جستجو
Close this search box.

منظره های باورنکردنی مسیر ملی گردشگری ترول استیجن

مسیر ملی گردشگری با ایده دخالت ظریف همراه با طبیعت، یک پروژه معماری منظر موفق است که به بازدیدکنندگان اجازه لذت بردن از مناظر فلات های نروژی را می دهد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

مسیر ملی گردشگری ترول استیجن یکی از زیباترین جاده های کوهستانی در جهان است که در راما واقع در نروژ قرار دارد. این مسیر مارپیچ بخشی از مسیرهای ملی گردشگری است. معماری منظر این پروژه تحت نظر گروه معماران Reiulf Ramstad توانسته است زیبایی فلاتهای نروژ را به نمایش بگذارد. مسیر جدید گردشگری در سال 2012 کامل شد و سطحی به اندازه 150 هزار متر را پوشش می دهد.

منظره های باورنکردنی مسیر ملی گردشگری ترول استیجن

موقعیت خاص مکانی و چالشهای آن

تیم معماران منظر در حین کار بر روی پروژه از دید جالب و منظره زیبای فلات که ناشی از موقعیت منحصر بفرد آن بود، شگفت زده شدند و به ضرورت ترکیب عناصر انتزاعی با طبیعت پی بردند. ایده ای که پشت این پروژه بود برجسته کردن منظر منحصر به فرد اطراف آن بود. هر عنصر به شکل کاربردی انتخاب شد و هر بازدیدکننده ای پس از رسیدن به محل برداشت خود را دارد. این پروژه به نحوی استادانه طراحی شده که بازدیدکنندگان به سادگی در آن منطقه پایان طراحی و جایی که منظر طبیعی شروع می شود را احساس نمی کنند.

منظره های باورنکردنی مسیر ملی گردشگری ترول استیجناین پروژه بر اساس ترکیبی کامل بین عناصر دینامیک و استاتیک بنیان گذاشته شده است. آب تا جایی که چشم کار می کند دیده می شود؛ چه در غالب برفی درخشان و چه در غالب آبشاری دلربا یا یک جوی جاری لا به لای زمین. سنگ و صخره، منظره را با نقش خود به عنوان عناصر استاتیک کامل می کنند. عناصر و مواد انتخاب شده این پروژه منظره ای شگفت را به ارمغان می آورند که فلاتهای نروژ آن را کامل می کنند. بازدیدکنندگان می توانند طبیعت را از بالا نظاره کنند و با بهره گیری از زوایای منحصر بفرد، از مشاهده مناظر باورنکردنی لذت ببرند.
بازدیدکنندگان این پروژه فرصت انتخاب مسیری که منظره های بسیار زیبایی در آن هست را دارند. آنها می توانند کوهها و دشتهای نروژی را تا جایی که چشم کار می کند، مشاهده کنند. این پیاده روها بازدیدکنندگان را به کشف بیشتر دعوت می کنند. نقاط نظرگاهی به خوبی برای نمایش منظره ای مهیج از رودخانه و کوه انتخاب شده است.

منظره های باورنکردنی مسیر ملی گردشگری ترول استیجنمواد انتخاب شده برای نظرگاه شامل بتن، فولاد و شیشه است. در حالی که بتن و فولاد ثبات موردنیاز را تضمین می کنند، شیشه نقش ارتباط بصری بین مردم و طبیعت را بازی می کند. اولین مواجهه با این پروژه، توسط بلوکهای خمشی ساخته شده از بتن پاسخ داده شده است. این ورودی به مکانی است که امکان تجربه کردن طعم وعده های غذایی خوشمزه در رستوران شیشه ای کنار دریا و کشف یک گالری زیبا را به بازدیدکنندگان می دهد. غرفه های ساخته شده از فولاد کورتن منظره را کامل می کنند. رنگ مایل به قرمز آنها متضاد با آسمان آبی صاف محصور شده است.

کمک طبیعت به موفقیت این پروژه

وقتی کسی به ترول استیجن می رسد غیرممکن است به دو عامل موفقیت و چالشهایی که معماران پروژه با آن سر و کار داشته اند، فکر نکند. ترول استیجن یک مسیر ملی گردشگری باشکوه است که چشم اندازی ماورای فلات کوهی به همین نام را به نمایش می گذارد. واقعیت این است که طبیعت ناب و خالصانه به موفقیت این پروژه کمک کرده است.

منظره های باورنکردنی مسیر ملی گردشگری ترول استیجن

پوشاندن طبیعت با بهترین جامه

مسیر ملی گردشگری توسط مردم از سرتاسر جهان بازدید می شود و اجازه دیدی گسترده را برای ارائه دیدگاههای مختلف می دهد. گردشگرانی که این مسیر خوش منظره را دنبال می کنند از نقاط نظرگاهی لذت خواهند برد. شیشه نیز به طور هنرمندانه به کار رفته است و دید 360 درجه حاصل از استفاده از آن نشان می دهد فلاتهای نروژ تا چه حد در تابستان شگفت انگیز هستند. این سکوهای نظرگاهی طبیعت را با زیباترین جامه خود به نمایش می گذارد.

منظره های باورنکردنی مسیر ملی گردشگری ترول استیجن

ارائه طبیعت بدون تغییر آن

این پروژه به نوعی است که طبیعت را بدون تغییر آن به نمایش می گذارد. بازدیدکنندگان مشتاق دیدن چشم اندازی خاص بر روی فلات نروژ و همچنین علاقه مند به نشستن در رستوران در پای دیوار هستند. آنها می توانند با استفاده از سکوی نظرگاهی و مبلمان راحت فضای باز و فرم چیدمان ارائه شده، بیش از یک زاویه از مناظر را کشف کنند.
منظره های باورنکردنی مسیر ملی گردشگری ترول استیجناگر بخواهیم پروژه مسیر ملی گردشگری را در غالب یک عبارت توصیف کنیم، آن عبارت “دخالت ظریف همراه با طبیعت” است. این مداخله ظریف که یک پروژه معماری منظر موفق است به بازدیدکنندگان اجازه لذت بردن از مناظر خیره کننده فلات های نروژی و ماورای آن را می دهد.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *