جستجو
Close this search box.

تاثیر مناظر طبیعی بر بی تفاوتی انسان نسبت به آینده

نتایج مطالعات نشان می دهد که در مواجه فرد با طبیعت، بی تفاوتی او نسبت به آینده، در قیاس با زمانی که با مناظر شهری روبرو می شود 10 تا 16 درصد کاهش می یابد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب


exposure to natureمردم بعد از مواجهه با طبیعت ارزش زیادی برای آینده قائل می شوند. نتایج سه مطالعه (دو تجربه آزمایشگاهی و یک مطالعه میدانی) نشان می دهد که در مواجه فرد با مناظر طبیعی، بی تفاوتی او نسبت به آینده، در قیاس با زمانی که با مناظر شهری روبرو می شود 10 تا 16 درصد کاهش می یابد. بنابراین نشانه های محیط طبیعی، مردم را ترغیب می کنند تا اندوخته های بزرگتر را با وجود اینکه دیرتر هم به دست می آیند، نسبت به آنهایی که کوچکتر، کم ارزش تر و دست یافتنی تر هستند، ترجیح دهند.

گردآوری و ارائه: شبنم محمدزاده


Source: Van der Wal, Arianne J., Hannah M. Schade, Lydia Krabbendam, and Mark van Vugt. (2013). Do natural landscapes reduce future discounting in humans? Proceedings of the Royal Social of Biological Sciences, 280(1773). doi: 10.1098/rspb.2013.2295


با دریافت فایل ارجاع دهی، از طریق نرم افزار Endnote اطلاعات مربوط به ارجاع در متن مقاله (Citation) و درج در فهرست منابع (Bibliography) در اختیار شما خواهد بود. برای آشنایی با نحوه ورود منبع و استفاده از آن با برنامه Endnote در محیط Word به صفحه راهنما مراجعه کنید.

فایل Endnote

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *