• خانه
  • آرشیو
  • نویسندگان
  • راهنما
    • اصول و قواعد ترجمه
    • اصول نقد اثر
  • همکاری با ما
  • درباره ما
  • تماس با ما
شنبه 31 اردیبهشت 1401
  • ورود
معمارمنظر
  • منظر
    • پروژه های منظرین
    • معماران منظر
    • منظر صنعتی
    • منظر شهری
    • منظر موقت
    • منظر آیینی
    • فضای جمعی
  • پرونده
    • منظر سرزمین هند
    • منظر بلوچستان
    • منظر سرزمین فارس
    • سفر ترکمن صحرا
    • منظر روسیه
    • منظر فرهنگی هورامانات
    • سفر گیلان
    • سفر هرمز و قشم
    • اکسپوی میلان
    • سفر یزد
  • گزارش
    • مصاحبه
  • کتابخوانی
    • کتاب و سایت
  • سینما و منظر
    • ویدئو
  • نقد
  • فتوکامنت
  • مطالب کوتاه
  • گفتار
  • گزیده پژوهش
  • رویداد
  • معماری
  • شهرسازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
معمارمنظر
  • منظر
    • پروژه های منظرین
    • معماران منظر
    • منظر صنعتی
    • منظر شهری
    • منظر موقت
    • منظر آیینی
    • فضای جمعی
  • پرونده
    • منظر سرزمین هند
    • منظر بلوچستان
    • منظر سرزمین فارس
    • سفر ترکمن صحرا
    • منظر روسیه
    • منظر فرهنگی هورامانات
    • سفر گیلان
    • سفر هرمز و قشم
    • اکسپوی میلان
    • سفر یزد
  • گزارش
    • مصاحبه
  • کتابخوانی
    • کتاب و سایت
  • سینما و منظر
    • ویدئو
  • نقد
  • فتوکامنت
  • مطالب کوتاه
  • گفتار
  • گزیده پژوهش
  • رویداد
  • معماری
  • شهرسازی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
معمارمنظر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
صفحه اصلی معماران

نگاهی گذرا به فعالیتهای سزار پلی

فاضل فربیننویسنده: فاضل فربین
چهارشنبه 4 اسفند 1395
در معماران
زمان مطالعه: 1 min read
A A
0
197
بازدیدها
فیسبوکتوئیترتلگرامواتساپ

تنوع روشها و مکانها، عنوان کارت ویزیت سزار پلی، معمار آمریکایی تبار و متولد آرژانتین است. موضوع متداول کار پلی یک حساسیت قوی به محل و محیط زیست است. او حرفه انفرادی خود را در سال 1975 با مرکز طراحی پاسیفیک (pacific design center) در لس آنجلس آغاز کرد و سپس در سال 1988 به مرکز مالی جهان Brookfield place در نیویورک و در سال 1996 به برجهای پتروناس در کوالالامپور مالزی نقل مکان کرد و در حال حاضر در پروژه ساخت مرکز ترانزیت ترنسبی (transbay) و برج سِیلسفُرس (salesforce) در سانفرانسیسکو مشغول است. هر پروژه یک تجربه منحصربفرد برای او به شمار می رود.
نگاهی گذرا به فعالیتهای سزار پلیپلی می گوید: شهرها مهمترین مسئولیت ما هستند. آنها تمام آن چیزی هستند که ساختمانهای ما بخشی از آن محسوب می شوند. در ابتدا ساخت یک ساختمان و جایگاه آن هدف ثابت معماری در سراسر دورانها بوده است. تغییرات تکنولوژی و فرهنگی، این رابطه را تضعیف کرده اند و این مسئولیت هر یک از ما است که امروز این رابطه را در کارهایمان در نظر بگیریم.

نگاهی گذرا به فعالیتهای سزار پلی
برجهای پتروناس

سزار پلی در ایالت توکمان آرژانتین در 12 اکتبر سال 1926 متولد شد. پدرش یک مستخدم دولتی شهرداری و مادرش معلم بود. پلی مطالعات کارشناسی خود را در دانشگاه ملی توکمان تکمیل کرد. در آرژانتین دانش آموزان، دبیرستان کامل می کنند و بلافاصله به دنبال علاقه حرفه ای خود می روند. او مطمئن نبود که قصد تحصیل در چه رشته ای را دارد. پلی تصادفی به یک برنامه تحصیلی معماری برخورد. او در طراحی، تاریخ، نقاشی، ریاضی، هنر و همه چیز خوب بود و به سرعت جذب این رشته خاص شد.

نگاهی گذرا به فعالیتهای سزار پلی
مرکز ترانزیت ترنسبی در سان فرانسیسکو

بعد از فارغ التحصیلی نیز سمتی در دانشگاه گرفت؛ پلی همچنین به سمت بخش طراحی یک سازمان دولتی رسید و در طراحی مسکن کم هزینه با فضای کافی در این دوران نیز موفق بود.

نگاهی گذرا به فعالیتهای سزار پلی
مرکر ارشت آدرین برای هنرهای نمایشی

پلی بعد از ازدواج به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد. او مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه ایلینوی، دانشکده معماری در اوربانا شامپاین (urbana-chapaign) دریافت کرد. یکی از اساتیدش ترتیبی داد که پلی با ارو سارینن کار کند؛ همانجایی که قبلاً در آن روی پروژه های قابل توجهی مانند ترمینال خطوط هوایی جهانی ترنس در فرودگاه جان اف کندی در سال 1962 و در عِزرا استایلز (ezra stiles) و دانشکده های ساموئل مورس در سال 1962 که توسطKieran Timberlake  در سال 2011 بازسازی شد، در دانشگاه ییل کار می کرد. این طرحهای اولیه، او را به عنوان یک معمار علاقه مند به مردم سالاری مطرح کرد.

نگاهی گذرا به فعالیتهای سزار پلی
موزه بین المللی هنر در اُزاکا ژاپن

سپس به عنوان مدیر طراحی در دانیل مان جانسون مندنهال (DMJM) در لس آنجلس مشغول به کار شد، جایی که طراحی او برای پارک هسته شهری غروب کوهستان در سال 1965 که از بالای تپه مثل یک زیگورات کنده شده از زمین پدید آمده بود، شکل گرفت. در سال 1968 پلی به شرکت همکاران گروئن که در آنجا یک شریک بود، نقل مکان کرد. پیشرفت روشهای ساخت و ساز با فولاد ضد زنگ و شیشه در پروژه های قابل توجه گروئن شامل تالار شهر سن برناردینو (San Bernardino) در سال 1973 از افتخارات او در این دوره است.

نگاهی گذرا به فعالیتهای سزار پلی
برج کریستال در مادرید

پلی در آستانه راه اندازی شرکت خود به جای اینکه رئیس گروه معماری در  دانشگاه UCLA شود، در دانشگاه معماری ییل مشغول به کار شد، مقامی که در سالهای 1977 تا 1984 در نیوهیون (New Haven) در دست داشت.

نگاهی گذرا به فعالیتهای سزار پلی
مرکز کستانرا در سانتیاگو شیلی

در سال 1995، پلی افتخار دریافت جایزه معتبر طلا توسط موسسه معماری آمریکا (AIA) را به دست آورد. او در سال 2004 جایزه معماری آقاخان را برای برجهای پتروناس و هماهنگی اش با فرهنگ اسلامی مالزی دریافت کرد. پلی همچنین افتخار دریافت جوایز زندگی cemex و جایزه کار در سال 2006 و سال 2012 و جایزه konex de brillante و نشان برتری بنیادkonex  برای مناسبترین شکل مربوطه در هنرهای تجسمی آرژانتین در دهه گذشته را کسب کرد.
پلی هر پروژه ای را به عنوان یک شرایط منحصربفرد که نیاز به یک عمل جداگانه و خلاقانه دارد، نگاه می کند. او اعتقاد دارد که این یک انطباق میان همه اطلاعاتی است که ما دریافت می کنیم و احساسات او در آن لحظه با هم عجین می شوند.
دو اصل فراگیر وجود دارد؛ “برآمدگی” برای ساختمانهایی که به صورت افقی هستند و عملکرد اجتماعی دارند و “مرکزیت” – یک ارتباط بین زمین و آسمان – برای ساختمانهایی که عمدتاً عمودی هستند.
امتیاز فضای باز و خارج از منزل، مثل باغ و فضای باز میدان مرکز مالی جهانی، یک احترام برای میراث معماری آرژانتین است و چنین فضاهایی اهمیت بیشتری در آمریکای لاتین دارد. در طول سال 1990، کار پلی با استفاده از شیشه، فلز و روکشهای نازک سنگی تکامل یافت که برخی به شکل چادر به ویژه در برجهای پتروناس دیده می شوند. آنها نیز به اشکال اسلامی جنوب شرق آسیا مرتبط هستند.

نگاهی گذرا به فعالیتهای سزار پلی
سفارت ایالات متحده آمریکا در توکیو

پلی خودش را به گونه ای نمی بیند که امضا داشته باشد ولی ترجیحاتی در مصالح و رنگها دارد. طراحی برای او یک ایده انفرادی تنها که در ذهن شما کامل می شود، نیست بلکه بیشتر شبیه به یک گیاه است. ایده ای که مانند یک گیاه کوچک شروع می شود و او به آن اجازه می دهد که رشد کند.

منبع: +

برچسب ها: سزار پلیمحیط زیستمعمار آمریکایی
نوشته قبلی

تضاد رنگ فیروزه ای بناهای مهم شهر کرمان با زمینه خاکی شهر

نوشته‌ی بعدی

نقش تنوع سنگفرش در طراحی میدان عمومی

فاضل فربین

فاضل فربین

دانشجوی کارشناسی ارشد معماری دانشگاه هنر تهران

مطالب مرتبط

نگاهی گذرا به فعالیتهای ما یانسانگ
معماران

نگاهی گذرا به فعالیتهای ما یانسانگ

نویسنده: فاطمه رسولی زاده
شنبه 11 اسفند 1397
0
26

ما یانسانگ اعتبار طراحی خود را از ارزشهای بین شرق و غرب می گیرد. منابع الهام وی از روشهای سنتی چینی و ژاپنی از جمله "منظر، نور، گیاهان و آب" است.

ادامه مطلب
نگاهی گذرا به فعالیتهای رِم کولهاس

نگاهی گذرا به فعالیتهای رِم کولهاس

شنبه 16 تیر 1397
78
نگاهی گذرا به فعالیتهای ریچارد میر

نگاهی گذرا به فعالیتهای ریچارد میر

چهارشنبه 16 خرداد 1397
78
نگاهی گذرا به فعالیتهای کلوریندو تستا

نگاهی گذرا به فعالیتهای کلوریندو تستا

شنبه 7 بهمن 1396
13
نگاهی گذرا به فعالیتهای زاها حدید

نگاهی گذرا به فعالیتهای زاها حدید

شنبه 16 دی 1396
28
نوشته‌ی بعدی
نقش تنوع سنگفرش در طراحی میدان عمومی

نقش تنوع سنگفرش در طراحی میدان عمومی

جین جیکوبز

جین جیکوبز

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب برتر

  • پربازدیدترین
  • پربحث ترین
  • آخرین مطالب
خواص و کاربردهای اکوبورد؛ محصولی از پوست نارگیل

خواص و کاربردهای اکوبورد؛ محصولی از پوست نارگیل

یکشنبه 20 مهر 1399
بازیافت ته سیگار در آجرهای خشتی

بازیافت ته سیگار در آجرهای خشتی

پنج‌شنبه 21 فروردین 1399
تحلیل پروژه های مهرداد ایروانیان در شیراز

تحلیل پروژه های مهرداد ایروانیان در شیراز

یکشنبه 12 آذر 1396
برخی از معماران پیشرو حوزه پایداری در عصر حاضر

برخی از معماران پیشرو حوزه پایداری در عصر حاضر

شنبه 7 اسفند 1395
نگاهی به مراسم نخل ­گردانی و نقش آن در منظر آیینی

نگاهی به مراسم نخل ­گردانی و نقش آن در منظر آیینی

5
پروژه های برتر شهری در جهان

پروژه های برتر شهری در جهان

4
تحلیل پروژه های مهرداد ایروانیان در شیراز

تحلیل پروژه های مهرداد ایروانیان در شیراز

4
شناخت آیین و اساطیر در منطقه سیستان و بلوچستان

شناخت آیین و اساطیر در منطقه سیستان و بلوچستان

4
نقد و بررسی پروژه مینور پارادایس، منظرموقت انسان ساخت در مناطق خشک با مصالح خشک

نقد و بررسی پروژه مینور پارادایس

شنبه 20 آذر 1400
تفکیک ناپذیری منظر آسمان و زمین از یکدیگر

تفکیک ناپذیری منظر آسمان و زمین از یکدیگر

پنج‌شنبه 20 آبان 1400
کاربرد مس پتینه شده در معماری منظر

کاربرد مس پتینه شده در معماری منظر

دوشنبه 17 آبان 1400
والتر هوود

والتر هوود

جمعه 14 آبان 1400

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما نزد معمارمنظر محفوظ بوده و در اختیار شخص دیگری قرار نخواهد گرفت. ممکن است ایمیل های خبرنامه در پوشه اسپم ایمیل شما قرار بگیرند.

درباره ما

معمارمنظر

جستاری بر منظر، شهرسازی و معماری

استفاده از مطالب وب سایت معمارمنظر در فعالیتهای پژوهشی با ذکر منبع بلامانع است.

ما در شبکه های اجتماعی

  • 2.3k دنبال کننده

هیئت تحریریه

  • آمنه دانشمند
  • عاطفه کریمی
  • فائزه کاویانی
  • فاطمه طورچی مقدم
  • فاطمه زرینه زاد
  • لیلا جهانگیری
  • مهدی فاطمی

مجوزها

logo-samandehi

پشتیبانی

پشتیبانی دامنه: طلاهاست

پشتیبانی هاست: سون هاست

کپی رایت © ۱۴۰۰-۱۳۹۳ – تمامی حقوق برای نویسندگان معمار منظر محفوظ است. انتشار متن مطالب «معمار منظر» در نشریات کاغذی یا رسانه‌های دیجیتال، بدون کسب اجازه از مدیر سایت ممنوع است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • منظر
    • پروژه های منظرین
    • معماران منظر
    • منظر صنعتی
    • منظر شهری
    • منظر موقت
    • منظر آیینی
    • فضای جمعی
  • پرونده
    • منظر سرزمین هند
    • منظر بلوچستان
    • منظر سرزمین فارس
    • سفر ترکمن صحرا
    • منظر روسیه
    • منظر فرهنگی هورامانات
    • سفر گیلان
    • سفر هرمز و قشم
    • اکسپوی میلان
    • سفر یزد
  • گزارش
    • مصاحبه
  • کتابخوانی
    • کتاب و سایت
  • سینما و منظر
    • ویدئو
  • نقد
  • فتوکامنت
  • مطالب کوتاه
  • گفتار
  • گزیده پژوهش
  • رویداد
  • معماری
  • شهرسازی

کپی رایت © ۱۴۰۰-۱۳۹۳ – تمامی حقوق برای نویسندگان معمار منظر محفوظ است. انتشار متن مطالب «معمار منظر» در نشریات کاغذی یا رسانه‌های دیجیتال، بدون کسب اجازه از مدیر سایت ممنوع است.

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم