جستجو
Close this search box.

موزه هنر پرز در میامی، کاری از هرتزوگ و دومورون

در موزه هنر پرز در میامی، کاری از هرتزوگ و دومورون، برای نشان دادن مواد خام معماری از فرمهای بتنی و ازگیاهان نیز برای نمایش مواد خام منظر استفاده شده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

ساختمان موزه هنر برای نشان دادن مواد خام بتن در فرمهای مختلف طراحی شده و گیاهان بومی نیز که مکمل و متضاد با معماری هندسی ساختمان هستند، برای نمایش مواد خام منظر در آن انتخاب شده اند. درختان بومی، بوته ها، گیاهان پوشاننده زمین و درختان انگور از سطح زمین با حالتی پویا به المانهای سبز عمودی فرمال و معلق تبدیل شده اند. علاوه بر گیاهان سرسبز مناطق گرمسیری جنوب فلوریدا، مواد و مصالح منظر دچار ساختارشکنی نیز شده اند تا فرمهای اولیه زمین که شامل شن و ماسه در مسیرها، محل پارکینگ و محیط شهری ساخته شده از بتن می شوند را به نمایش بگذارند.
این موزه هنری نزدیک به خلیج Biscayne در داخل پارک واقع شده است. موزه علوم در غرب، مدیریت فاضلابهای سطحی و تسهیلات رفت و آمد و گردش را که شامل حوزه نفوذ گیاهان کاشته شده در منطقه و میدان بتنی سابق و کاهش میزان اتوبوس ها می شود را با یکدیگر به اشتراک می گذارد.
در امتداد منظر ساحلی از درختان نارگیل بادوام و فراوان تا گیاهان بومی، به دلیل مقاومت بالا در برابر باد و ارزش بالای زیستی در حیات وحش که باعث تداوم شبکه زیستگاه در امتداد تفرجگاه ساحلی می شوند، انتخاب شده اند. درختان نارگیل مقاوم در برابر باد و نمک، اولین خط پوشش گیاهی در امتداد خلیج را شکل می دهند. مسیرهای شنی تثبیت شده و پایدار در میان گیاهان بومی ارتباطات قابل دسترس بین موزه ها و پارک را فراهم کرده اند و در نهایت به تفرجگاه لب آب در میامی می رسند.

Miami Perez Art Museum 01

باغ که با نورپردازی در جهت برجسته کردن ساختمان، پوشش گیاهی و مجسمه ها همچون یک اثر هنری طراحی شده، به صورت مجموعه ای تندیس وار عمل می کند. ایستگاه فعال در نزدیکی محل پروژه، حمل و نقل عمومی به سمت موزه ها را فراهم می نماید. گیاه کاری شنی کلاسیک جنوب فلوریدا در کنار خطوط راه آهن، تاک های بالارونده در خطوط راه آهن و چمنها تضاد جذابی را با لبه های سخت ساختمان ایجاد کرده و زیستگاه بومی دیگری را برای حمایت از حیات وحش محلی فراهم آورده تا اکوسیستم های با ارزشی را برای عموم مردم به نمایش بگذارد. باغهای معلق و گیاهانی که در محوطه موزه کاشته شدند جزو گیاهان رنگارنگ و خارق العاده هستند و کاشت گیاهان به سمت چیدمان طبیعی گیاهان بومی گرایش داشته و به سمت بیرون گسترش یافته است. باغهای معلق به وسیله آب باران بازیافتی آبیاری می شوند.

Miami Perez Art Museum 02

کاشت گیاهان به صورت انبوه، 3 سطح را در بر می گیرد:

  • طبقه همکف و پارکینگ
  • سطح ورودی موزه
  • باغهای معلق

میدان ورودی از بتن نفوذپذیر ساخته شده تا به درختان تمر هندی بومی اجازه دهد که بدون نیاز به آبیاری اضافی رشد کنند. میدان حرکت اتومبیلها یک گودال نفوذپذیر تزئینی به همراه درختان بلوط و سرخسهای زنده است.
چیدمان منحصر به فرد پارکینگ در زیر موزه، با ارتفاع گرفتن موزه از سطح زمین، اثر هنری را از موج طوفان حفظ کرده و امکان ایجاد خدمات ترکیبی و تسهیلات عایق را فراهم می کند. سطح شنی پارکینگ طوری طراحی شده که جریان سیل و طوفان را کند و پالایش می کند تا علاوه بر عایق بندی باعث احیای مجموعه شده و توانایی بهبود شرایط و احیای سریع بعد از وقوع طوفان را نیز داشته باشد. پله های بزرگ و باشکوهی که از سطح پارکینگ آغاز می شوند، گیاهان خارق العاده ای را نمایش می دهند که علاوه بر اینکه برای این محل سودمند هستند بلکه برای بازدیدکنندگانی که قصد بالا رفتن از پله ها برای رسیدن به سطح ورودی موزه را دارند، مناظر فوق العاده ای را خلق می کنند. در مسیرهای باریک میان مکانهای پارک اتومبیلها در پارکینگ از گیاهانی استفاده شده که در شرایط نور کم رشد می کنند تا حال و هوای خاصی را خلق کنند. آبیاری مکمل از طریق آب حاصل از باران که ذخیره شده، فراهم می شود.
در این پروژه در نهایت منظری که خلق شد، منظری پویا با کثرت چند سطحی از رنگها، هنر و زیر ساختهای سبز است. بخشهای پر جزئیات باغ مجسمه، حسی از کشف آثار در منظر را ایجاد نموده است. سبک طبیعت گرا در کاشت گیاهان طبقه همکف و اول، از جنوب فلوریدا به تقلید از زیستگاه بومی، در بیرون بنا تا ترکیبی از انواع گیاهان در مجاورت بنا و در نهایت جعبه ای رنگارنگ از گیاهان مناطق گرمسیری را در بر می گیرد. توالی منظر از محل عبور خودروها در امتداد موزه علوم جدید و موزه هنر شروع شده، تا پارکینگ و زیرزمین با نمایشی از گیاهان در یک مکان غیرمنتظره امتداد یافته، به سطوح بالای زمین با گیاهان معلق که منظره بسیار دیدنی را خلق کرده اند، رسیده و با اکتشافات داخل باغ موزه ادامه می یابد.
Miami Perez Art Museum 03به دلیل نزدیکی بیشتر موزه هنر به جزیره لازم بود تا این بنا بالاتر از سطح موجهای احتمالی ناشی سیل و طوفان که به طور منظم رخ می دهند، قرار گیرد، اینکار امکان ایجاد پارکینگ در زیر بنا را فراهم کرد. این ترتیب و نظم قرارگیری، امکان ایجاد یک طرح بی سابقه را تسهیل کرده که پارکینگ و مکانهای کاشت گیاهان را با سیستم آبیاری آب ذخیره شده با هم ترکیب می کند. طرح متخلخل پارکینگ که بسیار خلاقانه بوده و در راستای باغهای باران طراحی شده اند تا آب باران را گرفته و آنرا به سسیستم ذخیره برسانند. این نوآوری منابع مالی این پروژه را ذخیره کرده و از صرف شدن آن برای حفر چاه جلوگیری می کند.
کانسپت اصلی پروژه، بر مبنای باغهای معلق توسعه پیدا کرد تا کاربرد عاقلانه از آب، گیاهان بومی سازگار در پیوند با سیستمهایی برای ذخیره آب باران را در بر گیرد. 10 درخت بزرگ غرس شده در حین ساخت و ساز به سایت منتقل شدند و در مکان جدیدشان قرار گرفتند. گیاهان جدید به دلیل توانایی برای ادامه حیات در شرایط آب و هوایی سخت جنوب فلوریدا انتخاب شده اند. بیشتر نوآوریهای پایدار و تکنیکی برای عموم مردم آشکار نیستند، اما به گونه ای در طراحی استفاده شده اند تا فضای زیبا و آرامی را در امتداد ساحل ایجاد کنند و هر دو نوع هنر طبیعی و انسان ساخت را به نمایش بگذارند.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *