جستجو
Close this search box.

سفارت سبز

سفارت سبز غرفه ای رویایی است که معماری و عملکرد آن نوع نگاه ما را به  بید به عنوان یکی از مصالح ساختمانی تغییر داده و رویکرد طبیعت گرایی را ترویج می دهد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

سفارت سبز به عنوان یک چارچوب معمارانه و آغازی در فضای شهری برای افزایش میدان دید و دسترسی به پروژه تیست آرهوس (Taste Aarhus) در نظر گرفته شده است. پروژه تیست آرهوس فرصتهای بیشتری جهت شروع کاشت گیاهان برای شهروندان ایجاد خواهد کرد، حتی اگر آنها باغ نداشته باشند. همزمان آنها را به فضاهای عمومی دلپذیرتر شهر دعوت می کند که هم به نفع خود و هم افراد دیگر آرهوس است. غرفه برای یک دوره 2 ساله در مکان فعلی خواهد بود و سپس به مکان دیگری در شهر نقل مکان خواهد کرد. پروژه به معنای واقعی کلمه فضاهای شهری را به فضایی مناسب برای غذا خوردن تبدیل خواهد کرد و بدینوسیله روی فرهنگ غذایی تاثیر خواهد گذاشت، سلامت را بهبود بخشیده و محل نشستن برای شهروندان فراهم خواهد کرد. همچنین نیازهای شهروندان از قبیل کاشت و برداشت کردن، چشیدن و لذت بردن از منظره درختان میوه را تامین خواهد کرد.سفارت سبز

هدف سفارت سبز این است که به صورت یک کارگاه باز، خلاق، فعال و پویا برای شهروندان و سایر ذینفعان عمل کند در حالی که مقر تیم پشتیبانی پروژه تیست آرهوس نیز هست. سفارت سبز به عنوان مرکز طبیعی برای تیست آرهوس – اولین فضای گردهمایی های بذری در مرکز شهر – طراحی شده است. حس و حال و شفافیت غرفه توجه و علاقه را جذب می کند و با فعالیتهای پیش بینی شده در آن، حس کنجکاوی را بر می انگیزاند.
ساخت این غرفه تجدید نظری برای استفاده از درخت بید طبیعی است که در تعامل با بافت شهری و دیگر مصالح ساختمانی  های تک، تاکیدی بر قابلیتهای بلوکهای ساختمانی برگرفته از طبیعت است. طراحی این غرفه به گونه ای است که نور را فیلتر می کند و مکانی سرزنده با بازی نور و سایه و در تعامل با چوب یک محیط گرم ایجاد می کند. با ارزشهای طبیعی در سایت و محیط های اطراف، غرفه در میان دیگر ساختمانهای پر طمطراق در میدان، بسیار قوی و شاخص ظاهر می شود.

سفارت سبز

بذری که به عنوان یک استعاره برای این ابتکار جدید به کار رفته است، ابتکاری برای تبدیل شهر به محیطی با احساس و دلپذیر است. برای این منظور جایی که همه چیز از آنجا شروع می شود را می توان این گونه بیان کرد که تنها با یک بذر ممکن است بستری برای جوانه زدن محیا شود. این عبارت با استفاده از چوبهای بید بافته شده به عنوان نمای خارجی تقویت شده است. صداقت در مورد منشاء و هدف سفارت الهام بخش و قانع کننده است و با ایجاد جهانی منحصربفرد در وسط شهر  حس کنکاوی را بر می انگیزد. همزیستی بین روایت و معماری به ویژه از طریق نگرشهای اساسی آن برای رشد طبیعت و توسعه کارکردی سفارت قوی به نظر می رسد. غرفه موفق به ایجاد هویت درونی بدون هجوم به زمینه شهری و چشم انداز آن شده است. سفارت سبز، غرفه ای رویایی است هم در معماری و هم در عملکرد آن و نوع نگاه ما را به  بید به عنوان یکی از مصالح ساختمانی و گزینه شهری تغییر می دهد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *