جستجو
Close this search box.

احیاء منطقه صنعتی در جزیره کوکاتو

جزیره کوکاتو در استرالیا تغییراتی را پشت سر گذاشته است. این جزیره کوچک در بندرگاه سیدنی ماهیتی صنعتی داشته و پس از احیاء به یک پارک شهری جذاب تبدیل شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

جزیره کوکاتو (به معنی طوطی کاکل به سر) در نزدیکی سیدنی در استرالیا تغییراتی را پشت سر گذاشته است. این جزیره کوچک در بندرگاه سیدنی ماهیتی صنعتی داشته و پس از احیاء به یک پارک شهری جذاب تبدیل شده است. این تغییرات در راستای جذب گردشگر و بهبود محیط عمومی انجام شده است. جزیره کوکاتو مظهری است از فراوانی ارزشهای فرهنگی که موجب تمایز سیدنی و حومه آن در سطح جهانی گردیده است. در ارائه یک کاربری جدید به حیات پیشین، استقرار استحکامات، دسترسی عمومی و تفسیر در اولویت بالایی قرار گرفتند.
cockatoo-islandتوسعه صحن شمالی با منطقه ای وسیع و چمن کاری شده که در تضاد با نمایش صخره های سنگی است، محدوده گسترده ای از امکانات عمومی را برای فعالیتهایی همچون کنسرتهای بین المللی تا ملاقاتهای فرهنگی روزانه فراهم آورده است. گروه معماران منظر تیلور برامر، طرحی توسعه ای فراهم کردند و مستندات خود را برای بازسازی تطبیقی زمینهای صنعتی پیشین به شکل یک پارک شهری جدید، وارد جزئیات اجرایی کردند. این طرح شامل امکاناتی برای اقامت در این جزیره است. اقدامات منظرین صورت گرفته شامل نیمکتهای عمومی، نورپردازی فضای باز، فواره، گیاهان مخصوص و بهسازی منظر با کم کردن محصوریت در سایت است.
طیفی از راه حلها برای اطمینان از حفظ عناصر تاریخی از جمله استفاده مجدد از مصالح چوبی حاصل از درختان موجود در محوطه، سازه های نورپردازی و عناصر مجسمه ارائه و توسعه داده شده اند. این سایت به دلیل به نمایش گذاشتن یک مجموعه غیرقابل انعطاف صنعتی واقع در قلب “بندرگاه سیدنی”، به عنوان یک تفرجگاه شهری از سایر کارها متمایز است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *