جستجو
Close this search box.

خانه هابیت الگویی برای بازگشت به طبیعت

خانه هابیت تقریباً به طور کامل توسط زمین سبز اطراف خود پوشیده شده و به واسطه فرورفتن در تپه، تصویر بسیار زیبایی را ارائه کرده اند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

انسان زندگی را در پناهگاه های اولیه و طبیعی مانند غارها و سازه های ساده ای از جنس چوب و پوست حیوانات شروع کرد. اما با توسعه بیشتر دانش و تکنولوژی، تلاش کرد تا امنیت و راحتی بیشتری در خانه های خود ایجاد کند. خانه ‌های امروزی به ‌جای آنکه تعامل مناسبی با عوامل طبیعی اطراف خود داشته باشند، به‌ نوعی با طبیعت مقابله می‌کنند.
جان رونالد ریول تالکین مردی فوق ‌العاده با استعداد است که توجه به پدیده های طبیعی به ‌صورت بسیار گسترده ‌ای در آثارش وجود دارد. او نه تنها یک داستان زیبا خلق کرد بلکه یک الگو برای خانه های هابیت ارائه داد که بسیار راحت، ساده، طبیعی و قابل دسترس است. نسخه ها و تفاسیر شخصی زیادی از خانه هابیت تالکین در سراسر جهان ظاهر شده که همه آنها تلاشی جدید برای بازگشت دوباره به طبیعت بودند.

خانه هابیت الگویی برای بازگشت به طبیعت

مردم از مواد طبیعی برای ساختن خانه هایشان استفاده کردند، چرا که هم هنرمندانه تر بود و هم با محیط طبیعی سازگاری بیشتری داشت. خانه های شش ضلعی حصیری کمبریج که بیشتر آنها توسط کلی و نویل ماساکو ساخته شده بودند، یکی از نمونه های آغازین خانه هابیت بودند. با اینکه در این کار تپه ها یا تخته سنگهایی در میان درختان وجود داشت، ولی ساختمان بر روی ستونهای چوبی در محل نشسته بود. این دو از شکل شش ضلعی کندوی زنبورعسل الهام گرفتند. این تجسمی از ایده تالکین برای زندگی در میان طبیعت است. بودن در آغوش طبیعت باعث می شود انسان احساس خشنودی و راحتی کند و این دقیقاً احساسی است که امروزه کاملاً از بین رفته است.
استفاده از خطوط منحنی و اشکال خلاقانه طبیعی در داخل و خارج، ساختمان را متین و زیبا می‌کند. این آثار بیشتر از اینکه یک ورود ساده به طبیعت باشند، در محیط اطرافشان غرق ‌شده ‌اند و ترکیبی از طبیعت و آثار دست ‌ساز خلق کرده ‌اند که با هم برای نتیجه ‌ای بهتر کار می ‌کنند. هر روز افراد بیشتری تصمیم می ‌گیرند با نقل ‌مکان کردن به حومه شهرها در خانه ‌های دوستدار محیط ‌زیست زندگی کنند و به اصل و ریشه‌ خود بازگردند.
این ساختمانها تقریباً به طور کامل توسط زمین سبز اطراف خود پوشیده شده و به واسطه فرورفتن در تپه، تصویر بسیار زیبایی را ارائه کرده اند. در عین سادگی، زیستن را برای خانواده ای که در آن زندگی می کنند، قابل تحمل و بسیار نزدیک به طبیعت می کنند. از نظر مالکین و مردم این خانه ها با صفا و مورد پسند هستند.این خانه ‌ها به‌ جای اینکه روی زمین بنشینند، بخشی از محیط خود می‌شوند، بدین ترتیب یک محیط طبیعی و منحصربفرد برای یک زندگی شاد را فراهم می‌آورند.
انسان در راه رسیدن به تکنولوژی قسمتی از انسانیت خودش را گم و خود را از دنیای طبیعی به گونه ای محروم کرده است. حقیقت این است که بشر اغلب شادی را از چیزهای ساده به دست می آورد، ما واقعا زندگی خود را پیچیده کردیم. در واقع نمی توان زندگی سالمی بدون عوامل طبیعت داشت.
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *