جستجو
Close this search box.

سخنرانی الهام بخش جیمز کرنر

جیمز کرنر در سخنرانی خود در نوامبر 2015 به نظریه تعامل اجتماعی و اقتصادی که عنصری مهم در شهرسازی پیشرفته منظرگرا به شمار می آید، اشاره کرده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

سخنرانی جیمز کرنر در تاریخ 19 نوامبر 2015، از جمله ارائه های جالب توجه است. او معمار منظر معروفی است و نظریه ای متمرکز بر توسعه رویکردهای نوآورانه در راستای طراحی معماری منظر و شهرسازی دارد. یکی از پروژه های موفق و الهام بخش وی، های لاین (High Line) نیویورک است. کرنر در این سخنرانی به نظریه تعامل اجتماعی و اقتصادی که عنصری مهم در شهرسازی پیشرفته منظرگرا است، اشاره کرد. او با نمایش عکسهایی، سازمان شبکه های اجتماعی و کسب و کار جهانی مانند فیس بوک، آمازون، گوگل، اپل، مایکروسافت و اوراکل را شرح داد که این تصاویر مهیج منجر به ایجاد شناخت بهتری از شهر شد.

James Corner Lecture 01

به نظر می رسد ارتباطات و تعاملات در شهر، عاملی کلیدی برای سازماندهی شهر و متضمن اقتصاد، تجارت، جامعه و گروههای اجتماعی است. این امر منجر به توسعه پایدار در آینده مناطق شهری می شود و عدم وجود یا نقص در ارتباطات و تعاملات در یک پروژه، ممکن است به روشهای ناموفق در طراحی منجر شود. پس از آن، او فواید تحلیلهای شهری در نقشه برداری را عنوان کرد. جیمز کرنر برای تشریح پروژه دایمکشن (Dymaxion)، اثر ریچارد باکمینستر فولر (Richard Buckminster Puller)، آن را بر روی نقشه جهان پیاده کرد. این پروژه مداخله شگرفی برای تحقیقات کلی در جنوب، شمال، غرب و شرق آمریکا گذارده است که ریچارد بر منطقه جنوبی آن تمرکز کرد و آن را در راس نقشه قرار داد. این نقشه برای فهم رابطه بین مناطق مختلف و اقتصاد و همچنین استراتژی جغرافیایی بسیار مفید است.

James Corner Lecture 02

به علاوه، جذابترین پروژه ای که در این سخنرانی به آن پرداخته شد، های لاین در نیویورک ایالات متحده بود. این پروژه نمادی از طراحی نوآورانه و منبعی الهام بخش برای شهرها در سراسر جهان است که ارزش خلق فضای عمومی جدید و با طراوت در شهر را نشان می دهد. در واقع، های لاین حدود 25 سال متوقف شده و کار نکرده و به فضایی خالی و قدیمی بدل شده بود.

James Corner Lecture 03

هدف تیم طراحی جیمز کرنر، بازسازی این محدوده صنعتی به شکل سایتی پساصنعتی به عنوان جایگاهی برای اوقات فراغت بود.  علاوه بر این، استراتژی معماری منظر، انواع عناصر ارگانیک و مصنوع را با هم ترکیب می کند که موجب همسازی طبیعت وحشی، طبیعت مزروع، اجتماعات خصوصی و عمومی می شود. این پروژه نگرش جدیدی از طراحی منظر و شهرسازی را برای مخاطب روشن می کند. روش کرنر، اعتبار بزرگی است که مانند یک رزومه در طراحی منظر و شهرسازی، برای دانشجویان انگیزه ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *