برخی از دانشجویان منظر در طول دوران تحصیل خود را مستعد نمی دانند. اما تکنیک هایی هست که به آنها کمک می کند. این نوشتار به ارائه راهکارهای پیشرفت می‌پردازد.
هیچ داده ای یافت نشد

مشخصات مطلب

بسیاری از دانشجویان رشته معماری منظر در طول دوران تحصیل خود به مشکلات متعددی در زمینه تحصیلی بر می خورند و در اغلب موارد خود را مستعد تحصیل در این رشته ندانسته و در زمره دانشجویان ضعیف قرار می گیرند. اما با تکنیکها و پشتکار می توان بر این امر غلبه کرد و در این رشته به پیشرفتهای خوبی نیز دست پیدا کرد. این نوشتار به موضوع تلاشهای دانشجویان منظر و اینکه چه راههایی برای پیشرفت آنها وجود دارد، می‌پردازد.
برای تبدیل شدن به یک معمار منظر، که این مهم خود امری دشوار است، نیاز است دانشجویان در تمامی مراحل تحصیل خود با موضوع منظر درگیر بوده و بدین ترتیب به موفقیت دست یابند. اگر شما در حال حاضر دانشجوی منظر هستید یا سالها پیش دانشجوی منظر بوده اید، این احتمال وجود دارد که رابطه ای بیشتر از فقط آشنایی صرف با منابع این حرفه مهیج داشته باشید. هنگامی که شما این موضوعات را با آموخته های خود ادغام می کنید، ممکن است چنین به نظر برسد که آنها همواره وجود داشته اند، اما واقعیت این است که برای تکمیل مهارت هایتان و به کاربستن آنها به مؤثرترین وجه، به زمان نیاز است. این فرآیند ممکن است به حدی دشوار باشد که برخی دانشجویان با وجود آینده‌ شغلی امیدوارکننده در رشته‌ معماری منظر از آن عقب بمانند. آنچه در اینجا به شما پیشنهاد می دهیم، تعدادی استراتژی کاربردی به منظور استفاده بهتر از پتانسیلهای شما و اعمال تغییرات مورد نیاز برای دستیابی به یک نتیجه خیره کننده است.

می خواهید چه چیزی بیاموزید؟

این سوال اساسی با تکرار مداوم می تواند تمرکز شما بر علایق و نیز جنبه هایی از معماری منظر که بیش از سایرین محرک شما هستند را افزایش دهد. برای مثال هنگامی که استاد به شما وظیفه ای جدید محول می کند، شما می توانید این پرسش که می خواهید در مورد چه چیز بیشتر بدانید را برای خود مطرح کرده و در ادامه آن جنبه ای از موضوع را برای تعمق بیشتر انتخاب کنید. بدین ترتیب جدا از پیشرفت در موضوع پروژه، شما آن را متعلق به خود می سازید. جنبه های بسیاری برای تعمق بیشتر در انواع تمرینات وجود دارد که از میان آنها می توان به روانشناسی محیط، بازیافت آب باران و یا طراحی کم هزینه اشاره کرد. با هدایت آموخته های خود و تبدیل آن به مسائلی شخصی می‌توانید درگیری خود با مسئله را افزایش داده و انجام آن را بسیار آسان کنید.

سازماندهی صحیح

سازماندهی و برنامه ریزی در مواجهه با هر موضوعی، راه حلی منطقی و مشخص به نظر می رسد و در عین حال رمز موفقیت در انجام تکالیف پروژه است. برنامه ریزی مؤثر فشارهای معمول پیش از مهلت نهایی تحویل را کاهش داده و سبب افزایش بهره وری شما می گردد. هنگامی که پروژه ای به شما محول می شود، به جای انجام کار بدون هر گونه اولویت بندی بهتر است جنبه های ساختاری اصلی پروژه که باید توسعه دهید را شناسایی کرده و سپس کار را شروع کنید. با توجه به محدودیت زمان، برنامه ریزی بهتر به شما امکان پیش بینی کارهایی که باید انجام دهید را داده و بدین ترتیب می توانید از ایجاد اختلال و یا به طول انجامیدن کارهای ساده جلوگیری کنید.

Improve Landscape Studentsاطلاع از نرم افزارهای کاربردی

به دست آوردن تخصص از طریق استفاده از نرم افزاری که به شما امکان کار با سرعت را داده و ایده های شما را از هر منظر نشان می دهد، می تواند جالب باشد؛ اما شما نیاز دارید با دست هم ترسیم کنید. با یادگیری دو یا سه برنامه سه بعدی همه کاره مانند SketchUp که یک گزینه بسیار خوب و شناخته شده است شروع کنید و به منظور ویرایش تصاویر آن از نرم افزار فتوشاپ استفاده کنید. یادگیری این برنامه ها آسان بوده و به خوبی عمل می کنند. علاوه بر این، صدها گونه از آموزش آنلاین برای هر دو برنامه وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. برای بلند مدت، یادگیری مجموعه اتوکد، مانند اتوکد مپ یا اتوکد رویت، که هر دو در بسیاری از کشورها مورد تقاضا هستند می تواند ایده خوبی باشد. و اگر شما نیاز به بررسی اینکه چه نوع گیاهانی مناسبترین انتخاب برای سایت شما هستند داشته باشید، می‌توانید از سایت Plantselectr که برای همین منظور طراحی شده راهنمایی فوری دریافت کنید.

استفاده از منابع آنلاین

مراجع بروز همه روزه در دسترس کاربران اینترنت قرار دارند. شما می توانید به طور مرتب ایده ها و اندیشه های خود را بروز کرده و از آخرین راه حلهای فنی و شیوه های جدید آگاهی یابید. برخی از وب سایتهایی که در زمینه معماری منظر تمرکز دارند عبارتند از Landezine و یا landscape + urbanism. برای دستیابی به جزییاتی در زمینه ای خاص می توانید برای مثال مجموعه ای فوق العاده گسترده از زمین‌های بازی را در Play-Scapes، و یا فضاهای شهری را در Public Space مورد مطالعه قرار دهید یا از گستره ای از استراتژی ‌های مکان سازی اجتماعی و یا پروژه های بام سبز دیدن کنید.

کنجکاو بمانید

یکی از ویژگیهای منحصر بفرد حرفه ما خصیصه‌ میان رشته ای آن و چگونگی ارتباطش با زمینه هایی است که انتظار  آن نمی‌رود. این مسئله‌ ای فوق العاده حساس است چرا که اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید حتی زمانی که درحال انجام فعالیت های اوقات فراغت خود هستیم باز هم منابع خود را توسعه دهیم. در واقع، توسعه‌ علاقه مندیهای حقیقی شما به جای محدود نمودن آنها به شماری از علایق که شما آن را مفید می‌دانید، بسیار توصیه می شود. ایده بزرگ بعدی شما می تواند از ادبیات، سفر و یا فیلمهایی که می‌بینید بیرون بیاید.

از دیگران بیاموزید

جدا از معماران منظر برجسته‌ جهان در کتابها و یا در رسانه ها، افراد بسیاری اطراف شما هستند که می‌توانید از آنان بیاموزید. پرسش از اساتید منبعی با ارزش برای روشن‌ سازی ایده ها و نشان دادن علاقه است. به جای چرخیدن به دور خود، دریافت بازخورد مستقیم آنها می تواند کمکی در پیشرفت شما باشد. پس اعتماد به نفس داشته و از آنها مشاوره بخواهید. همکلاسی ها نیز می‌توانند پیشنهادهای جالبی به شما ارائه دهند. از آنجا که آنها با مسائلی مشابه شما درگیر هستند، شرکت در سمینارها و جلسات بررسی کارهای آنان می‌تواند افق دید شما را گسترش داده و به شما نحوه غلبه آنها بر مشکلات را بیاموزد. همچنین از این طریق می‌توانید آنچه را اساتید مثبت تلقی می کنند بشناسید و از خود درباره چرایی آن سوال کنید. جدا از سن و سال و یا سطح تجربه، یادگیری هرگز پایان نمی‌یابد. بنابراین، دانستن اینکه چگونه می‌توان بهتر یاد گرفت ایده‌ای سودمند به نظر می‌رسد. این فرآیند می‌تواند چالش ‌برانگیز باشد اما در عین حال یکی از اولین گامهای پیشرفت است و هر دانشجویی باید با آن به تنهایی رو به رو شود.
برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

∴ لینک متن کامل خبر ∴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *