جستجو
Close this search box.

طراحی هتل سراب برای اولین سایت یونسکو در عربستان

معماران Wendell Burnette تصاویری از طراحی خود را برای هتلی در جوار اولین میراث جهانی یونسکو عربستان، MADAIN SALEH یا HEGRA در جنوب پترا منتشر کرده اند که اخیراً توسط کمیته گردشگری و میراث ملی این کشور تصویب شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

معماران Wendell Burnette تصاویری از طراحی خود را برای هتلی در جوار اولین میراث جهانی یونسکو عربستان، MADAIN SALEH یا HEGRA در جنوب پترا منتشر کرده اند که اخیراً توسط کمیته گردشگری و میراث ملی این کشور تصویب شده است.
این هتل برای MADA’IN SALEH، سایت میراث جهانی یونسکو، به عنوان یک معبد در لبه جنوبی جبل الیتب (کوهستان با سنگهای ایستاده) طراحی شده است. طراحی قصد دارد به عقب برود و از طریق یک گروه جدا شده از سنگهای ایستاده کوچکتر به عنوان یک پایگاه ناشناس ساخته شده از سنگ سیلیکا سبک در دشت شن با یک هندسه ساده به شهر باستانی هگرا نزدیک شود.
از هر جهتی و با هر وسیله ای، بر روی پاها، بر روی شتر، اسب یا وسیله دیگر، حتی در شب، ممکن است بتوان یک آتش را در اطراف برخی از سنگهای ایستاده تشخیص داد. هنگام صبح در این هتل با صدای آب زلالی که کانالهای سنگی را پر می کند از خواب بلند می شوید. آبی که به درختان گریپ فروت، پرتقالها، نارنگی ها، لیموها و لیمو ترش می رسد و مانند ستاره ای راه خود را به خورشید باز می کند. سنگفرشهای خیابانها با کف صندلها به صدا در می آیند و صدای کشیدن لباسهای سنتی به همراه صدای آرام گفتگو راه را به نماز صبح یا صبحانه می گشاید.
طراحی هتل سراب برای اولین سایت یونسکو در عربستاندر قلب هتل سنگی، سنگهای ایستاده کوچکتر را پیدا می کنیم؛ یک باغ سنگی که وجهه عمومی اردوگاه را فراهم می کند و یک میدان پله ای که از آن می توان تمام جهات را دید؛ از بین سنگهای انفرادی به شمال جبل الطیب و برجسته ترین سنگهای ایستاده اسرار آمیز که رگه های همیشه در حال تغییر غرب را تشکیل می دهند. از اتاقهای عمومی که میدان را در بر گرفته اند نمایی گسترده از لوحه سنگهای سفید در جنوب شرق و منطقه ای دورتر از دره های کانیون در جنوب غرب پیداست. در حالی که هیچ چیز آشکاری از مقیاس کمپ در زیر و پشت باغ سنگی یا حریم خصوصی وجود ندارد. از کسی که به این کمپ دور افتاده صحرایی از دروازه بزرگ چوبی که بین دو سنگ بزرگ قرار دارد وارد می شود، با درختان اقاقیا که سایه ایجاد می کنند خوشامدگویی می شود.
از قلب میدان می توان به رمپها، بازارهای پله ای، یک خیابان بلند گردشگری و خیابانهای سایه دار دسترسی داشت که چشم و پاهای هر شخصی را به سمت محوطه شنی هدایت می کند. در طول مسیر مسافران می توانند یک مرغزار بیابانی غیر منتظره را از روی دیوارهای روستا کشف کنند؛ باغ مرکبات از هر نوعی، چاههای عمیق آب، کانالهای آب، سطوح منعکس کننده استخر ها و چشمه ها.
با یک کلید برنزی، مسافران دروازه چوبی کوچکتری که به محیط خصوصی کمپ می رسد را باز می کنند و به حیاط با صدا و عطر با ارزش آب زندگی بخش، سایه فراوان و در فصل بهار زنبورها، گلهای وحشی و نمایی ناآشنا از این کشور دسترسی خواهند داشت.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *