جستجو
Close this search box.

پلازای جذاب عامل شکوفایی استعدادهای دانشجویان

پروژه میدان Jubilee یک طراحی منظر است که نیاز کاربران را در نظر گرفته و پلازای جذاب و فضای یکپارچه ای را با اتصال ساختمانهای دانشگاه به وجود آورده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

یک پلازای جذاب و فراخ در فضای باز دانشکده، همیشه دوست داشتنی است. مکانی که فضایی برای استراحت، تعاملات اجتماعی و جرقه های فکری ایجاد می کند. فرآیند یادگیری در گذر سالیان در حال تغییر است و دانشجویان به فضاهایی نیاز دارند که در آن بتوانند بنشینند، استراحت کنند و خلاقیت خود را بدون محدود شدن در یک سالن سخنرانی رها کنند.

پلازای Jubilee

تیم طراحی Ubu عهده دار طراحی یک میدان جدید در محوطه دانشگاهی HIGHFIELD واقع در حومه سرسبز مرکز شهر ساوتهمپتون (Southampton) بوده است. درست در مقابل ساختمان این دانشگاه که برنده جایزه Life Sciences است، میدانی است که به عنوان پلازای Jubilee شناخته می شود. این میدان در محل سابق یک ساختمان به نام George Moore قرار گرفته است.

پلازای چند منظوره

هدف اصلی این پلازا، ارتقاء دسترسی پیاده در این منطقه است. این دسترسی مسیری جذاب بین ساختمان دانشگاه و کتابخانه ایجاد می کند  که شامل مجموعه ای از فضاهای بی خطر برای کاربران چون فضاهای گردهمایی، نشستن و استراحت کردن است. یکی از کاربردهای منظر توجه به طبیعت و تحریک برای جستجو در منظر خیال است. این پیاده روها و نیمکتها نه تنها به عنوان فضایی برای تفکر و آرامش مورد استفاده قرار می گیرند، بلکه ممکن است که از کاربری آنها به عنوان فضایی برای آموزش فوق برنامه استفاده شود. امروزه برای اینکه دانش آموزان خلاق و مشتاق باشند، نیاز دارند تا فراتر از دیوارهای سالنهای سخنرانی بروند و فضای باز داشته و آزاد باشند.
پلازای جذاب عامل شکوفایی استعدادهای دانشجویاناین میدان بسیار ساده و در عین حال قدرتمند در دانشگاه ساوتهمپتون، فضای باز گسترده ای برای دانش آموزان و اساتید مهیا می کند تا روزمرگی خسته کننده ایجاد شده در اثر دویدن در راهروها بین سخنرانیها را از بین ببرند و استراحت کوتاهی داشته باشند. حس وسعت در پلازای Jubilee است که آنرا به فضای ساده و کامل برای کاربران به ویژه دانش آموزان تبدیل می کند تا ایده پردازی کنند.
چه شما به دنبال مکانی برای انجام جلسات گروه خود و تولید ایده باشید و چه به دنبال محلی برای تازه کردن نفس یا فکر کردن در تنهایی باشید، پلازای Jubilee بهترین مکان است. فضاهایی مانند این در واقع یک نهاد مانند دانشگاه ساوتهمپتون را به عنوان یک مرکز جهانی برای برتری در پژوهش و آموزش می شناساند و به آن کمک می کند تا در بالای رتبه بندی دانشگاهها در سراسر جهان قرار گیرد.

ایجاد یک جامعه منسجم

این سایت چالش برانگیز، یک مکان محوری را در مرکز ساختمانهای دانشگاه و فضای باز اشغال می کند و محوطه دانشگاهی HIGHFIELD را شکل می دهد. متریالها و بافتها در طراحی عناصر سخت در میدان با دقت انتخاب شدند تا با ساختمانهای مجاور هماهنگ شوند و آنرا به لحاظ بصری سازگار سازند. آجر در ساختمانها و کاشیها بر روی کف، رنگ و بافت مشابه دارند. چرا که پیاده روها، انعکاسی از ساختمانها هستند و آنها را کامل می کنند به جای آنکه با آن مخالف و متضاد باشند. بر این اساس، میدان پیوندی ناگسستنی با خیابان و سایر ساختمانهای دانشگاه ایجاد می کند.
انتخاب گونه های گیاهی محلی و محدود کردن انتخاب متریال، تکمیل کردن متریال موجود و پالت تاریخی ساختمانهای مجاور، به ارتباط بصری توالی فضاها و ایجاد یک جریان هماهنگ کمک می کند. طراحان عمداً از تعداد محدودی متریال خاص استفاده کردند تا متریالهای موجود و بخشهای تاریخی بیشتری از کتابخانه موجود را کامل کنند. یک انتخاب درست از گونه های گیاهی محلی، ارتباط بصری بین توسعه جدید را کامل و تقویت می کند.
پروژه میدان Jubilee نشان دهنده یک طراحی منظر است که نه تنها نیاز کاربران را در نظر گرفته است، بلکه با موفقیت یک فضای یکپارچه جذاب را با اتصال دادن ساختمانهای دانشگاه به یکدیگر به وجود آورده است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *