جستجو
Close this search box.

پارک شیکاگو رقیب پارک مشهور هزاره

از زمان طراحی پارک شیکاگو توسط جیمز برنت در سال 2005 تاکنون، این پارک بخشی از منطقه شده و توسعه دهندگان محلی لقب روستایی در قلب شهر را به آن داده اند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

پارک شیکاگو در لیک شور شرقی برای خود نامی را به عنوان رقیب پارک مشهور هزاره دست و پا کرده است. از زمان احداث این پارک در سال 2005 تا به حال این پارک نه تنها بخشی از منطقه پارک شیکاگو شده است بلکه توسعه دهندگان محلی نام مستعار روستایی در قلب شهر را برای این پارک انتخاب کرده اند. این پارک 3.5 هکتاری توسط دفتر جیمز برنت از هوستون طراحی شده است. این شرکت که در سال 1989 تاسیس شد، دارای سابقه ای طولانی است و علاقه ای آنها به معماری منظر در فضاهایی که خلق می کنند، منعکس می شود. این شرکت برای کمک به معماران طرح اصلی در پروژه و همچنین کمک به تدوین چهارچوبهای فضای باز که بعدها در طراحی و توسعه پارک استفاده می شوند، به کار گرفته شد.

مکان اولیه برای حال و آینده

این پارک در میانه طرح اصلی مجتمع 28 هکتاری لیک شور، در حلقه درونی شیکاگو واقع شده است. این پارک در لیک شور شرقی، حیاط اصلی ساکنینی شده است که در آنجا زندگی و کار می کنند. این توسعه مشرف به تلاقی رودخانه شیکاگو و دریاچه میشیگان است و بر اساس نظر طراح پارک – جیمز برنت – این پارک هدیه طبیعت در میان انسانهاست. این پارک چیزی بیش از یک طراحی حیرت انگیز است. این مکان یک واحه 6 هکتاری در وسط شهر است که 100 گونه متفاوت از گیاهان و درختان را در خود جای داده است. این  فضاهای سبز تا سالیان سال عناصر مقاومی خواهند بود و نسلهای آینده آنها را دوست خواهند داشت.

بادبان قایق منبع الهام طراحی پارک

در نگاه اول دو مسیر اصلی در سایت دیده می شوند که طراحی آنها منعکس کننده بادبان قایقهایی است که می توان آنها را از بندر مجاور دید. این مسیرها به عنوان مسیرهای اصلی در سراسر سایت عمل می کنند که در طول هر کدام، فواره های آب، فضاهای نشستن و گلهای تزئین شده وجود دارد که موجب پرسه زنی و گشت و گذار می شوند. در طول برنامه ریزی، طراحان متوجه شدند که به علت سیستم حمل و نقل سه سطحی شهر شیکاگو، تغییرات ارتفاعی در سایت 25 فوت بوده است. طراحان این چالش را به یک فرصت تبدیل کردند و از توپوگرافی برای خلق فضای صمیمی تر و محصور استفاده شد. برای غلبه بر توپوگرافی پله های بزرگی ساخته شد که به عنوان گسترش محور خیابان مردم را به داخل پارک می آورد، و یک دید اجباری از پارک را عرضه کرده و به عنوان یک فضای جمعی برای رویدادها عمل می کند. اما این پارک چیزی بیشتر از مکانی برای راه رفتن و استراحت کردن ارائه می دهد. فرصتهای آموزشی برای افرادی که مشتاق یادگیری هستند در اینجا فراوان است. به سادگی می توانید یک کپی از راهنمای گیاه شناسی پارک که لیستی از نامهای گیاهان رایج همراه با یک نقشه و توضیح کوتاهی از گیاهان را دانلود کنید به نحوی که سفر باغبانی شما می تواند تا اطراف شهر نیز ادامه یابد.
Lakeshore East Parkبچه ها نیز در اینجا مورد خوشامدگویی قرار می گیرند و طراحان پارک برای انها محوطه بازی محصوری را طراحی کردند که شامل بازیهای تعاملی با آب و سازه های بازی رنگی که از تایرهای بازیافتی ساخته شده اند، می شود. برای والدین بچه ها نیز یک فضای سایه دار برای نشستن ایجاد شده است که از آنجا به راحتی می توانند بازی فرزندان خود را مشاهده و از اینترنت بی سیم لذت ببرند یا آنها می توانند با دویدن همراه با کودکان خود در میان فواره های آب خود را خنک کنند. برای صاحبان حیوانات خانگی هم مکان ایمنی برای بازی وجود دارد. پارک سگها با توپوگرافی متنوع، خاکریزها، راههای عبوری و فضاهای  طراحی شده معین و استفاده از ویژگیهای متنوع آب برای تامین سرگرمی حیوانات خانگی و صاحبانشان طراحی شده است.
در شب هم این پارک، مردم را به سوی خود جذب می کند، مجموعه ای از آبنماهای نورانی و فواره های روشن شده که بازتاب تلالو آنها در آب، جلوه ای بی نظیر را ایجاد می کند. همچنین از نورپردازی خاصی برای روشن شدن پله ها و گذرها استفاده شده است که پارک را از چشم انداز بالای برجهای پیرامون نیز زیبا ساخته است. وقتی باز توسعه 4 بیلیون دلاری پارک به اتمام برسد، پارک به مرکزی برای 4950 واحد مسکونی، 1500 اتاق هتل، 2.2 میلیون فوت مربع فضای ناخالص تجاری، 77000 فوت مربع برای فضای خرده فروشی و یک مدرسه ابتدایی تبدیل خواهد شد.
از بین جوایزی که این پارک برنده شده است می توان به جایزه بهترین فضای باز و بهترین پارک جدید در شیکاگو از طرف مجله شیکاگو، جایزه منتخب برنامه ریزی و طراحی از سوی مجله سازندگان و جایزه افتخاری در طراحی از بخش جامعه آمریکایی معماران منظر از تگزاس اشاره کرد.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *