جستجو
Close this search box.

مکانهای سوم و زندگی جمعی در خیابان

مکانهای سوم اماکنی هستند که مردم مرتباً بتوانند برای ملاقات با افراد به آنجا بروند. آنها دارای میزان بالایی از شخصی سازی و نفوذپذیری نسبت به خیابان هستند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


Outdoor sitting space“مکانهای سوم” به مکانهایی اطلاق می شود که مردم به صورت مداوم می توانند برای دیدار و ملاقات دوستان، همسایه ها، همکاران و حتی غریبه ها به آنجا روی آوردند. تحقیقات در زمینه تجارت در خیابانهای اصلی پیاده محور در سه شهر ایالت ماساچوست بیانگر این است که مراکز تجاری که فضاهایی به عنوان “مکانهای سوم” دارند در مقایسه با مراکز تجاری دیگر به طور قابل ملاحظه ای دارای فضاهای بیشتری برای نشستن در فضای بیرون از مغازه بوده و امکانات زیادی جهت سایه اندازی فراهم می کنند. در ضمن “مکانهای سوم” دارای میزان بالایی از شخصی سازی فضا و نفوذپذیری نسبت به خیابان هستند.

گردآوری و ارائه: شبنم محمدزاده


Source: Mehta, Vikas, and Jennifer K. Bosson. (2009). Third Places and the Social Life of the Street. Environment and Behavior 42(6), 779-805.


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

2 پاسخ

    1. سلام
      برای مطالعه کل مطلب در بخش source بر روی لینک کلیک کنید. به صفحه مقاله در سایتهای مربوطه منتقل می شوید. چنانچه مطلب رایگان باشد کل مقاله را می توانید دانلود کنید.
      اما اگر رایگان نبود ممکن است از طریق جستجو در اینترنت بتوانید مطلب را به صورت رایگان در سایتهای متفرقه پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *