهر سیاتل یک پوشش گیاهی شامل 60 درصد چمنزار و 40 درصد گل ناز ایجاد کردند که مستقیماً در گلدان های چهار اینچی کاشته شده اند.

مشخصات مطلب

تالار شهر سیاتل بخشی از سه بلوکی است که به عنوان مرکز مدنی سیاتل شناخته می شود و انتظار می رود که گواهینامه نقره ای Leed برای آن صادر شود. پروژه بام سبز تالار شهر سیاتل نتیجه طراحی یک تیم مشترک از طراحان معماری و معماری منظر است که در راستای هدف شهر سیاتل برای توسعه معیارهای فنی سقف های سبز ایجاد شده است.

این ساختمان شامل دو جزء است؛ یک برج اداری هفت طبقه رو به شمال و یک سازه دو طبقه شامل اتاق شورا و اتاق جلسه عمومی رو به جنوب. این دو با لابی عمومی بدون نور که در کل طبقه همکف قرار دارد، با هم مرتبط هستند. سقف سبز، فرم پایین تر را پوشش می دهد و به عنوان نقطه مقابل برج شیشه ای و اتاق با سقف تیتانیوم عمل می کند.

هر دو جزء این بنا نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند و تخمین زده می شود که روان آبهای سالانه طوفان را از 50 تا 75 درصد کاهش دهند. جذب آب باران توسط سقف سبز و سیستم­های برداشت گسترده آب، به کاهش تاثیر جریان آبخیزهای رودخانه محلی و زیستگاه ماهی سالمون کمک می­کند.

بام سبز تالار شهر سیاتل

ویژگی بام سبز تالار

این سقف سبز شامل یک غشاء ضد آب چند لایه است و یک سیستم پشتیبانی 6 اینچی مهندسی خاکی عمیق دارد که شامل عایق و عناصر مربوط به زهکشی و رطوبت است. پوشش این سقف ترکیبی شامل پمیز، شن، کمپوست و مواد مغذی است. دسترسی به این سقف سبز برای عبور و مرور و استفاده امکان پذیر نیست، اما از لابی های آسانسور در طبقه 3 تا 7 دیده می شود.

طراحان یک پوشش گیاهی شامل حدود 60 درصد چمنزار و 40 درصد گل ناز ایجاد کردند که همه آنها مستقیماً از شاخه­ هایی که در گلدان های چهار اینچی کاشته شده اند، رشد کرده اند. گیاهان شامل 5600 گلدان گل ناز و تقریبا 8400 گلدان فسویو و 8400 گلدان خورشیدی هستند.

∴ Greenroofs.com ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *