جستجو
Close this search box.

30 شرکت مطرح در زمینه معماری منظر

30 شرکت مطرح در معماری منظر به همکاری میان رشته ها و نوآوری پرداخته اند. هریک از این شرکت ها با سبک منحصر بفرد در طراحی پروژه ها و ایجاد حس مکان شهرت دارند.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

چه چیزی یک شرکت معماری منظر را مطرح می کند؟ رمز موفقیت شرکتهای بزرگ گرفتن جایزه یا مشهور بودن نیست. آنها به خاطر روش طراحی خاص خود شاخص شده اند و استعداد خاص آنها سبب این موفقیت است. در ادامه با ارائه فهرستی از شرکتهای معماری منظر ارائه می شود. قرار گرفتن شرکتها در این لیست فقط به دلیل جوایز و شهرت آنها نیست، بلکه برای پیچیدگی منحصر بفرد در طراحی و همچنین تجربه خوشایند افراد هنگام بازدید از پروژه های آنها باعث شناخته شدن آنها و قرار گرفتن در این لیست است.
این شرکتها به ترتیب حروف الفبا (لاتین) عبارتند از:

AECOM

این شرکت چند منظوره به صورت هولدینگ از مهندسان و معماران تا برنامه ریزان و معماران منظر را استخدام می کند و به علاوه این افراد، تعداد زیادی از شرکتهای معروف در بازار را نیز به کار گرفته است. این شرکت تقریباً در تمام دنیا شعبه دارد و پروژه های معماری منظرش شامل مناظر چند هکتاری، پارکهای شهری کوچک، منابع دولتی، مرکز شهرها و محوطه های دانشگاه است.

باغ مثلثی آیالا در فیلیپین، طراح: AECOM
آندرئا کوکران (Andrea Cochran Landscape Architecture)

این تیم طراحی، فضا را در میان انضمام و یکپارچگی منظره پردازی، هنر و معماری هدایت می کند. کار آنها طراحی مرزها با استفاده از پالتی کنترل شده از مصالح و خلق لبه هایی است که مرز بین محیط طبیعی و ساخته شده را محو می کند. این سبک طراحی به تیم کمک کرد که جایزه طراحی بین المللی در سال 2014 را دریافت نماید.

استودیو طراحی بنزلی (Bensley Design Studio)

این استودیو طراحی در بانکوک و بالی واقع شده و از سال 1989 شروع به فعالیت کرده است و بیش از 150 طراح، هنرمند، معمار منظر، طراح داخلی و معمار را استخدام کرده است. این شرکت اغلب برای هتلهای پنج ستاره کار طراحی انجام می دهد، اما در تلاش است برای ارائه طراحی کل مجموعه از جزئیات منحصر بفردی همچون سطل های زباله، میزها و مبلمان های دیگر استفاده کند.

شرکت طراحی ورکشاپ (Design Workshop Inc)

این شرکت مشهور جهان در حدود چهار دهه به عنوان یک پیشرو در فرآیند طراحی بر اساس روش خاص خود بوده است. سیستم قدیمی طراحی در این شرکت، یک روند اختصاصی است که با ایجاد تعادل بین حساسیت های زیست محیطی، روابط اجتماعی، زیبایی هنری و کارآیی اقتصادی به دنبال نمایش نمایش نتایج قابل اندازه گیری است.

شرکت EDSA

یکی از بزرگترین شرکتها با تیمی بیش از 125 عضو است که روشی را در جهت اصلاح نگرش دنیا به پروژه ها در یک زمان با علاقه شدید و به طور کامل تلاش می کند. در طول 50 سال کار تجاری، این شرکت بیش از 250 جایزه به دلیل نوآوری و پایداری در پروژه ها دریافت کرده است.

طرح کاشت چهارفصل در اورلاندو، طراح: EDSA
معماران منظر ادموند هولاندر (Edmund Hollander Landscape Architects)

این شرکت در سال 1989 تاسیس شد و از طریق ارائه ظریف و دقیق نقوش معماری به چشم اندازی فراتر، در جستجوی خلق یک منظر عملکردی مانند یک ساختمان است. این شرکت از سال 2003 تا 2011 هر سال از نظر انجمن علمی معماران منظر آمریکا در تراز محلی و ملی مورد تایید واقع شده است.

شرکت نیکول گوتری گوستافسون (Gustafson Guthrie Nichol Ltd)

این شرکت 15 ساله در سیاتل واشنگتن واقع شده و برنده جایزه بین المللی در سال 2011 بوده است. طرح های این شرکت به نحوی است که فرم زمین در هر فضایی با دقت شکل داده شده تا احساس آرامش در بطن و اطمینان خاطر در تمام مدت حاصل شود، این اطمینان می تواند با ازدحام همراه با شلوغی باشد و یا لحظه هایی از تفکر یا با ترکیبی از هر دوی آنها ارائه شود.

معماران سایت اچ ام وایت (HMWhite Site Architects)

این شرکت به دلیل خلق مناظر با عملکرد بالا و چند منظوره که ریشه در نیازهای پویا سایت و کاربران آن دارد، به خود می بالد. جایزه کسب شده در پروژه هایی مانند طرح های شهری، تجاری، هتل آپارتمان، موسسات و فضاهای مسکونی، همه و همه فلسفه طراحی چند فرهنگی شرکت را نشان می دهند. همچنین آنها در لیست کوتاه جایزه طراحی ملی در سال 2014 قرار دارند.

شرکت هارگریوز و همکاران (Hargreaves Associates)

فعالیت کاری این شرکت نسبتاً کوچک با چندین دفتر کاری در ایالات متحده و انگلیس آغاز شد. طراحی های این شرکت شامل طیف وسیعی از طراحی شهری، آبنماها، پارکهای عمومی و پلانهای مسکونی است. تنها دغدغه اصلی هارگریوز و همکاران، ارتباطات است. ارتباط میان فرهنگ و محیط و ارتباط بین زمین و مردمش.

هاسپر (Hosper)

دفتر شرکت طراحی چند رشته ای هاسپر در هلند واقع شده و فعالیت آن بیشتر بر معماری منظر و توسعه شهری متمرکز است. اصول طراحی شرکت طراحی هاسپر، همکاری و پذیرش نظر هنگام ترسیم پلانها است. پروژه های طراحی شده توسط هاسپر با مشارکت کارفرمایان در پروسه طراحی، صراحتاً رضایت بازدیدکنندگان از این پروژه ها را در پی داشته است.

طراحی ورودی پارکینگ در آمیخته با آبنما، طراح: هاسپر
شرکت جیمز کرنر (James Corner Field Operations)

این شرکت در  طراحی شهری و معماری منظر پیشرو است. دفتر اصلی آن در نیویورک واقع شده است و دفاتری نیز در هنگ کنگ و لندن دارد. این شرکت به دلیل اجرا پروژه های سطح بالا مانند هایلاین در نیویورک و پارک کشاورزی در ممفیس و فضای بازی پارک الیزابت کویین لندن شناخته می شود.

هایلاین به عنوان نمونه برجسته از تنوع کاشت در فضای شهری، طراح: جیمز کرنر
جونز و جونز (Jones & Jones)

باور شرکت این است که تعهد، ریشه در شنیدن و یاد گرفتن از زمین دارد. آنها حقایق محلی را با انتخاب دقیق ابزار و مصالح بیان می کنند و احترام ویژه ای برای ریتم های طبیعت، فرهنگ و جامعه محلی قائل هستند. فلسفه شرکت برای به کار بردن معماری منظر به عنوان طرح راهنما و در نهایت تلاش برای احترام به ارتباط مردم با مکان شامل مشاهده رودخانه ها به صورت ارگانیسم، غوطه ور شدن در منظر سبب اهمیت دادن به ثبت چشم انداز در مدلهای GIS طراحی شده است.

پل عابر پیاده ونکوور، طراح: جونز و جونز
استودیو  لندورکز (Landworks)

این شرکت توسط مایکل بلیر تاسیس شد و جایزه استودیو توسعه مناظر نوآورانه را برای طیف وسیعی از انواع پروژه ها دریافت کرده است. اعضاء تیم که اکثراً در آموزش طراحی فعال هستند، پیشینه های حرفه ای مختلفی دارند. آنها روند میان رشته ای را در طراحی خود در پیش گرفتند و با همکاری و استقبال از مشتریان، طراحی حرفه ای متحد و انجمن گونه ای را آغاز کرده اند. آنها فضاهای مفید، با مفهوم و پایدار را توسعه می دهند که جوابگوی زمینه و مقیاس خود باشند.

مارتا شوارتز و همکاران (Martha Schwartz Partners)

طراحی به عنوان یک عامل بسیار مهم در پایداری است و این شرکت اعتقاد دارد که باید از اینگونه طراحی ها قدردانی شود. به همین جهت این شرکت مناظری را با ترکیب هنر و شهرسازی ایجاد می کند که به عنوان پایه و اساس برای شهرهای پایدار، در تمام جنبه ها و بخش های زندگی شهری شناخته می شوند. این تیم با به کارگیری رنگهای خاص و اشکال قوی با الهام از خصوصیت، تعلق خاطر، هویت، گرایش و فردیت، مردم را قادر ساخته است  تا با یک مکان ارتباط حسی برقرار کنند. مارتا شوارتز به عنوان یکی از زنان برتر در زمینه معماری منظر در مطلبی با عنوان “هفت زن برتر در معماری منظر که باید آنها را بشناسید” در سایت معمار منظر معرفی شده است.

فرش قرمز منتظر ورود شماست، طراح: مارتا شوارتز
گروه طراحی MESA

این شرکت که در دالاس، تگزاس واقع شده است، بیش از 30 سال تجربه کاری دارد و برنده جوایز معماری منظر، برنامه ریزی و طراحی شهری شده است. رزومه کاری  این شرکت شامل طراحی انواع فضاها، از جمله  باغهای خصوصی تا فضاهای با مقیاس بزرگتر و پروژه های برنامه ریزی جامع است. همه این پروژه ها با آگاهی به اینکه هر کاری که صورت می گیرد باید برای نسلهای آینده ارزشمند باشد، انجام می شوند.

مایکل فان فالکنبرگ و همکاران (Michael Van Valkenburgh Associates Inc)

این شرکت، یک شرکت معماری منظر است که در سال 1982 بنا نهاده شد. این شرکت طیف گسترده مقیاس مناظر را از شهر گرفته تا فضاهای دانشگاهی و باغها که سازگار با محیط زیست و دارای غنای تجربی هستند را طراحی کرده است. این شرکت توسط انجمن معماران منظر آمریکا، خدمات پارکهای ملی ایالات متحده و اعتماد ملی برای اماکن تاریخی و همچنین توسط گروه های متعدد دیگر به خاطر پروژه های اجرا شده خود به رسمیت شناخته شده است.

بخشی از حیاط، طراح: مایکل فان فالکنبرگ
شرکت نلسون برد ولتز (Nelson Byrd Woltz Landscape Architects)

فلسفه اصلی طراحی این شرکت این است که افتخارات، تاریخ محلی و بافت طبیعی یک سایت را از طریق یک فرآیند دیداری، تفسیر خلاق و ساخت و ساز به نمایش می گذارد. این شرکت از زمان بازگشایی در سال 1985 تا به امروز بیش از 80 جایزه محلی و ملی را دریافت کرده است و در تعدادی انتشارات بین المللی برجسته شده است.

اوهم فن سوئد و همکاران (Oehme van Sweden & Associates)

با گذشت قریب به 40 سال از تاسیس، این شرکت به طور گسترده ای در سبک معماری منظر آمریکا برای خود اعتبار کسب کرده است. این شرکت به دلیل پیشگام بودن در روش طراحی سبز در معماری منظر که ارتقاء دهنده یک سبک کاشت در طبیعت است، در سراسر دنیا شهرت کسب کرده است. این روش طراحی به دلیل اهمیت پایداری خشکسالی های هر ساله، اجتناب از به کارگیری ماده ضد آفت و تمرکز بر فهم خاکهای محلی مورد استقبال قرار گرفته است.

گروه OLIN

دفتر آن در فیلادلفیا و لس آنجلس واقع شده است. شرکت در زمینه تاثیر مثبت ارتباطات بین معماری منظر و طراحی شهری فعال بوده است. آنها طرفدار خلق هنرمندانه، تحول عمومی و تمرین در طیف وسیعی از مقیاس ها شامل محیط زیست، سیستمهای منطقه ای، مناطق شهری، سایتهای دانشگاهی، پارکهای مدنی، میدانها، و باغهای خصوصی هستند. با استفاده از پایداری به عنوان اصل اساسی و یک رویکرد جامع در طراحی، این شرکت توجه بین المللی را برای کار خود به دست آورده است.

خاکریزی حاشه رودخانه، طراح: گروه OLIN
معماران منظر PWP (پیتر واکر و همکاران)

این گروه از معماران منظر، اخیراً برای کار بر روی بنای یادبود ملی 11 سپتامبر در نیویورک شناخته شده اند، در حالی که این گروه نزدیک به 30 سال سابقه فعالیت دارند. فرآیند طراحی از نگاه آنها ترکیبی از دانش، تاریخ و سنت با تسلط بر مباحث روز و منظر معاصر است. شرکت تسلط بر ساخت و ساز را با تجربه آخرین فناوری ها و نوآوری به دست آورده است.

یادبود حادثه 11 سپتامبر، طراح: پیتر واکر
رید هیلدربرند (Reed Hilderbrand)

باور این گروه این است که زمانی که ما در کار، درس، زندگی، بازی، حرکات، سفر و یا زندگی ارتباطی عمیق تر ایجاد کنیم زندگی تجارب آرمانی تری را به ارائه می دهد. به همین جهت منظر طراحی شده به ما اجازه می دهد تا پتانسیل این روابط عمیق را درک کنیم. برای آنها انگیزه فرم دهی معنادار زمین در پروژه ها، تاریخ یک سایت و شخصیت خاص زمین مانند شکل، خاک، رطوبت و پوشش گیاهی آن است به خاطر این فلسفه کاری، پروژه های این شرکت دو جایزه طراحی سالیانه انجمن معماران منظر آمریکا را دریافت کرده و همچنین شهرت فراوانی در سطح منطقه ای و  بین المللی نیز به دست آورده اند.

گروه SWA

در آغاز نام شرکت مخفف ساساکی، واکر و همکاران بود که در سال 1957 در واترتون واقع در ماسوچست توسط هیدئو ساساکی و پیتر واکر تاسیس شده بود. این رویه سبب شد که این شرکت به عنوان یکی از اولین شرکتها در سواحل غربی ایالات متحده باشد که تمامی کارمندان آن، به نوعی سهامدار و صاحب آن تلقی می شوند. این شرکت شهرتش را مدیون جذب طراحان شناخته شده و ماهر  است و هنوز به این رویه ادامه می دهد. به هین جهت برنامه ریزی در تجارتها و پروژه هایش برای همه شناخته شده است.

فضای سبز و پارک حاشیه برج الخلیفه، طراح: گروه SWA
ساساکی و همکاران (Sasaki Associates Inc)

در سال 1953، هیدئو ساساکی شرکت را تاسیس کرد و تاکنون این شرکت در مواردی مثل معماری، طراحی داخلی، برنامه ریزی، طراحی شهری، معماری منظر، طراحی گرافیکی و مدیریت منابع مالی و نرم افزار رشد داشته است. این شرکت یک چارچوب برای راه حلهای پایدار که وجه اشتراک تمامی کارهایش است خلق کرده است. چارچوب این شرکت اهداف و آرمانهایش را وضع می کند. اهدافی که باعث شده نسبت به پروژه ها مسئول باشند..

گروه اسمیت (Smithgroup JJR)

در توسعه یک فرآیند که به آزمایشگاه فضایی نام گرفته است و کارفرمایان می توانند دقیقاً شاهد تیم طراحی باشند که چگونه با استفاده از مشاهده نظم گسترده تصاویر تجسم و منابع شان را انتخاب می کنند. این فرآیند قطعا موفق است که صدها جوایز را به خود اختصاص داده است.

استن تک (Stantec)

این شرکت چند رشته ای با در خدمت داشتن بیش از 170 معمار منظر، همانند سایر شرکتهای حرفه ای قادر است در پروژه های متعدد بدون توقف فعالیت داشته باشد. طرحهای این شرکت با در نظر گرفتن جامعه و توجه به آن در برگیرنده مقیاس ها و عملکردهای متفاوتی است؛ از سایتهای دانشگاهی گرفته  تا باغهای شفابخش و مجتمع های ورزشی.

توماس بازلی و همکاران

این شرکت بیشتر از 35 سال است که فضاهای عمومی که باعث جذب مردم می شوند را خلق کرده است و افتخاراتی را در سطح محلی کسب نموده است. پروژه های این شرکت در بازه ای از مطالعات، برنامه ریزی تا ساختن پارکهای شهری، آبنماها، شرکتهای تجاری، مجتمع های مسکونی و مناظر تفریحی فعالیت داشته است. مقیاس های دامنه کاری آن نیز شامل طرح های جامع، طراحی میادین شهری تا فضاهای کوچک شهری، طراحی باغ، مجسمه سازی و مبلمان شهری است. در تمام مقیاس ها، مرکزیت که به عنوان رویکرد طراحی شرکت و بر اساس اعتقاد بازلی انتخاب شده، رعایت شده است. به همین جهت فضاهای باز عمومی طراحی شده، فضاهای با اشتراکات ذهنی بالا بوده و سبب ایجاد فضای جمعی می شود.

شرکت T.R.O.P – terrains + open space

تیم طراحی این شرکت برای ایجاد طرح های منحصر بفرد برای هر پروژه کاری تلاش می کند. پروژه های این شرکت که شامل هتلها، فضاهای مسکونی، تجاری و تاسیسات است را می توان در سراسر آسیا دید که توسط انجمن معماران منظر آمریکا معرفی شده است.

باغ هتل هیلتون در پاتایا، طراح: T.R.O.P
تورن اسکیپ (Turenscape)

این شرکت به عنوان یک موسسه طراحی سطح اول توسط دولت چین به رسمیت شناخته شده و با استخدام بیش از 600 حرفه چند رشته ای، از جمله معماران منظر، معماران، برنامه ریزان شهری و طراحان محیط زیست، دارای کادری حرفه ای است. پروژه های این شرکت نه تنها در چین، بلکه در خارج از آن توسط انجمن معماران منظر آمریکا و سازمانهای متعدد دیگر شناخته شده است. کارهای این شرکت را می توان با رنگهای روشن و عناصر سنتی چینی به کار رفته در عناصر طراحی آن شناخت.

صحنه های باور نکردنی در باغ شناور، طراح: تورن اسکیپ
شرکت والاس رابرتز و تاد (Wallace Roberts & Todd LLC)

این شرکت دارای یک عملکرد ملی و منطقه ای برای برنامه ریزان، طراحان شهری، معماران منظر و معماران خود است که مقر اصلی آن در فیلادلفیا است که در سال 1963 افتتاح شد. اصالت پروژه های آن از پایداری نشات گرفته است که به بهبود کیفیت محیط های طبیعی و ساخته شده در مناظر منجر شده است. استراتژی این شرکت این است که منابع طبیعی، عدالت اجتماعی، رفاه اقتصادی و ایجاد زیستگاه های قابل زندگی انسان که منعکس کننده میراث محلی، فرهنگ و ارزشها هستند را حفظ نماید.

وست 8 (West 8)

25 سال قبل از اینکه شرکت تاسیس شود، تیم آن، خود را به عنوان یک تیم پیشرو و بین المللی 70 نفره از معماران، طراحان شهری، معماران منظر معرفی کرده بود. آنها در حال حاضر علاوه بر دفتر مرکزی در روتردام، دارای دفاتری در بلژیک و نیویورک است. این شرکت چند عملکردی، متخصص در مقیاسهای بزرگ برنامه ریزی جامع شهری، مداخلات منظرین، پروژه های آبنما، پارکها، میادین و باغها است و پروژه های آن جوایز متعددی را به دست آورده اند.

هلند جدید در مسکو، طراح: گروه وست 8

این 30 شرکت به عنوان نمونه در معماری منظر مطرح شدند که به همکاری میان رشته ها و نوآوری در طراحی پرداخته بودند. آنچه که در بین آنها مشترک به نظر می رسد، این است که طراحی هر یک به واسطه سبک منحصر بفرد در هر پروژه و ایجاد حس مکان به راحتی قابل شناخت است.

منبع: +

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *