اکسپو سال 2015 در شهر میلان ایتالیا، با موجی از انتقادات همراه بود و حضور کوکاکولا، مک دونالد و نستله هم به رونق این نمایشگاه کمکی نکرد.
برای اکسپو باید معماران منظر را به چالش کشید چرا که این حرفه می تواند به خوبی رابطه بین انسان و طبیعت را درک کند و بر آن تاثیر بگذارد.
واترمن معتقد است که اکسپو علی رغم ظاهر فریبنده و جذابش که قصد دارد دنیایی بهتر را نوید دهد در واقع یک کلاه گشاد است که توسط غول های تجاری به سرمان می رود.
میدان امیر چخماق که تا پیش از این عالی ترین شکل تجلی اصل ترکیب در فضای شهری ایرانی بود ناگهان در کنار خود با دو مهمان ناخوانده و ناکارآمد روبرو می گردد.
پل طبیعت در جایی، میانه اجتماع ایستاده است. میان طبقه مرفه و طبقه متوسط. این امکان همگانی بودن، ضامن ایجاد عدالت اجتماعی و حس تعلق شهروندان به شهر است.