جستجو
Close this search box.

الهام از عناصر تکرار شونده در پروژه یوگا BAD

پروژه یوگا BAD در بستر روستای تاریخی است و پوسته پویای آن تعداد 25992 مجرای استوانه ای سیاه را به پانلهای جعبه آلومینیوم کامپوزیت با دقتی بالا پیوند می زند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

پوست انسان مانعی جسمی برای دفاع بدن در برابر عوامل بیماری زا و آسیبهای محیطی است.  به علاوه، پوست شامل پایانه هایی عصبی است که نسبت به  تماس، فشار، ارتعاش، آسیب بافت، گرما و سرما واکنش نشان می دهند. به طور متوسط، هر اینچ مربع از پوست دارای 650 غده عرق است. حدود 100،000 تار مو در یک فرد بالغ جوان وجود دارد که تقریباً 2200 تار مو در هر اینچ مربع تخمین زده می شود. زبان انسان نیز تقریباً 2000 تا 8000 جوانه چشایی دارد؛ این جوانه ها، گیرنده های طعم هستند و در تشخیص و کشف پنج طعم تشکیل دهنده حس چشایی (شیرین، ترش، شور، تلخ و تند) به کار می روند.
این پروژه با نام یوگا بد (BAD Yoga)، 25،992 لوله محافظ سیمهای برق از جنس PVC بازیافتی دارد که با دقت زیاد به کالبد آن پیوند خورده است.
the-bad-cafeکلمات مرکب بسیاری در زبان سانسکریت، در بردارنده واژه یوگا هستند. یوگا می تواند به معنای اتصال، تماس (برخورد)، اتحادیه (اتحاد)، روش، برنامه کاربردی، افزایش و عملکرد باشد. یوگا یک رشته جسمانی، روانی و معنوی است، تجربه این پروژه بسیار فراتر از اینها است. این پروژه که همچون تجربه ای حسی و  ملموس طراحی شده، بستری برای فعالیتهای ترکیبی فراهم کرده است.
پروژه در بستر روستایی تاریخی جای گرفته است. پروژه با دوری از گره های ترافیکی و درجات بالای آلودگی هوا و آلودگی صوتی، در سکوت و آرامش به سر می برد. پوسته پویا، همه 25992 مجرای استوانه ای سیاه را به پانلهای جعبه آلومینیوم کامپوزیت با دقتی بالا پیوند می زند و همزیستی مسالمت آمیزی را با همسایگان خود به اشتراک می گذارد.
طبیعت متخلخل پوست، اجازه تنفس و تهویه را برای طرح فراهم کرده و بدین طریق ارتباط داخل و خارج و بین کالبد و روح را تقویت می کند. اجزا معماری برای تسهیل یوگا، تجربه هایی در باب تغذیه، فضاهای فرهنگی برای موسیقی، هنر، اجرا، گفتمان فکری و مد طراحی شده است. این فعالیتها به صورت عمودی و در سه سطح جای گرفته اند که شامل حیاط رو باز رو به آسمان نیز می شود. بافتهای زبر و خشن که به متریالهای واقعی نزدیک هستند، در ترکیب شاخصی از سیاه نشان داده شده اند که موجب تکمیل تجربه کاربر می شود.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *