جستجو
Close this search box.

بیارک اینگلس و گروه طراحی BIG، معماران شجاع و لايق دريافت جوايز معماری

کارهای بیارک اینگلس و گروه طراحی وی موسوم به BIG در رقابتهای بزرگ حضور دارد که سبب شهرت آنها در حوزه های پایداری، ارتباط جهانی، تکنولوژی و نوآوری شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

علاوه بر طرح موزه معماری آلمان که توسط بیارک اینگلس (Bjarke Ingels) و گروه طراحی وی موسوم به BIG ارائه شده است، برای طراحی ساختمان courtscraper در خیابان 57 غربی منهتن و جایزه آسمانخراشهای بین المللی نیز از سوی وی طرحی ارائه شده است. متن زیر توسط Clara Jaschke گردآوری شده که یک منتقد معماری است.
جایزه امسال آسمانخراش بین المللی تنها کافی است به یکی از پروژه های نوآورانه مسکونی مانند Superkilen Park و Amager Bakke powerplant در کپنهاگ و ساختمان مرکزی Google در مونتاین کالیفرنیا یا ساختمان Hyperloop در بین دوبی و ابوظبی و ساختمان  Big U و خیابان 57 غربی در نیویورک برسد تا نصیب بیارک اینگلس شود.
گروه BIG مکانهایی را در مجموعه ساختمانی در حال ساخت برای فعالیت خودشان در نظر می گیرند، این گروه تضمین می کنند که پروژه آسمانخراش نیویورک با توجه به پیچیدگیهایی که در خودش دارد، برای بهره برداری آماده است. گروه طراحی BIG تنها توسط بیارک اینگلس اداره نمی شود، بلکه توسط چند صد نفر از پرسنل در اتاقهای کار جدید و شرکای مستقل مشغول هستند. دفتر کار به طور منظم به دنبال همکاری با دیگران مانند معماران و هنرمندان که روش کار کاملاً متفاوتی دارند، می گردد.
آنها برای طراحی سوپرکلین با گروه معماران منظر Topotek 1 و جمعی از هنرمندان Superflex و بیشتر ساکنان و همسایه های منطقه همکاری کردند. برای ساختمان Google نیز آنها با Thomas Heatherwick و برای ساختمان Hyperloop با Musk و شرکت آروپ و … همکاری کردند. بیارک اینگلس برای رم کولهاوس در گروه طراحی OMA و برای مثال در پروژه کتابخانه سیاتل کار می کرد.
بیارک اینگلس و گروه طراحی BIG، معماران شجاع و لايق دريافت جوايز معماریدر ضمن بیارک اینگلس و گروه طراحی BIG می خواهند کارشان را به تمام پروژه های جهان توسعه بدهند. برخلاف عادت معماران در گذشته گروه طراحی BIG از ابتدا یک رسم بین المللی داشته است. کار آنها در نشریه های بزرگ و رقابتها حضور داشته است که این امر سبب شناخته شدن آنها در مقیاس جهانی و شهرت در حوزه های پایداری، ارتباط جهانی، تکنولوژی و نوآوری شده است.
بیارک اینگلس جزو لیست 100 نفر تاثیرگذار جهان در مجله تایم در این سال بوده است. در این مورد رم کولهاوس، متنی را که خودش را مشخصاً به عنوان دوست معرفی می کند، برای او می فرستد. بسیار مهم است که رم کولهاوس به بیارک که طرحهای کاملاً جدید را در این دوره رواج می دهد، توجه ویژه ای دارد. کولهاوس می نویسد که او اولین معماری است که ترس را از حرفه خودش کنار گذاشته است. از رم کولهاوس تا به حال شنیده نشده بود که در مورد معماران اینگونه سخاوتمندانه سخن بگوید.
با این خصوصیات قابل توجه، بعید نیست که بیارک اینگلس جایزه آسمانخراشهای بین المللی در آلمان را بگیرد، زیرا در كشور مفهوم تئوری و روحیه زمانه و ترس از پروژه های تخیلی اکسپرسیونیسم به وجود آمده است. امروزه به هر حال در آلمان و اروپا پروژه های بزرگ مطرح می شوند که در وهله اول غیر عملی به نظر می رسند و این موضوع روحیه نترس زمانه را مشخص می کند.
بیارک اینگلس و گروه طراحی BIG به ما نشان دادند که ما می توانیم به جهان فکر و ایده داده و شاید به بایدها و نبایدها ورود كنيم و ممکن است که هر تخیلی را درک کنیم. اين گروه در ساختار داخلي خود بخشی را به عنوان بخش ایده های گروه طراحی ديده است. این بخش در دیگر پروژه هاي گروه BIG نيز نقشي اساسي ايفا كرده است. کارهای که در  Hyperloopدر ارتباط بین دوبی و ابوظبی در سال 2020 با پوسته های کوچک انجام می گیرد، از اين دسته هستند.
بیارک اینگلس و گروه طراحی BIG، معماران شجاع و لايق دريافت جوايز معماریقسمت عمده اي از خصوصیات پروژهای که توسط بیارک اینگلس و گروه طراحی BIG ارائه می شوند، از روی ظاهر قابل دسته بندی نیستند. بیارک دوست دارد از لفظ زوج برای روش کاری با گروه طراحی BIG استفاده کند زیرا گاهی اوقات دو پدیده کاملاً متفاوت به طور منظم برای تولید چیزی جدید و نامشخص كنار هم قرار مي گيرند مانند عنوان توسعه محیطی و آسمانخراشهای خیابان57 غربی كه در نگاه اول ارتباطي با يكديگر ندارند. این موضوع یک شکل از مهندسی اجتماعی است که شروع آن از ساختمان است و این مهندسی اجتماعی دارای پایان مشخصی نخواهد بود.
بیارک اینگلس وگروه طراحی BIG هرگز احساس شکست نمی کنند. آنها شبیه قایقرانی هستند که قایق خود را روي دریا يا کنار لنگرگاه تعمیر می کنند و زمان خود را هدر نمي دهند. گروه طراحی BIG، ترکیبی از انسان اجتماعی اسکاندیناوی، استعداد مدیترانه ای و روحیه آمریکای است. بیارک اینگلس اعتقاد دارد كه اين گروه داراي یک مسئولیت اجتماعی است كه در جامعه آمریکايي حس نمي شود و از سوی دیگر با اين گروه می توان کارهای برجسته ای انجام داد که در اروپا نمی شود انجام داد. در پروژه خیابان 57 غربی، 20 درصد آپارتمانها برای مردمی که درآمد بالای 30 تا 50 هزار دلار در سال دارند، طراحي شده اند كه به نسبت قيمت املاك اطراف، كمتر است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *