جستجو
Close this search box.

طراحی لوکس معاصر، تلفیق معماری قدیم و جدید

در طراحی لوکس یک مجتمع مسکونی در بانکوک با کمترین مداخله از یک درخت 70 ساله محافظت شده و طرح از طریق تکنولوژی پیشرفته با طبیعت ارتباط برقرار می کند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

در یکی از مناطق تجاری بانکوک مجموعه ای از آپارتمانها قرار دارند که مجتمع ویا بوتانی نیز در بین آنها قرار گرفته است. طراحی قابل توجه و معاصر این مجموعه با استفاده از کمترین مداخله از یک درخت 70 ساله محافظت می کند که محیط طرح را در حالی که از طریق تکنولوژی پیشرفته با طبیعت ارتباط برقرار می کند، بهبود می بخشد. ویا بوتانی یک پروژه مسکونی موفق است که توسط سنسیری ساخته شده است. مرزهای پروژه توسط درختان کوچکی مشخص شده اند تا اکسیژن تازه را ضمن تصفیه خاک از محیط شهری تامین کنند. همچنین این درختان باعث ایجاد سایه و کاهش گرمای شهر که بر پروژه تاثیر می گذارد، می شوند.

زندگی در یک اثر هنری

پروژه مسکونی ویا بوتانی بخشی از مجموعه زیبای سنسیری است که با مفهوم یک اثر هنری ساخته شده است. هدف از طراحی به وجود آمدن تجربه ای از یک سبک زندگی زیبا در میان زیباییهای هنری بوده است. این هدف دارای اتصالی واقعی به شکوه طبیعت زیر سایه یک درخت با عظمت است، درختی که نسلها رشد کرده است. در توسعه و گسترش پروژه، تمهیداتی برای اتصال واقعی به شکوه طبیعت زیر سایه درخت عظیم اندیشیده شد. درختی که نسلها رشد کرده بود. معمار تصمیم گرفت تا با طراحی پیچیده و پایدار از درخت محافظت کند. بدین ترتیب حس محافظت و راحتی برای درخت و ساکنینی که علاقه به جستجو و تجربه محیط داشتند را ایجاد کرد. به همین جهت درخت به عنوان منبع تولید اکسیژن ساکنین باقی ماند و نشانه ای از گذشته سایت بود.
Luxurious Contemporary Designموقعیت ویا بوتانی در یکی از آرام ترین و مناسبترین مناطق بانکوک است. این منطقه امکان دسترسی به بسیاری از فروشگاهها و غذاخوریها در نزدیکی مرکز شهر را دارد. با قرار گرفتن بهترین مدارس بین المللی شهر در نزدیکی این محل، اینجا مناسبترین مکان برای سرمایه گذاری افراد در خارج از شهر است؛ کسانی که از سر و صدا شهر گریزان هستند اما نمی خواهند هر روز برای رفتن به سر کار مسافت طولانی را طی کنند. در نتیجه اجاره خانه در این منطقه بسیار گران است. این پروژه مکانی کوچک و صمیمی شامل 137 واحد در ساختمانی 8 طبقه با پارکینگ کافی در زیر ساختمان است. ساخت و ساز توسط برخی از بهترین معماران تایلند به شکل تلفیقی از هنر و طبیعت صورت گرفته است.
اتصال به سایر نقاط شهر در طراحی این پروژه در نظر گرفته شده است. اتصال به گستره شهری از طریق مترو یا ایستگاه قطار هوایی به خوبی تاکسی و اتوبوس امکانپذیر است. مجتمع های خرید، رستورانها و مراکز تفریحی تنها در چند قدمی هستند. هر واحد به صورت مدرن و معاصر طراحی شده است. مجموعه پروژه شامل استخر بزرگ و یک باغچه دلپذیر است که محیط عالی برای لذت بردن از سکوت خارج از شهر را فراهم می کند. پروژه ویا بوتانی در ژوئن 2013 تکمیل شد. معماران در ایجاد تعادل میان طبیعت و سبک طراحی معاصر موفق عمل کرده اند. آنها نه تنها وظیفه خود در نقشه کشی را به خوبی انجام دادند، بلکه منظره زیبا و دلپسند در نماهای خارجی طراحی کردند. با توجه به قرار گرفتن پروژه در مرکز شهر بیشتر مردمی که در ویتانا زندگی می کنند اغلب ویا بوتانی را به صورت مکانی لوکس و شیک مشاهده کرده اند. در تجسم این مجتمع، می توانید طبیعت و هوای تازه را احساس کنید. این منطقه مکان مناسبی برای اقامت است که ترکیبی از آب و سرسبزی طبیعت را داراست، در واقع مکانی به منظور لمس تعالی برای تمام حواس است. پروژه و محیط آن حس راحت بودن در این فضا را القاء کرده است.
برای اطلاعات بیشتر و دیدن تصاویر این پروژه به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *