جستجو
Close this search box.

طراحی خاص ایستگاه حمل و نقل ریلی کائوشیون در تایوان

ایده پروژه راه آهن زیرزمینی جدید، حفظ فضای سبز عمومی و اتصال ایستگاه با مرکز شهر است که اکنون یک محوطه ساخته شده و نامنظم را در بر می گیرد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

ایستگاه کائوشیون توسط شرکت معماری مکانو در تایوان در شهر کائوشیون طراحی شده است. کائوشیون دومین شهر پرجمعیت تایوان با حدود 2.8 میلیون سکنه بوده و نشان دهنده یک مرکز مهم حمل و نقل، سازندگی و صنعتی در جنوب تایوان است. صنعتی بودن یک منطقه شروع خوبی برای یک شهر است که یک مرکز مهم با یک سیستم حمل و نقل خوب و ارتباطات از فرودگاهها به ایستگاههای مترو داشته باشد و کائوشیون دارای پایه و اساس مربوطه است. ایستگاه قطار یا راه آهن پر سرعت دارای یک ارتباط مستقیم با تایپه (در بخش شمالی جزیره) که دارای یک سیستم مدرن قطار زیرزمینی است، دارد. این خط انتقال سریع السیر کائوشیون در سال 2008 برپا گردید.
ایستگاه مترو از دو خط اصلی و 38 ایستگاه تشکیل شده است. در سال 2014، شرکت هلندی معماری مکانو  برای طراحی توسعه ایستگاه و اتصال آن به ایستگاه قطار، فرودگاه (که دومین فرودگاه بزرگ در تایوان است) و برای ارائه پیشنهاد به حرکت بهتر در شهر، برگزیده شد.

نگهداری ایستگاه کائوشیون به صورت سبز و سنتی

ایده کلیدی پروژه راه آهن زیرزمینی جدید، حفظ فضاهای سبز عمومی و اتصال ایستگاه با مرکز شهر است که اکنون یک محوطه ساخته شده پیش از حد و محدوده ای نامنظم را در بر می گیرد. طراحی یکپارچه و پایدار راهی برای تبدیل کائوشیون به یک شهر پایدار بوده و طراحان نیز راهکاری برای آن دارند. برای این کار، طراحان یک پوشش سبز با 3.5 هکتار فضای عمومی را احداث کردند که محوطه ای باز، دارای سرپناه و سایه بان برای افراد پیاده و استفاده کنندگان حمل و نقل عمومی در شهر ایجاد کرده است.
طراحی خاص ایستگاه حمل و نقل ریلی کائوشیون در تایوانمدیر شرکت مکانو، فرانسین هوبن، اعتقاد دارد که پوشش وسیع سبز، فضای باز عمومی را در زیر هوای گرم کائوشیون محافظت می کند. در اینجا مردم می توانند همدیگر را ملاقات کرده، از یک نسیم خنک لذت برده یا اتفاقاتی که در ایستگاه انجام می پذیرند، مانند بازار کشاورزان، بازار اقلام دست دوم، اپرای سنتی در فضای باز یا کتابخانه متحرک را ببینند. همه این فعالیتها همانند موارد مشابه در شهر هستند، اما این بار در یک منطقه طبیعی سازمان یافته در مرکز شهر پر تراکم به وقوع پیوسته اند.

منظر لایه لایه یک مورد جدید است

طراحان یک منظر لایه ای را برای ایستگاه بازسازی شده پیشنهاد کردند که مردم می توانند خود را در اتمسفرهای مختلف و با تغییر سطح غوطه ور سازند. با گذشتن از یک راهروی فرو رفته مرکزی با محدوده باز 75 متری، با یک طراحی سقفی الهام گرفته از چراغهای سنتی قرمز رنگ که برای روشنایی آسمان برخی روستاها در تایوان در هنگام جشنها استفاده می شدند و یک سقف نیمه باز بلند پوشیده شده با چراغهای بیضی شکل، که نه تنها نور محیط را منعکس می کند، بلکه اجازه دیدن فانوسهای شناور در زیر خود را به بازدیدکنندگان می دهد. این محل قطارهای زیرزمینی، مترو و سایر تسهیلات را به هم مرتبط و متصل می کند.
طراحی خاص ایستگاه حمل و نقل ریلی کائوشیون در تایوانسطوح بالا برای فضاهای عمومی همچون افراد پیاده و دوچرخه سواران در نظر گرفته شده اند. رمپ های مخصوص، دوچرخه سواران را به ناحیه تپه ای و شبکه دوچرخه سواری می برد که شرق و غرب شهر کائوشیون را به هم متصل می کند. ایستگاه چند لایه ای به عنوان مرکز حمل و نقل عمل کرده و قطار، مترو، خدمات اتوبوسرانی، تاکسیها، دوچرخه سواران و افراد پیاده را در این ناحیه متمرکز می کند. این طرح دارای 7 ایستگاه زیر زمینی و یک تونل 9.75 کیلومتری است. سطوح زیرزمینی دارای رستوران، فروشگاه و فضاهای جمعی هستند که همگی به ایستگاهها متصل می شوند.

طراحی کامل شهری

پوشش بزرگ و منحنی شکل ایستگاه به صورتی قدرتمند به خارج شهر می رسد و به عنوان یک ارتباط دهنده سبز که حالتهای مختلف حمل و نقل عمومی را یکنواخت و متحد می کند، چشم انداز کائوشیون را برای آینده به صورت یک شهر پایدار ارائه می دهد. پوشش ایستگاه، یک هتل را به ساختمانهای تجاری، فروشگاه، رستوران و سایر تسهیلات متصل می کند، به صورتی که ایستگاه را به شهری کوچک با فضاهای متعدد برای فعالیتهای جمعی برای بازدیدکنندگان و توریستها تبدیل می کند. نه تنها این ایستگاه برای فعال کردن جامعه محلی طراحی شده، بلکه برای نشان دادن هویت جدید شهر و فضاهای ارزشمند سبز و تغییر اتمسفر کائوشیون ایجاد شده است.
ساختمان ایستگاه فعلی به سایت اولیه خود تغییر مکان داده و طراحی مانند یک سمبل بین گذشته و آینده کائوشیون، به عنوان یک شهر متمایز، پر روحیه و پایدار پدیدار می شود. با ایجاد این پارک قابل دسترس بر روی سطح و ایجاد یک منطقه ساختمانی و در عین حال با هوای تازه، این طرح شامل تخریب پل دره ای که در نزدیک ساختمان ژاپنی عبور می کند نیز هست.

یک منظره جدید برای تایوان

چشم انداز شرکت برای تبدیل کائوشیون به یک شهر پایدار است و بر فعالسازی کلیه حسها در یک شهر مفید و قابل استفاده تمرکز کردند. این پیشنهاد در مورد یک منظر لایه ای و در عین حال متحد، ادغام جدید و قدیم، فضای سبز و ساخته شده، با معنای حضور هر روزه مردم در این مرکز و سرزنده نگهداشتن آن است و دیدگاه شهر نسبت به طبیعت را با پارک سبز خود تغییر می دهد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *