• پریچهر اصل فلاح
در این سفر از شهرهایی همچون یزد ،‌ فهرج، مهریز، تفت و میبد بازدید شد. پرونده حاضر محصول دریافت های اعضای حاضر در این سفر است.
  • نیوشا نبی بخش
مفهوم میدان نه درشکل و کالبد، بلکه براساس حضور سیال عابران شکل می گیرد و هر امری که این حضور را مختل کند به سرزندگی و پویایی آن لطمه وارد می آورد.
  • حامد ولدخانی
میدان امیر چخماق که تا پیش از این عالی ترین شکل تجلی اصل ترکیب در فضای شهری ایرانی بود ناگهان در کنار خود با دو مهمان ناخوانده و ناکارآمد روبرو می گردد.
  • احسان شریعتمداری
طراحی منظر پیرامون درخت سرو کهنسال مهریز نیازمند بازنگری های جدی است تا ضمن حفاظت از این درخت با ارزش، بر جنبه های معنایی و هویتی آن تاکید شود.
  • سحر روحانی نژاد
گنبد و گلدسته مساجد و بادگیر، عناصر شکل دهنده خط آسمان در بافت سنتی میبد هستند. این عناصر به جزء جنبه زیبایی، در خوانایی و آرامش روانی عابران نیز نقش دارند.
  • علی اکبر خمسه عشری
این گزارش به بررسی معانی خاص رنگ ها در بافت میبد و نقش رنگ در منظر شهری و پی بردن به تاثیرات همنشینی این رنگها در کنار هم می پردازد.
  • آناهیتا مدرک
عنصر نخل علاوه بر کارکردهای اعتقادی و آیینی در شهر یزد، به عنوان یکی از نشانه های شناخت مراکز محلات یزد نیز مطرح است. هر محله نخل ویژه خود را دارد.
  • ماریا مشکات شهمیرزادی
دسته ای از فعالیت های انسانی که تا پاسی از شب ادامه می‌یابند، حیات شبانه را شکل می دهند. نورپردازی می تواند کیفیت محیطی در منظر شبانه را تقویت کند.
  • مریم زارعیان جهرمی
استفاده از بام به عنوان فضای شهری، ایده ای است که در شهر سنتی تفت بکار گرفته شده و می تواند الگویی برای طراحی فضاهای شهری باشد.
  • دلناز محمودی ساعتی
خیابان های مختوم به نقاط عطف شهر وظیفه مهمی هم در جهت تاکید بر بنای شاخص و هم در جهت حفظ هویت آن بنا دارند. بنابراین می بایست دارای ویژگیهای خاصی باشند.
  • پریچهر اصل فلاح
بادگیرهای یزد به دلیل تعدد، نمی­ توانند نشانه باشند. اما همین ویژگی موجب شده بادگیر در دیدهای مختلف شهر حضور داشته و دارای کارکرد هویتی باشند.
  • بهشته جعفری
مراسم نخل گردانی ریشه ای کهن تر از واقعه عاشورا دارد و پس از آن واقعه، شکلی جدید گرفته و سبمل های ایرانی در خدمت عقاید اسلامی به کار گرفته شده اند.