جستجو
Close this search box.

بهترین کتابهای حوزه منظر در سال 2015

اگر در جستجوی بهترین تازه های نشر و کتابهای حوزه منظر هستید، این مطلب ده کتاب ارزشمند منتشر شده در سال 2015 که توسط The Dirt انتخاب شده اند را معرفی می کند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

آیا در جستجوی بهترین کتابهای حوزه منظر که به تازگی منتشر شده اند، هستید یا مایلید زمان فراغت خود را صرف کاوش در جدیدترین ایده های طراحی شهرها و محیط کنید؟ The Dirt’s، کتابهای حوزه منظر دارای ارزش در سال 2015 را معرفی کرده است. در این مطلب معرفی کوتاهی از این کتابها آورده شده است.

30:30 معماری منظر

این کتاب توسط انتشارات Phaidon منتشر شده است. کتاب معماری منظر با رویکرد خاص انتشارات Phaidon به شکل جذاب و نوآورانه ای توسط مگان کمبل نوشته شده است. در این کتاب 30 طراح و معمار منظر پیشگام همراه با 30 معمار و طراح منظر مبتدی معرفی شده اند. از معروفترین معماران منظر معرفی شده در این کتاب می توان به Kate Orff، Mario Schjetnan، Martha Schwartz، Kongjian Yu و تعداد دیگری از معماران نام ‌آور اشاره کرد. کتاب 30:30 در حوزه بین المللی منتشر شده و  شامل پروژه طراحانی از 20 کشور مختلف است.
30-30 Landscape Architecture

دوران توسعه پایدار

این کتاب توسط انتشارات دانشگاه کلمبیا منتشر شده است. جفری ساش استاد دانشگاه کلمبیا به عنوان یکی از قدیمی ترین متخصصان در زمینه توسعه جهانی، موضوعات پیچیده و به هم پیوسته را به صورت قابل فهم در این کتاب ارائه داده است که آینده زمین را بررسی می کند. ویلسون می نویسد: “این کتاب با رویکردی الهام بخش و جهان شمول به رشته تحریر در آمده و حرکتی از دیسیپلین به دیسیپلین دیگر است به گونه ای که گویی متخصصین در موضوعات مختلف در نگارش آن نقش داشته اند. کتاب توضیح می دهد که چرا بشریت باید پایداری را به عنوان مهمترین اولویت قرار دهد و بهترین راه برای انجام آن را بیابد.”
The Age of Sustainable Development

طراحی ماهرانه با آب باران: راههای خلاقانه مدیریت طوفان

این کتاب توسط انتشارات Island منتشر شده است. از آنجا که آب و هوا هر روز غیر قابل پیش بینی تر می شود، یافتن بهترین راهها برای مدیریت طوفان و سیلاب جهت کاهش تخریب آن، بسیار اهمیت دارد. گرچه استراتژیهای سنتی مدیریت طوفان در حالت خوشبینانه، پاسخگوی بحران و در بدترین حالت غیر قابل کنترل و بد منظر هستند اما دکتر استوارت اکول و الیزا پنی پکر اساتید دانشگاه پنسیلوانیا در کتاب جدیدشان بیان می کنند که همیشه اینطور نیست، بلکه امکان مدیریت بهینه آبهای روان وجود دارد؛ طوری که ابعاد زیباشناسی نیز لحاظ شود.
Creative Ways to Manage Stormwater

باغهای ارزشمند؛ طراحی منظر طبیعی و معاصر

این کتاب توسط انتشارات Monacelli منتشر شده است. ریچارد هارتلج و سندی فیشر، بنیانگذاران ریخت شناسی زمین (علم زمین شناسی) در سیاتل، ایده های تصویری را در کتابی جمع آوری کرده اند که 60 طرح معاصر دارای ویژگی “زیبایی برای زیبایی” را معرفی کرده است. بیش از 250 عکس تمام رنگی شامل کارهای Andrea Cochran، Raymond Jungles، Christine Ten Eyck، Michael Vergason و تعداد زیادی از افراد دیگر در این کتاب ارائه شده است.
Naturalistic and Contemporary Landscape Design

قدرت فضای زیرساختی

این کتاب توسط انتشارات Verso منتشر شده است. استاد معماری دانشگاه یل و نویسنده کلر استرلینگ کتاب جذابی با موضوع زیرساخت و نقش آن در “قوانین پنهان که فضای اطراف ما را شکل می دهند” نوشته است. کتاب او نگاهی بر “قدرتهای جدید کنترل کننده فضاها و چگونگی خروج از اختیارات دولت” دارد. پس از مطالعه Extrastatecraft، دیگر مانند گذشته درباره مناطق آزاد تجاری، حومه شهر و سایر فرم های فضایی استاندارد فکر نمی کنید.
Extrastatecraft - The Power of Infrastructure Space

پلانها و مناظر پارکهای عمومی

این مقاله از فردریک المستد (Frederick Law Olmsted) توسط انتشارات جان هاپکینز منتشر شده است. Lauren Meier، Hon، Charles Eliot Beveridge و Irene Mills bring، پلانها و طرحهای المستد را که مربوط به 17 پارک عمومی است گردآوری کرده اند که شامل سنترال پارک، پراسپکت پارک، پارک بوفالو و سیستم پارک وی، پارک واشینگتن، جکسون پارک در شیکاگو و Emerald Necklace در بوستون و مونت رویال در مونترال کبک است؛ این کتاب بهترین هدیه برای دوستداران المستد است.
Plans and Views of Public Parks

نوآوری در طبیعت: جهان تازه الکساندر ون همبلت

این کتاب توسط انتشارات Knopf منتشر شده است. نویسنده این کتاب آندریا ولف، زندگی دانشمند و ماجراجوی آلمانی الکساندر ون همبلت، “انیشتین قرن 19” (کسی که مناطق اقلیمی و حیات گیاهی در میان تعداد زیادی از پدیده های طبیعی را کشف کرد) را بررسی کرده است. همبلت همچنین تغییرات آب و هوایی را پیش بینی کرده است. نیویورک تایمز معتقد است این اثر، کتابی “جالب، خوانا، اندیشمندانه، و بر اساس جستجوهای فراوان و …” است.
Alexander von Humboldt's New World

معماری منظر ریچارد هاگ: از طراحی فضای مدرن تا فضای شهری اکولوژیک

این کتاب توسط انتشارات دانشگاه واشنگتن منتشر شده است. تایسا وی، استاد معماری منظر دانشگاه واشنگتن، پنج دهه فعالیت حرفه ای هاگ به عنوان معمار منظر و استاد در زمینه “تحولات در حوزه آموزش معماری منظر” را گردآوری کرده است. حتی در دهه 90، هاگ همچنان به تمرین در سیاتل می پرداخت. گرچه کار او هنوز تموم نشده است، اما میراثش به خوبی مستند شده است.
From Modern Space to Urban Ecological Design

قوانین و منابع برای پاکسازی منطقه و طراحی منظر

این کتاب توسط انتشارات Routledge منتشر شده است. پرفوسور نیل کرکوود، استاد دانشکده طراحی معماری منظر هاروارد و طراح منظر کیت کنن، راهنمای هوشمندانه و عملی برای استفاده از روش phytoremediation ارائه کرده اند که مبتنی بر استفاده از گیاهان برای جذب، حذف یا کاهش آلودگی در فرآیند طراحی منظر است. کرکوود و کنن طرز استفاده از گیاهان مفید در سایتهایی که در حال حاضر آلوده هستند را نشان داده و همچنین “پالت گیاهی با قابلیتهای پیشگیرانهPhyto Technology ” را پیشنهاد داده اند. به علاوه طراحی متفکرانه کتاب در آموزش بهتر بسیار موثر است.
Principles and Resources for Site Remediation and Landscape Design

طرح کاشت در دنیای پسا وحشی

این کتاب توسط انتشارات Press منتشر شده است. معمار منظر توماس رینر و کلودیا وست راهنمایی نوآورانه در مورد طرح کاشت انعطاف پذیر تدوین کرده اند. داگ تالامی نویسنده کتاب “طبیعت را به خانه بیاورید”، گفته است: “رینر و وست با حفظ کارکرد منظر، رابطه طبیعی گیاهان و الگوهای اکولوژیکی از طریق زیباشناسی را ترجمه کرده اند. با استفاده از پیشنهادات آنها می توان باغبانی را از رابطه نامطلوب با طبیعت به حالت مشارکتی تبدیل کرد. این کتاب بر اساس مطالعات گسترده و مملو از پیشنهادات جالب، راهنمای جهانی معماری منظر پایدار است که همه ما منتظر آن بودیم.”
Designing Plant Communities for Resilient Landscapes

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *