جستجو
Close this search box.

باغ بازی کودکان یان پاتر

باغ بازی کودکان یان پاتر به کودکان اجازه ماجراجویی در حوضه های آبریز چشمه و آبنماها، تونل زدن از میان بامبوهای ضخیم یا عبور کردن از پل معلق را می دهد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

باغ بازی کودکان یان پاتر توسط استودیوی ASPECT در اکتبر سال 2017 توسط وزیر محیط زیست، دولت محلی و میراث، گابریل آپتون، به طور رسمی افتتاح شد و در مرکز یادگیری پارک سنتنیال (Centennial) واقع است. این باغ به عنوان یک تجربه یادگیری برای کودکان 2 تا 12 سال با توانایی های مختلف طراحی شده است. بخش ماجراجویی و گیاهشناسی آن 6500 مترمربع را پوشش می دهد و دارای مسیرهای پیاده روی مارپیچی است که از میان تپه های متراکم از درختان و درختچه های کاشته شده عبور می کند و همچنین دارای درختان انجیر است که سایه آنها محل مناسبی را برای نشیمن ایجاد می کند. باغ بازی به کودکان اجازه ماجراجویی در حوضه های آبریز چشمه و آبنماها، تونل زدن از میان بامبوهای ضخیم، مارپیچ رفتن اطراف درختان انجیر یا عبور کردن از پل معلق و محک زدن خود در بالا رفتن از خانه درختی را می دهد.

باغ بازی کودکان یان پاتر
تجربه ساخت پناهگاه

کودکان اکتشاف، به چالش کشیده شدن، تحرک و ماجراجویی را دوست دارند. آنها با بودن در طبیعت و انجام دادن فعالیتهایی مانند آب بازی، بالا رفتن از درختان، پریدن از روی گودالها، پنهان شدن در لا به لای درختان و … رشد می کنند. ما به عنوان والدین، اینرا به صورت غریزی می دانیم و به عنوان طراح از این مشاهدات در کارمان استفاده می کنیم.
ساشا کولز (Sacha Coles)، مدیر پروژه استودیو ASPECT می گوید: جنگل بامبو و غارها، حس پنهان شدن؛ آب بازی، حس غوطه وری؛ آسایش خاطر و لذت خانه درختی، حس ترسی لذت بخش و تونل حس تبدیل شدن به یک موجود زیرزمینی را تداعی می کنند.

باغ بازی کودکان یان پاتر
تجربه راه رفتن بر روی سنگها

این پروژه در مدت زمان سه ساله ساخت، توسط بنیاد یان پاتر حمایت شده که باغ کودکان این بنیاد در باغ گیاهشناسی سلطنتی ملبورن، از زمان افتتاح در سال 2006 محبوبیت زیادی به دست آورده است و فقط در سال 2016، 207 هزار بازدید کننده را به خود جذب کرده است. هدف مشترک بنیاد، سنتنیال پارک و استودیو ASPECT، ارتقاء نوآوری با تمرکز بر سلامت و یادگیری جامعه و به ویژه تشویق بچه های فعال و کنجکاو است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *