جستجو
Close this search box.

طرحهایی برای ادغام طبیعت و شهرنشینی در ترکیه

برای رهایی از دوگانگی طبیعت و شهر، این پروژه با تاکید بر ادغام طبیعت در سه بخش طبیعت، طبیعت بدون تغییر و طبیعت تغییر یافته توسط مداخله انسان، طراحی شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

Ziya Imren Architects برنامه ­های خود را برای بازسازی مجدد در ترکیه، به عنوان یک پروژه طراحی شهری به مساحت 8 کیلومتر، در اطراف رودخانه Kizilirmak منتشر کرده­ است. Kizilirmak به عنوان طولانی ترین رودخانه داخلی در ترکیه، به نام رودخانه سرخ نیز شناخته می­ شود. پس از پیشرفتهای اخیر شهری، بسیاری از مناطق اطراف رودخانه برای رقابت طراحی با هدف یکپارچه ­سازی و مجاورت با بافت موجود در شهر دارای پتانسیل هستند.
در تلاش برای رهایی از دوگانگی معمول طبیعت و شهر، این پروژه بر ادغام طبیعت در سه بخش تمرکز دارد که با اقتباس از نوشته های چان دیسکون یعنی طبیعت، طبیعت بدون تغییر و طبیعت تغییر یافته توسط مداخله انسان، طراحی شده است. بنابراین با همپوشانی این نوع ­شناسی طبیعت و ارتباط بین رودخانه و شهر، ایجاد “رابط کاربری نفوذپذیر” بین دو چشم­ انداز می­ تواند بهتر شود.
طرحهایی برای ادغام طبیعت و شهرنشینی در ترکیهاین پروژه علاوه بر این، ادغام فرهنگ، به ویژه فرهنگ شهر سیواس که هم ­مرز با رودخانه است را از طریق “مسیر فرهنگ” که مرکز شهر و محیط اطراف رودخانه را به هم متصل می­ کند، مدنظر قرار می دهد. این مسیر شامل یک سیستم راه آهن با سرعت بالا خواهد بود که نه تنها طبیعت و شهر را متصل می کند بلکه برای اتصال سیواس به شهرهای دیگر است.
تالابهای طبیعی در این پروژه حفظ خواهند شد و انتظار می رود که چشم انداز مهم و تنوع زیستی نیز حفظ شود. معماران می­ گویند اصول اولیه آنها، به حداقل رساندن میزان مداخله به طبیعت و به حداکثر رساندن مشارکت اجتماعی و فرهنگی است که حضور آب را در زندگی روزانه شهروندان شهر به ارمغان خواهد آورد. در نتیجه آب به نقطه کانونی اصلی شهر و همچنین محل برگزاری برنامه های جدید، مانند کشاورزی شهری در مقیاسهای مختلف و مراکز اجتماعی برای ورزش، سرگرمی، استراحت و … تبدیل خواهد شد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *