جستجو
Close this search box.

آموزش درختکاری جمعی، درسی منظرین در هنگام رویش مجدد طبیعت

مراسم درختکاری هر ساله توسط کمپین های محیط زیستی با هدف تشویق مردم به کاشت درخت و ارتقاء سطح دانش و آگاهی آنها برای حفاظت از این موهبت الهی انجام می­ شود.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

آموزش درختکاری جمعی، درسی منظرین در هنگام رویش مجدد طبیعت

درختان بر روی زمین، بخش اصلی اکوسیستم طبیعی را تشکیل می دهند. اولین حلقه از این زنجیره به هم پیوسته زندگی که نبود و یا کمبود آنها در این زنجیره، حیات موجودات وابسته به آنها را با خطر مواجه می کند. برگزاری مراسم درختکاری توسط عده ای از کمپین های محیط زیستی هر ساله با هدف تشویق مردم به کاشت درخت و ارتقاء سطح دانش و آگاهی آنها برای حفاظت از این موهبت الهی انجام می­ شود. امسال نیز گروهی به نام “یک عالمه درخت” مشوق دانشجویان منظری شدند تا به همراه یکی از اساتید خود، در هنگام رویش مجدد طبیعت، دست آنرا بگیرند.
در کشور ما درختکاری چند پیامد دارد؛ اول آنکه زنجیره ­حیات طبیعی را همچنان متصل نگاه می دارد. دوم آنکه به دلیل آب و هوای خشک کشورمان، درختان سازگار با این وضعیت جوی می توانند موجب تلطیف هوا و کاهش ریزگردهای پراکنده در  آن شوند. و در آخر می توان گفت که این درختان کاشته شده در  آینده علاوه بر زیبایی، کمربندی سبز را برای شهرها به ارمغان می آورند که می تواند در مواقع خطرات طبیعی و آب و هوایی حافظ شهر باشد.

Educating tree planting in groups, as a landscape lesson when Nature regrowth
عکس از: یوسف باقری و توضیح از: زهرا ایلیاتی / بوستان یاس فاطمی / تهران/ زمستان 1395

نمونه خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *