خوزستان که در جنوب غربی ایران قرار گرفته، سرزمینی باستانی است که گنج ها و رازهای بسیاری از افتخار و عظمت تمدن چند هزار ساله تا شهادت و رشادت را در بردارد.

مشخصات مطلب

سخن سردبیر پرونده منظر خوزستان

منظر هر سرزمین در برگیرنده روایت ها و داستان های منحصر به فردی است. خوزستان که در جنوب غربی ایران قرار گرفته، سرزمینی باستانی است که گنج ها و رازهای بسیاری از افتخار و عظمت تمدن چند هزارساله تا شهادت و رشادت را در بردارد. سرزمین خوزستان گنجینه ای از فرهنگ و تکنولوژی دوران عیلامی تا ساسانی و جنگ و پیروزی دوران معاصر را در دل خود جای داده است.

ویژگی های این سرزمین موجب شکل گیری سفری پژوهشی به مقصد استان خوزستان به سرپرستی اساتید بزرگوار، جناب دکتر سید بهشید حسینی و جناب دکتر محمدرضا مهربانی گلزار با جمعی از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی، دانشگاه هنر تهران، دانشگاه تهران و موسسه آموزش عالی پارس گردید.

پرونده منظر سرزمین خوزستان

آموزش در محل، گفت و گو و پرورش ذهنی پرسشگر از مهم ترین اهداف این سفر پژوهشی بوده است. این سفر شامل بازدید از سایت هایی همچون شهر شوشتر نو، بافت تاریخی شهر دزفول، سازه های آبی شوشتر، شهر آبادان، سایت تاریخی چغازنبیل، محوطه تاریخی هفت تپه، زیارتگاه دانیال نبی (ع)، قلعه شوش و …. بود.

این پرونده به عنوان دستاورد سفر به سرزمین خوزستان است که نتیجه دریافت و ادراک دانشجویان از سایت های مذکور تهیه شده و در قالب مقاله ارائه می شود. شایان ذکر است که به ثمر نشستن این پرونده به کمک آقای احسان شریعتمداری میسر شد که در پیگیری و جمع آوری مطالب همت گماشتند.

در این پرونده، مطالب زیر ارائه شده است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *