جستجو
Close this search box.

طرح برگزیده مسابقه میدان عمومی فلتیرون

سازه بلورین نووا، رهگذران را وادار به ورود به داخل و خیره شدن به نشانه های نمادین میدان فلتیرون که توسط روزنه هایی در قمست بیرونی سازه قاب شده اند، می کند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

موسسه ون آلن از طرح برنده شرکت سافت لب به نام “نووا” در مسابقه طراحی میدان عمومی فلتیرون (Flatiron) پرده برداری کرد. این طرح که به عنوان نشانه ای برجسته در محله پر رونق نیویورک برپا شد، نقطه عطفی در مسابقات برگزار شده توسط این شرکت در سالهای اخیر بوده است. این مسابقه، دومین مسابقه سالیانه از این دست، به جهت طرحهای ابتکاری پیشنهادی برای برپایی در قلب ناحیه فلتیرون که توسط شرکتهای طراحی نیویورک ارائه شده بود به نام آنها خورد.
سازه بلورین نووا، رهگذران را وادار به ورود به داخل و خیره شدن به نشانه های نمادین فلتیرون که توسط روزنه هایی در قسمت بیرونی سازه قاب شده اند، می کند. در حالی که هر حوزه از این مجموعه به طور مستقل رو به سمت نشانه ای خاص در سایت دارد، مجموعه این حوزه ها به سمت ستاره شمالی نمادین منطقه فلتیرون متمرکز شده اند. ساختمان فلتیرون، برج مت لایف (Met Life)، برج ساعت، ساختمان امپراطوری کشور و دیگر ساختمانهای شاخص، نشانه های برجسته اطراف سایت هستند که طرح نووا به عنوان رصد خانه ای برای این صور فلکی نمادین عمل می کند. لامپ های LED نووا به صدا واکنش نشان می دهند و به هنگام فعال شدن با ریتم منظمی تغییر می کنند.
طرح برگزیده مسابقه میدان عمومی فلتیرونیکی از طراحان درباره المان این توضیحات را ارائه می دهد که طراحی آنها با استفاده از مجموعه ای از مصالح بصری و لوله هایی با مقیاس انسانی، آمیختگی دوباره با ساختمانهای نمادین پیرامون سایت به وسیله ترکیب رنگ، نور و همچنین واکنش رفتاری رهگذران را به وجود آورده است. با وجود این که طراحی از بالا به عنوان یک مجسمه و فرم نمایشی تعبیر می شود، تجربه آن توسط عابران پیاده کاملاً متفاوت است. قسمت بیرونی آن به فضای داخلی این طرح با سطوح آیینه ای و کریستال مانند ارتباط دارد که از هر سو متفاوت دیده می شود. این طرح در شمال میدان عمومی فلتیرون به بازدید عموم گذاشته شد.
نووا از یک رقابت فراخوانی محدود انتخاب شده بود. پنج شرکت طراحی و معماری دعوت شده بودند تا طرحهای پیشنهادی خود را جهت شرکت در این رقابت ارائه دهند. متخصصان امر طراحی و هنر از سراسر جهان به عنوان هیئت داوران گرد هم آمدند تا طرحهای پیشنهادی ارائه شده را بررسی کنند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *