جستجو
Close this search box.

جنگل گیسوم منظری با دو چهره متفاوت

در جنگل شگفت انگیز گیسوم شاهد دو نوع پوشش گیاهی طبیعی با درختان بومی و دست کاشت با درختان کاج هستیم که وحدت و یکپارچگی منظر طبیعی آنرا از بین برده است.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

Mojgan Rasouli for kamyab kianiگیسوم جنگلی شگفت انگیز و مستعد برای گردشگری در غرب استان گیلان است. در این جنگل شاهد دو نوع پوشش گیاهی طبیعی با درختان بومی و پوشش دست کاشت با درختان کاج هستیم. در سمت راست تصویر، پوشش گیاهی طبیعی در هم تنیده و غیر منظم و در سمت چپ مسیر، پوشش گیاهی منظم و دست کاشت دیده می شود. این اتفاق دو چهره متفاوت در منظر گیسوم ایجاد کرده که وحدت و یکپارچگی منظر طبیعی را از بین برده است. اما پوشش دست کاشت در عین حال فرصتی را برای گردشگران ایجاد کرده که می توانند در فضای باز زیر درختان به تفریح و اقامت بپردازند. شاید این اقدام،‌ مانع از گزند به منظر طبیعی سمت راست شود.

Gisum, a landscape with two different faces
عکس از مژگان رسولی و توضیح از کامیاب کیانی / جنگل گیسوم / گیلان / بهار 1395

نمونه نامناسب

2 پاسخ

  1. سلام…خب این نمونه مناسب هستش دیگه..چرا نوشتید نمونه نامناسب؟ الان به نظرم یک اتمسفر جالب در دوطرف ایجاد شده….(اتمسفر مکان)

    1. به نظرم منظور نویسنده انتقاد از احیای جنگل با گیاهان غیر بومی و البته نظام کاشت متضاد با بستر بوده و به همین دلیل نمونه نامناسب تشخیص داده شده است. اما در پایان نیز با رویکردی واقع بینانه اعتراف کرده است که با توجه به اینکه نمی توان مانع حضور انسان و تاثیرات مخربش در جنگل شد، شاید این اقدام نامناسب، خود مقصد توریست باشد و سبب شود تا قسمت اصیل جنگل از گزند انسان در امان بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *