جستجو
Close this search box.

توسعه مجدد مال راندل توسط هاسل

برای 40 سال، مال راندل در آدلاید واقع در استرالیای جنوبی، مکانی برای مردم به منظور خرید، شام خوردن و جمع شدن با دوستان بوده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

برای 40 سال، مال راندل در آدلاید واقع در استرالیای جنوبی، مکانی برای مردم به منظور خرید، شام خوردن و جمع شدن با دوستان بوده است. شورای شهر آدلاید «هاسل» و «آروپ» را جهت باززنده سازی این محیط شهری دوست داشتنی، با هدف خلق یک مقصد مهیج و حوزه شهری پر رونق، گماشت.

تهییج مشارکت اجتماعی و اقتصاد محلی

مال راندل به منطقه خرید عابران پیاده در سال 1976 تبدیل شد. این مال امروزه مشتمل است بر بیش از 700 واحد خرده فروشی، 350 کسب و کار تجاری، 3 فروشگاه بزرگ و 15 گذرگاه طاقدار که به وسیله  10 هزار مترمربع فضای باز عمومی متصل می گردد. به منظور بهبود محیط شهری مال و جلب دامنه وسیعتری از بازدیدکنندگان – و تشویق آنان برای اینکه بیشتر بمانند و با اقتصاد محلی مشارکت داشته باشند – «هاسل» و «آروپ» فرآیند طراحی مشارکتی را رهبری کردند تا مکانی را خلق کنند که بتواند خودش را متناسب با نیازهای اهالی استرالیای جنوبی در طول زمان وفق دهد. مال جدید راندل نیاز دارد مکانی باشد که بتواند همراه با ذات سریع التغییر جامعه معاصر رشد کند- که به نفع تجربیات است تا معاملات ثابت – پس مال باید توانایی آن را داشته باشد که از رویدادهای موقت و کسب و کارهای با زیرساختهای  «نصب و اجرا» حمایت کند و تغییرات در آینده را پیش بینی کند.
توسعه مجدد مال راندل توسط هاسل

طراحی صحیحی که مال را برای مردم گسترش می دهد

طراحی برای مال احیاء شده راندل جهت خلق فضای بیشتر برای عموم متمرکز شد. با زدودن ساختارهای کهنه و زائد از ستون فقرات مرکزی مال، حوزه ای بازگشایی شد تا خصایص و کاربرد آن دوباره تعریف شود.
طراحی مذکور الهام گرفته شده از الگوهای انتقالی منظر استرالیای جنوبی است. یک گردشگاه سنگفرش شده با دسترسی مناسب، دانه بندی و مقاومت در برابر سیل که کل فضا را بهبود می بخشد. پایه های چوبی در ورودیها باعث اجتماع مردم و افزایش درختان در سراسر مال سایه و آسایش را، در عین قاب بندی نمای ابنیه موروثی و تاریخی، خواهد افزود. کانون مرکزی مال به وسیله سایه بانی روشن و زیبا در شب روشن شده است که صحنه ای را برای ارائه و رویدادها خلق می کند.

تجربیات مهم برای جامعه آدلاید

مال راندل به مکانی پرطراوت و عنصر حیاتی آدلاید تبدیل شده است و استراتژیهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی جهت جذب مردم به مال موفقیتهای آینده آن را تضمین خواهد کرد. ظهور عناصری مانند سینما در فضای باز، رویدادهای مد و اجراهای موسیقی توسط مدیریت مال راندل، شورا و سایر ارگانها به این معناست که محیط در طی روزها، هفته ها و فصلها به صورت مداوم تغییر می کند. همچنین گردشگاه مرکزی به مسیری برای تظاهرات و رژه های مردمی مبدل گشته است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *