جستجو
Close this search box.

اکو پارک به عنوان حیاط خلوت منطقه مسکونی متراکم

کودکان در پارک هیل ساید، علاوه بر رشد، فرصت تجربه های مختلف را خواهند داشت. طراحی جامع زمین بازی، فعالیتهای متعددی را برای هر گروه سنی ارائه می دهد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

ایده این پارک محلی 1.4 هکتاری در مرکز توسعه مسکونی با تراکم بالا، ایجاد یک اکوسیستم مشارکتی است. این سیستم چندمنظوره و سازگار، فعالیتهای روزانه افراد در فضای باز، حفاظت از محیط زیست و مدیریت تصفیه آب آشامیدنی را متعادل می سازد. سایت دارای تالاب ماهیان آلوده و تخریب شده بود که در حال حاضر به یک پارک محله اجتماعی و محیطی پایدار تبدیل شده که یک فضای معنی دار برای تفریح، آموزش محیط زیست و ارتباطات اجتماعی با جامعه رو به رشد فراهم می کند.

اکو پارک به عنوان حیاط خلوت منطقه مسکونی متراکم
تماشای تصاویر در آینه های محدب و مقعر

این پارک محلی در حومه چانگشا، پایتخت استان هونان واقع شده است. این سایت در مرکز یک جامعه با تراکم بالا به مساحت 18.8 هکتار که ظرفیت اسکان حدوداً 10 هزار نفر را داراست، قرار دارد. به معمار منظر، فرصتی برای توسعه یک استراتژی جامع و دقیق برای یک پارک همگانی جهت رسیدگی به دو چالش داده شده بود؛ پایداری زیست محیطی و فضای باز تفریحی چند منظوره فشرده.
معمار منظر به عنوان پاسخ به چالش، پارک را با مفهوم دربرگیرنده عملکردهای مشارکتی و اکولوژیکی طراحی کرده و آنها را با یکدیگر هماهنگ ساخته است. در حالی که پارک، برنامه پیچیده و نیازهای فنی را برآورده می کند، به هدف ساختن مکانی که زندگی شهری بتواند با طبیعت آشتی کند نیز دست یافته است.

تکنیک های طراحی
سیستم تصفیه آب آشامیدنی و فاضلاب چند منظوره
معمار منظر یک سیستم تصفیه آب آشامیدنی و فاضلاب چند منظوره خلاقانه را برای مقابله با چالشهای پیچیده ای که پارک هیل ساید با آنها رو به رو است، به پارک معرفی کرد. این سیستم، فضاهای باز متنوعی را با هم ادغام می کند که مردم می توانند روند تصفیه آب را مشاهده و با آن ارتباط برقرار کنند.

اکو پارک به عنوان حیاط خلوت منطقه مسکونی متراکم
تخته های مخصوص نقاشی

تفریحات یکپارچه با طبیعت
کودکان در پارک هیل ساید، همچنان که رشد می کنند، فرصت احساس کردن، لمس کردن، یاد گرفتن و لذت بردن از طبیعت را خواهند داشت. عناصر طبیعت مانند نور خورشید، گیاهان، گلها، باران، نهر، تالاب، حوضچه، آبشار، پرنده، ماهی، قورباغه، کرم شب تاب، پروانه ها، حشرات و …، بخشی از زندگی روزمره آنها هستند و تأثیر مثبت مادام العمری بر روی آنها خواهند گذاشت. طراحی جامع زمین بازی، فعالیتهای متعددی را برای گروههای سنی مختلف ارائه می دهد. این امر، نیازهای تفریحی مردم و کیفیت محیط را متعادل می کند. زمین بازی دارای سرسره، دیوارهای صعود، گودال ماسه ای و اسباب بازیهای حشره مانند بزرگ است و در لبه تپه حافظت شده طراحی شده است.

اکو پارک به عنوان حیاط خلوت منطقه مسکونی متراکم
اسباب بازی حشره مانند

آموزش محیط زیست
این طرح  فرصتهای آموزش محیط زیستی مختلفی را در پارک محله فراهم می آورد. این سیستم نمادین نه تنها اطلاعات پایه را فراهم می کند، بلکه اطلاعاتی را در مورد گیاهان، فرآیند تصفیه و سایر دانشهای زیست محیطی، برای درک بهتر مردم در اختیار آنها قرار می دهد.

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *