جستجو
Close this search box.

برج Plugin طرحی از دفتر معماری مردم

برج plugin میزان سرمایه موردنیاز برای ساخت مسکن را کاهش داده و ساکنین می توانند خانه خود را جا به جا کنند و اگر مجبور شدند آن را همراه خود نیز ببرند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

بر اساس گفته های معمار، برج plugin میزان سرمایه موردنیاز برای ساخت مسکن را کاهش داده، چون خطر از دست دادن خانه را از میان برده است: ساکنین می توانند خانه خود را بردارند و اگر مجبور به جابجایی شدند آن را همراه خود ببرند. برج plugin که در دسته بندی ساختارهای موقتی قرار گرفته، نیازی به پی زیرزمینی ندارد، بنابراین نیازی به رعایت قوانین سخت گیرانه صدور پروانه ساخت و ساز هم نداشته و شرایط ساخت یک خانه شخصی را آسان کرده است.

برج Plugin طرحی از دفتر معماری مردم

این برج با دارا بودن یک سیستم چند طبقه پیش ساخته با قابلیت توسعه نامحدود از جنبش معماری متابولیست الهام گرفته شده و شامل یک چارچوب فضایی استیل و یک کیت از اجزای قابل نصب است که می توانند در حالتهای بیشماری به یکدیگر متصل شوند. فضاهای خالی میان چارچوب توسط واحدهای مسکونی به یکدیگر وصل می شوند و در هنگام نیاز تغییر وضعیت داده یا از یکدیگر جدا می شوند. واحدها با سیستم قطعات قابل نصب PAO ساخته شده اند، مدولهایی که عایق بندی، سیم کشی، لوله کشی و نازک کاریهای بیرونی و داخلی را در یک قطعه قالب ریزی شده ترکیب می کنند. قطعات توسط قفلهای ترکیبی به هم وصل می شوند و نصب آنها به راحتی برای افراد بدون نیاز به مهارت خاصی و تنها با یک آچار شش گوش انجام می شود. برخلاف کانتینرهای ترابری، این قطعات قابل نصب بدون نیاز به ماشین آلات سنگین امکان اضافه کردن فضاهای سکونتی به واحد را فراهم می کنند و نحوه چینش این فضاها را محدود به شکل جعبه نمی کنند.
با توجه به بی ثباتی وضعیت مسکن در چین، “آینده مسکن” که توسط “دفتر معماری مردم” پیشنهاد شده، طراحی انعطاف پذیری است که با نیازهای در حال تغییر و شرایط پر نوسان انطباق می یابد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *