جستجو
Close this search box.

استعدادهای برتر معماری منظر ایتالیا

این مطلب نگاهی به 10 پروژه برتر معماری منظر ایتالیا از دوره رنسانس تا به امروز انداخته و تراس مدیترانه یا ویلا دسته را با همان حال و هوا خاص معرفی می کند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

اگر ما دوستدار اتومبیلهای ورزشی گرانقیمت، مد و یا هنر­ و ­فرهنگ باشیم، می توانیم بهشت شخصی مان را در گوشه ای از این کشور برجسته بیابیم. این مطلب نگاهی به 10 پروژه برتر ایتالیا، از دوره رنسانس تا به امروز انداخته و اطلاعاتی را که ممکن است ندانید را بازگو کرده است.

توسعه مرکز دهکده در Innichen

ایده اصلی، طراحی مکانی آرام و راحت بود که جنبه های جدیدی به روستا می داد و طراحان نیز کاملاً این موضوع را مدیریت کردند. محدوده پیاده­ راه مکانی امن­تر و کاربردی تر برای افرادی محلی و همچنین توریست فراهم آورده است. راه طولانی مارپیچ سبز رنگ پنج لایه داشته و زیرمجموعه­ مسیر مستقیمی است که نشان دهنده­ کوههای اطراف با رمپ هایی برای دسترسی آسان، با چندین درخت کاج و چمنها و مسیرهایی متشکل از مصالحی چون سیمان و ماسه است.

استعدادهای برتر معماری منظر ایتالیا

تراس مدیترانه در Alassio

معمولاً هنگامی که به باغهای دوره رنسانس ایتالیا می­اندیشیم، آرایش منظم، تقارن و عظمت را به یاد می­آوریم. این باغ تنها 142 متر­مربع است اما با احترام به تمامی این اصول و ارائه عناصر و توابع مدرن در سه سطح که هر سطح برای عملکردی خاص اختصاص یافته، شکل گرفته است. این سه سطح شامل: ناهار­خوری، فضای باز زندگی و استخر شنا همراه با صندلیهای آفتابگیر است. در کنار عنصر آب، درختان سرو و شمشادها جز جدایی ­ناپذیر باغهای ایتالیایی هستند.

استعدادهای برتر معماری منظر ایتالیا

میدان Nember در Jesolo

شهر Jesolo به خاطر ساحل شلوغ و پر­تردد شهرت خود دارد و این را مدیون امکانات تفریحی بسیار در تعطیلات و ساحل 15 کیلومتری خود است. این طراحی، محیط را با وسیع کردن و سازماندهی کاربریها، دوباره به گونه ای واجد شرایط ساخت. پروژه به طور همزمان با ویژگی بصری و کاربردی دو خیابان Dei Mille و خیابان Verdi که هر دوی این خیابانها که از قدیم از یکدیگر “دور” بوده اند، رو­برو بود. اکنون این دو خیابان توسط پیاده راه و مسیر دوچرخه به یکدیگر متصل شده اند و این میدان، به مرکز اجتماعی و نقطه مرکزی شهر مبدل گشته است.

استعدادهای برتر معماری منظر ایتالیا

میدان دل کمپو در شهر سینا

این میدان از منحصربفردترین فضاهای شهری جهان به شمار می رود با ترکیب منحصربفردی از زمین که به گونه ای میدان را به پوسته بزرگ مقعری تبدیل کرده است. سنگ فرش از آجر قرمز ساخته شده است و به سبک fishbone در کنار یکدیگر چیده شده و توسط 9 نوار از جنس تراورتن به شکل الگویی آفتابی تقسیم شده اند. رنگها و بافتهای گرم و با­شکوه میدان دعوت کننده بوده و همیشه این مکان شلوغ و پرتردد است.

استعدادهای برتر معماری منظر ایتالیا

میدان معاصر Rosa در Bergamo

این میدان شناخته شده ترین و مشهورترین میدان در ایتالیا است و لوکوربوزیه این میدان را “زیباترین میدان در اروپا” نامیده است. این میدان برای مدت دو هفته برای جلب صدها شهروند و توریست به حیاط خلوتی (فضای باز زندگی) تبدیل می شود. این ایده برای تاکید بر تضاد بین کانسپت ذهنی قدرتمند و هنرمندانه فضا از طریق استفاده جسورانه از رنگهای برجسته، شکلها، رایحه ­ها و بافت گیاهان در حین بهبود منظر و پایداری اجتماعی از دیگر اهداف این طراحی بوده است.

استعدادهای برتر معماری منظر ایتالیا

باغ معاصر ایتالیایی در شهر Ortonovo

ایده طراحی این باغ، ایجاد سلسه اتاقهایی سبز در فضای باز است که طبیعی ­تر و ظریف تر از نمونه­ های اقامتگاههای اولیه خواهند بود. این رویکرد طراحی، الهام گرفته از کارهای Pietro Porcinai است؛ معمارمنظر مشهور قرن 20 که به پروژه­ هایی شهرت دارد که باغ و معماری ساختمان را ادغام می کرده، به گونه ای که بسیار طبیعی و حتی طراحی نشده به نظر می رسد. در این پروژه با انتخاب فوق العاده گیاهان و جو بسیار مناسب، همه چیز رضایت­ بخش است.

میدان Palma de Vecchio Pop-up در شهر Bergamo

این میدان به مدت 100 روز پر از شکوه و جلال هنرهای الهام ­بخش و رنگارنگ، به همراه اولین نمایشگاه بزرگ نقاشیهای گذشته­نگر Palma il Vecchio بوده است. طراحان تصمیم گرفتند برای ایجاد تضاد قوی در تنظیمات گالری و جو شهر، یک اتاق راحت و به یاد ماندنی در جهت تشویق به تعاملات اجتماعی، گفتگو و تفکر قبل و بعد از دیدن این نمایشگاه ایجاد کنند.

استعدادهای برتر معماری منظر ایتالیا

ویلا دِسته (Villa Deste) در شهر تیولی (Tivoli)

کلمات از بیان زیبایی این باغ عاجزند. این ویلا، بیش از یک قصر لذت بخش و باغ بوده و در برگیرنده یکی از قابل توجه ­ترین و جامع ­ترین مثالهای فرهنگ رنسانس به شکل تصفیه شده است. طراحی خلاقانه، همراه با اجزای معماری در باغ (چشمه، حوضچه زینتی و …) باعث می شود این نمونه منحصربفرد از یک باغ شاهکار ایتالیایی در قرن 16 محسوب شود.

استعدادهای برتر معماری منظر ایتالیا

غرفه امارت متحده عربی در نمایشگاه EXPO شهر میلان

برای دوستداران صحرا، ملودی ها و غذاهای شرقی، این مکان؛ مدینه فاضله­ کوچک و واحه ­ای شخصی را عرضه می­ کند. این غرفه برای اکسپوی میلان طراحی شده بود. این غرفه بر روی شهری قدیمی به طراحی دیکومینس قرار گرفته است. در سه قسمت از این غرفه به نامهای تپه شنی، صحرای صخره­ ای و واحه، دیواری به ارتفاع 12متر به مانند تپه­های شنی، طراحی و شبیه سازی شده­ است.

استعدادهای برتر معماری منظر ایتالیا

غرفه و نمایشگاه ENEL در شهر میلان

طراحان موفق به ایجاد یک غرفه، جنگل LED، یک شبکه انرژی هوشمند و یک منظر به جای معماری شدند. 650  مسیر پلی کربناتی بر روی یک شبکه پیوند زده شده و یک الگوی سلولی خیالی بر روی زمین رسم شد. با رویکرد آموزشی و ایده­ انتقال و به اشتراک گذاری انرژی در این طرح، از شبکه ای از عناصر فلزی،که انتقال و توزیع برق و جریان داده ها با آنها امکانپذیر است، استفاده شد. این یک پروژه بسیار عالی است که بهترین مصداق و بیان موضوع نمایشگاه بود؛ “تغذیه سیاره، انرژی برای زندگی”

استعدادهای برتر معماری منظر ایتالیاایتالیا سرزمینی با تاریخچه کهن، بناهای عظیم­، شهرهای تاریخی، نقاشان معروف و نمونه­های برجسته هنر است. معماری منظر همیشه در بالاترین سطح از کیفیت قرار داشته است و شاید بتوان تراس مدیترانه و یا ویلا دسته را با همان حال و هوا معرفی کرد.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *