جستجو
Close this search box.

بررسی منفعت اقتصادی درختان نیویورک از طریق سیستم جامع اطلاعات آنها

به کمک نقشه اطلاعات جامع درختان، می توان مقدار حفظ آب باران و هزینه ذخیره شده توسط هر درخت را محاسبه و گزارشهای مفید دیگری را در زمینه های گوناگون تهیه کرد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

فضاهای عمومی، میادین و پارکها در شهر نیویورک توسط دپارتمان پارکها و بازسازی شهری اداره می شوند. در سالهای اخیر، موسسه ای مسئول ایجاد برنامه های جدیدی در جهت آموزش به مردم شده تا آنها را نسبت به اهمیت حفاظت از منظر شهر آگاه کند. یکی از این برنامه ها شمارش درختان است. در سال 2015، تعداد 2300 داوطلب گرد هم آمدند تا درباره درختان محیط زندگی خود آموزش ببینند و آگاه شوند که درختان در چه وضعیت و اندازه هایی هستند، به چه مراقبتهایی نیاز دارند و چگونه به محیط سود می رسانند؟ طی چند ماه، آنها خیابانهای 5 بخش نیویورک را به همراه یک گروه از ناظران موسسه پیاده طی کردند تا بفهمند چه درختانی و با چه مشخصاتی را باید مطالعه کنند؟

بررسی منفعت اقتصادی درختان نیویورک از طریق سیستم جامع اطلاعات آنها

در حال حاضر اطلاعات جمع آوری شده در این پیاده روی، در نقشه درختان شهر نیویورک گردآوری شده است. به کمک این نقشه می توان آمار هر یک از درختان ثبت شده را مشاهده کرد، و اطلاعات دیگری نیز در قالب یک سالنامه از فعالیتهای مراقبت از درختان، تعداد کل گونه ها ارائه شده اند و می توان فهمید که درخت غالب در همسایگی هر فرد چیست؟
به هر درخت یک شماره منحصر بفرد اختصاص یافته و یک رنگ که گونه آنرا نشان می دهد. علاوه بر این، محل دقیق آن در نقشه گوگل نمایش داده شده است. این کار بستری را ایجاد می کند که بر اساس آن می توان هر گونه مشکل احتمالی را گزارش داد و خلاصه ای از مزایای اکولوژیک و ارزش اقتصادی هر درخت را در یک گزارش مشاهده کرد. این فعالیت به این معنی است که به هنگام انتخاب درختی بر روی نقشه می توان مقدار حفظ آب باران را در هر سال مشاهده کرد و هزینه ای که هر درخت در هر سال ذخیره می کند را محاسبه کرد. همچنین مقدار کاهش آلودگی هوا نیز قابل مشاهده است.
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *