جستجو
Close this search box.

تاثیر گیاهان در کاهش میزان آلودگی صوتی

90% افراد در تحقیقی در دانشگاه ژجیانگ چین معتقدند گیاهان در کاهش میزان آلودگی صوتی نقش دارند و 55% آنها توانایی گیاهان را بیشتر از آنچه هست گزارش داده اند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


reducing the psychological noiseنتایج حاصل از نوار مغزی افراد به عنوان نمونه های مورد بررسی، نشانگر این است که آنها با دیدن فیلمی در رابطه با گیاهان، صداهای ضبط شده را به هر میزان هم که پایین باشد، بهتر درک می کنند برخلاف زمانی که فیلمی از خیابان شلوغ را ببینند. این مطالعه در دانشگاه جنگلداری ژجیانگ (Zhejiang) در چین شامل تحقیقی نیز بوده که در آن 90 درصد افراد معتقد بودند که گیاهان در کاهش میزان آلودگی صوتی نقش دارند و 55 درصد آنها توانایی گیاهان در کاهش میزان آلودگی صوتی را بیشتر از آنچه که هست گزارش داده اند.

گردآوری و ارائه: نورا وحیدیان


Source: Yang, Fan, Zhi Yi Bao, and Zhu Jun Zhu. (2011). An assessment of psychological noise reduction by landscape plants. International journal of environmental research and public health, 8(4), 1032-1048


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *