جستجو
Close this search box.

کاربرد روایتگری در طراحی منظر سایت تاریخی

هدف این پروژه جالب توجه و معمارانه در کانادا، یک طراحی تعاملی است که زمینه‌ های برجسته تاریخی و فعالیتهای وابسته به منظر تاریخی Batoche را در بر می ‌گیرد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

متن پیش کنفدراسیون کانادا و اولین میراث سرزمین کانادا در یک پروژه منظر در سایت تاریخی به عنوان ایده طراحی مورد استفاده قرار گرفته و طراحان آنرا نادیده نگرفته اند. این طراحی تجربی متعهد و متقبل شده است تا روابط بین دولت کانادا و ملت Metis-Sasktchewan را تقویت کند.
در قلب این تاریخ، اختلافاتی بر سر زمین وجود دارد که به عنوان منبع الهام برای کانسپت اصلی طراحی این پروژه به شمار می ‌رود. در اینجا دو روش متضاد مالکیت و زمین داری دیده می‌شود؛ تخصیص متفکرانه زمین توسط مردم نیمه عشایر و کشاورز به صورت خطی و در امتداد رودخانه، در برابر یک سیستم مبتنی بر شبکه ‌های غیر طبیعی تحمیل شده بر یک ملت توسط ملتی دیگر. در اینجا عهد‌نامه ‌ای جریان دارد که در پی ناآرامی های موجود میان دولت و مردم تصویب شده است و همکاری رسمی میان این دو را تضمین می‌کند.
این 955 هکتار که یک سایت تاریخی ملی کانادا متعلق به سال 1923 است، منظری فوق‌العاده در میان جنگل درختان افرا و باقیمانده چمنزار‌های فتوسکا به شمار می ‌آید. تمرکز طراحان برای پروژه در قطعه 47، یعنی در محل روستای پر رونق Batoche در گذشته، و طراحی آنها به دنبال روایت داستان این محل، یعنی سرزمین Metis، برای مخاطبان است. مردمان Metis فرزندان مردم بومی و اروپایی در این منطقه هستند.
کاربرد روایتگری در طراحی منظر سایت تاریخیاین پروژه با خلق نظرگاه ها و کریدورهای دید در سایت تاریخی، توجه مخاطب را به محیط طبیعی و تاریخ سایت جلب می کند. طراحان به جای مداخله های اضافه و مکرر، این منظر گسترده فرهنگی را به واسطه قرارگیری ظریف 4 عنصر شاخص، یکنواخت و متحد کردند. مداخله حداقل و ردپای کم اهداف کلیدی آنها بودند. برای مثال یک مسیر مشخص و درو شده از سطح سبز اطراف آن، خطی بودن مسیر رودخانه را تقویت می کند. سازه‌ ها توسط پایه‌ هایی واقع در زیرزمین بالا آمده‌اند تا از مداخله بر این سایت باستان شناسی حساس کاسته شود. استفاده از مصالح مقاوم و قوی در برابر فرسایش و هوازدگی همچون فولاد گالوانیزه، چوب درخت سدر و سنگ، تعمیر و نگهداری را به حداقل رسانده و میزان ماندگاری را بالا برده است. این کارایی و بهره ‌وری در جزییات نیز دیده می‌شود. نازک‌ کاری خلاقانه چوب به شکلی به کار رفته است تا اندازه و تعداد اتصال دهنده‌ ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
قسمت متمایزی از رودخانه به عنوان پهنه وسیعی تحت عنوان ملک اربابی نقش ایفا می کند و از میان ردیفی از درختان توت   Saskatoon شروع شده و در سرتاسر سایت ادامه پیدا می کند. استفاده از سیستم پانل چوبی که یک سازه پشتیبان به حساب می‌آید، در واقع استعاره ‌ای است برای نمایش اهمیت رودخانه که عمیقاً ریشه در فرهنگ Metis دارد. به عبارتی دیگر این سیستم پانل چوبی الهام گرفته از بافت شال رنگارنگ مواج فرانسوی- کانادایی است که بیانگر احساس غرور و افتخار قبل و بعد از دوران جنگ است. فرم ساختمان، مصالح مدرن و همه‌ این عوامل باعث شده تا فرهنگ Metis تقویت شود.
کاربرد روایتگری در طراحی منظر سایت تاریخیوجود یک تیم از حرفه ‌های مختلف، ترکیب روشها، فرآیند و گردش کار طراحان، همه و همه منجر به غنی تر شدن کار شده است. به عنوان مثال معماران و معماران منظر، تنها به فکر محیط انسان ساخت و منظر طبیعی نبودند، بلکه تفسیرهای مربوطه و جزییات گرافیکی را به عنوان بخشی از فرآیند طراحی میان رشته‌ای در نظر گرفته ‌اند. این موارد شرحی بود از همکاری رشته‌ های مختلف برای بیان منظر نه تنها صرفاً به عنوان یک محیط، بلکه به عنوان یک شاخصه هدایتگر.
هدف این پروژه در کانادا، یک نوع هدف جالب توجه و معمارانه و از نوع دیگر یک طراحی تعاملی است که زمینه‌ های برجسته تاریخی و فعالیتهای وابسته به منظر تاریخی سایت Batoche را در بر می ‌گیرد. مسئولین امیدوار هستند که از منظر تاریخی پارکها و از این پروژه به عنوان پلی استفاده شود تا منظر موردنظر توسط همخوانی و هماهنگی آن با بستر بروز نماید و بدین شکل روایتگر منظر پر رونق این سایت بوده و منجر به شکل ‌گیری مقصد و بازیابی دوباره روابط آن شود.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *