جستجو
Close this search box.

خیابان اسپروس پارک هاربر

خیابان اسپروس پارک هاربر، اقدام موقتی است که فیلادلفیا را به پارک روی رودخانه دلور متصل کرده و همچنین فضای سبز عمومی را به داخل کانال رودخانه گسترش می دهد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

خیابان اسپروس پارک هاربر، اقدام موقتی است که فیلادلفیا را به پارک روی رودخانه دلور متصل می کند و همچنین فضای سبز عمومی را به داخل کانال رودخانه گسترش می دهد. این پارک که در محل یادبود کریستوفر کلمبوس در منطقه Penn قرار گرفته است، تجلیل واقعی از رود دلور به عنوان محل تلاقی شادی و تفریحی و تجارت و صنعت است. این پس زمینه در سه لنج تجاری که 20 مایل از سمت چستر پنسیلوانیا برای توسعه پارک یدک کشیده شده اند انعکاس یافته است.  این لنج ها دو کانتینر ترابری را که از نیوجرسی آورده شده اند را روی خود جا داده اند. این کانتینرها به جایی برای سرو غذا و نوشیدنی تغییر شکل یافته اند. همچنین لنج های شناور مکانی برای استراحت فراهم کرده اند که دارای صندلی های راحت در میان گیاهان سرزنده و سایه درختان بزرگ کاشته شده روی عرشه لنج ها است. در مرکز این مجموعه U شکل نیلوفرهای آبی و باغهای شناوری به آرامی در سطح آب در حرکت هستند؛ و در حالی که باعث تصفیه آب می شوند، به عنوان مرکز تجمع مجموعه نیز به حساب می آیند. یک محل استراحت در جبهه غربی لنج ها قرار دارد که بازدیدکنندگان فرصت منحصربفردی دارند تا به صورت معلق بر روی آب بنشینند.

خیابان اسپروس پارک هاربر

این پروژه، پارک موجود در ساحل را با عناصر عجیب و غریب دوباره فعال کرد. هفت درخت لوله کشی شده توسط هنرمندان محلی طراحی و ساخته شد که مه و غبارِ با طراوتی را بر روی عابران می پاشد. باغی با ننوهایی با رنگهای روشن که از میان درختان آویزان شده اند مهمانان را دعوت می کند که دراز بکشند و استراحتی بکنند‌. پوشش نورانی بالای ننوها مجموعه ای از چراغهای LED است که بازدیدکنندگان را به نگاهی نو از فضا دعوت می کند.
پروژه در قلب طرح جامع توسعه دلور مرکزی قرار گرفته است. پارک که به مدت 4 ماه در تابستان 2014 فعال بوده است،‌ به مکانی فصلی در کنار رودخانه برای نمایش هنرمندان محلی، رستورانها و مجموعه ای از فعالیتهایی تبدیل می شود که هفت روز هفته بازدیدکنندگانی از تمامی سنین را به خود جذب می کند. بدین ترتیب، اس اس اچ پی به عنوان مکانی پیشرو برای تغییرات گنجانده شده طرح جامع عمل می کند که نشان می دهد اسکله تا چه حد می تواند مهیج باشد و در کنار دریا را به جامعه نشان می دهد و نویدبخش توجه و سرمایه گذاری است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *