جستجو
Close this search box.

طرح گوستافسون پورتر برای میدانهای وولویچ

طرح پیشنهادی گوستافسون پورتر برای میدانهای شهر وولویچ (Woolwich) که حدود یک هکتار وسعت دارند، براحیای فضاهای عمومی و بازگرداندن مردم به قلب شهر دلالت دارد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

طرح پیشنهادی گوستافسون پورتر برای میدانهای شهر وولویچ (Woolwich) که حدود یک هکتار وسعت دارند، بر تحکیم و تثبیت مرکز نابسامان این شهر، احیای فضاهای عمومی آن و بازگرداندن مردم به قلب شهر، چه از نظر اجتماعی و چه از نظر تجاری دلالت دارد. ایده طرح بر این اساس است که هر میدان یک خصوصیت اساسی (طبیعی یا تاریخی) از شهر را مجسم کند تا فضاهایی منحصر به فرد و مختص به این منطقه ایجاد کند که بتوان در طول شبانه روز از آن لذت برد. در این طرح از مطالعاتی در باب حرکت افراد پیاده استفاده شده تا به وسیله آن مسیرهای کلیدی در مرکز شهر شناسایی شده و برای خلق کیفیتی متمایز از فضاهای عمومی توسعه یابند؛ این امر هم بر تجربیات عابرین می افزاید و هم به نیازهای آنها پاسخ می دهد.
ساخت منظر نرم در میدان ژنرال گوردون، نشان از کمبود فضای باز سبز در مرکز شهر دارد که در عین ایجاد حسی از آرامش و تمدد اعصاب، فضایی کارکردی فراهم آورد که قابل تبدیل و لایه بندی شدن توسط دیگر کاربریها نیز باشد. عملکردی کردن میدان برسفورد، واکنشی به بازار محلی و تشخیص اصالت بستر تاریخی این میدان است. وحدت فضای پیاده به وسیله مجموعه ای از متریالها و مبلمان شهری تقویت می ‎گردد که برخی ویژگیها نظیر بازی با آب، استفاده از گیاهان و نورپردازی؛ شخصیت هر میدان را ارتقاء داده است.

woolwich-squares

تراس سازی با مسیرهای همسطح جهت بهبود قابلیت استفاده از میدانهای شیبدار مورد استفاده قرار گرفته است تا از دسترسی همه استفاده کنندگان اطمینان حاصل شود. زبان متریالها و جزئیات به کار رفته، توسعه یافته و بهترین حالت نشستن، سطوح شیبدار، نورپردازی و طرح کاشت را ترکیب کرده است. متریالهای سنگی طبیعی به علت ظاهر سخت و خشن خود شاخص شده و همچنین رنگهای انتخابی برای آنها موجب اتصال آنها به پالت رنگی بزرگتری در مرکز شهر شده است. انتخاب رنگها همچنین پایه های طراحی را به  بستر گسترده ای از شهر پیوند داده و موجب تقویت ارتباط طبیعی با رودخانه تایمز شده است. جزئیات قوی در طراحی، این امکان را برای فضاها فراهم می کند که به خوبی توسط شورا نگهداری شوند.
در حالی که پروژه به زبان مدرن سخن می گوید، طراحی آن به بافت تاریخی شهر وولویچ، به ویژه ساختمانهای دو طبقه که مشرف بر هر میدان است، حساس است. هر دو ساختمان به عنوان شاخصه های کلیدی معماری در عرصه عمومی بازسازی شده اند. با در نظر گرفتن بخش گسترده تری از پلان کلی شهر، منطقه سلطنتی گرینویچ اهدافی کلیدی برای خلق یک فضای عمومی قابل دسترسی برای همه در نظر گرفته که با شاخصه هایی در نورپردازی، منظرسازی نرم و نمایش آب برای مراسم مختلف همراه باشد. واکنشها به طرح  نهایی با وجود وقایع زیادی که از زمان افتتاح و بهره برداری پروژه رخ داده، بسیار مثبت بوده است.
برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *